Jonezy wrote: ↑Sun Jul 07, 2024 9:19 am
Frouvne wrote: ↑Sat Jul 06, 2024 9:26 pm
Jonezy wrote: ↑Sat Jul 06, 2024 5:21 pm
Er gået i gang med en Hoplomachus Victorum kampagne her i sommerferien. Gode førstehånds indtryk. Kvaliteten er jo through the roof med-Chip Theory og gameplayet med små meget taktiske battles er ret tilfredstillende. [...]
Jeg er lidt nysgerrig på om du også har spillet
Hoplomachus: Remastered - altså med flere end én spiller - og hvordan det fungerer. Jeg læste reglerne til
Hoplomachus Victorum og fik det spillet en enkelt gang, men fik ikke flow nok i spillet til at det blev rigtig sjovt. Det er jo ikke så overraskende, når man spiller et spil fra Chip Theory Games første gang. Men hvis det både kunne være sjovt som solo- og multiplayer-spil vil det jo nok være lidt mere motiverende for at få det i gang. Jeg har flere gange overvejet om jeg skal have spillene stående på hylden. Tænker aldrig de vil interessere mig lige så meget som
Too Many Bones og så kribler det nok også umiddelbart mere i fingrene for at få gang i
burncycle.
Jeg har spillet en smule Remastered solo og et par kampe sammen med Tommy. Victorum er jeg kun lige startet på. Ligesom man ofte sagtens kan spille coop spil solo, tænker jeg egentlig at man også sagtens kan spille solo spil med i hvert fald 2 spillere, hvor man ser spillet som en puzzle man løser sammen.
Min umiddelbare tanke er, at TMB klart stadig er kongen med de sjove med asymmetriske gearlocs og alle de skønne unikke terninger. Det er stadig en sjovere puzzle. I forhold til Hoplomachus tænker jeg at Victorum mere er en keeper end Remastered, men Remastered har den fordel, at det er hurtigt at sætte op og komme i gang med noget taktisk dice chucking. Jeg ser begge Hoplomachus spil, som noget man spiller med max to spillere coop. Er ikke specielt nysgerrig på at prøve Remastered i competitive mode; der vil jeg hellere spille meget andet. Hoplomachus giver en helt anden flavor end TMB, og jeg beholder begge mine spil for nu, men kan sagtens forstå, hvis du overvejer at sende dem videre, og tror heller ikke, at du vil fortryde det. Slet ikke når Elder Scrolls dukker op og overtager vores gaming liv.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at du har ret i at
Too Many Bones selvfølgelig er i en klasse for sig. Jeg er spændt på om
The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era kan gøre det rangen stridig. Jeg tror det nu ikke - men mindre kan også gøre det. Jeg kan godt se tiltrækningen ved at have
Hoplomachus som et puzzle-spil. Men der har jeg egentlig større forventninger til
burncycle, som jeg desværre bare har rigtig svært ved at tage mig sammen til at sætte mig ordentlig ind i. Jeg var mere tiltrukket af
Hoplomachus for multiplayer-delen. Det kunne være et fedt tema til et spil. Spillede en smule
Gladiator fra Avalon Hill for mange år siden men tænker at dette - når det først er under huden - kunne være lidt mere elegant og at komponenterne kunne hjælpe med at gøre det endnu mere tematisk. Tak for svaret. Jeg tænker ikke at jeg gør noget overilet i.f.t. at skaffe mig af med spillene, da der jo er nogle udvidelser på vej (
Hoplomachus: Pandora's Box Expansions) som jeg i givet fald lige så godt kan slippe af med samtidig.