Hvad har du spillet i dag? December 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2024

Post by Frouvne »

Til eftermiddag spillede vi to spil The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth og her til aften blev det til yderligere tre spil. Spillene er blevet meget tættere og dermed meget mere interessante. Det er en evig Tug of War på flere arenaer samtidig. Det kan noget, det spil!
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 837 times

Post by Gunness »

Hvad er dit indtryk ift det originale 7W: Duel?
Mit indtryk fra BGG er, at det er blevet strømlinet, og ar der måske er røget lidt dybde i gameplayet. Bl.a. hvad angår ressourcer.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

I forgårs var jeg hos en kammerat for at prøve Reef Project, en af årets Essen-udgivelser fra Board and Dice. Spillerne konkurrer om at være bedst til at redde et koralrev. Dette gøres ved at bevæge sig rundt i et netværk af ruter mellem en række småøer. På hver ø kan man udføre forskellige handlinger, fx opgradere sin skibsbesætning, dykke, løse missioner og samle ressourcer - og ved at placere nogle såkaldte Reef Balls på ruterne gør man både fremtidige rejser billigere, og det indgår også i et area control-element omkring hver ø.

Image

Efter et par runder flød spillet ganske let, og selv om det føltes en smule langt, var jeg godt underholdt. Lidt under middel tyngde og med en række velkendte mekanismer gjorde det til et fint spil til en småtræt hverdagsaften :) Rent visuelt har man prøvet at efterligne et tropisk hav, hvilket som bekendt kan være ret farvestrålende, og det medfører også, at brættet fremstår lidt "busy" og overlæsset.

Vi rundede aftenen af med 3x Similo.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Thu Dec 19, 2024 11:53 pm Hvad er dit indtryk ift det originale 7W: Duel?
Mit indtryk fra BGG er, at det er blevet strømlinet, og ar der måske er røget lidt dybde i gameplayet. Bl.a. hvad angår ressourcer.
Jeg bliver dig svar skyldig. Jeg var ikke den store fan af 7 Wonders - selvom jeg godt kunne se hvorfor det tiltalte andre - og derfor hoppede jeg elegant udenom 7 Wonders Duel. Da jeg researchede lidt på The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth lød det som om flere sagde at de foretrak det fremfor 7 Wonders Duel i dets rene form men at de allerhelst ville have 7 Wonders Duel med udvidelser.

Lige i disse dage syntes jeg at The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth bliver tiltagende interessant. Grafisk er det virkelig flot omend nogle symboler (særligt Chaining-symbolerne) er lige lovligt små. Helle har presset på for at spille det nogle gange, men jeg tror at hendes interesse aftager før min og når det sker har det nok ikke rigtig sin berettigelse i vores samling længere.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

^Jeg synes, at 7WD er et langt bedre spil end sin forgænger, og hvor jeg for længst har solgt originalen, er jeg glad for at have Duel i samlingen.
Men det kan da være, at vi skal prøve de to Duel-spil i sammenhæng en dag?
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Ha, vi kom faktisk på omgangshøjde her til eftermiddag i EXIT julekalenderen :D
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 543 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Popper lige ind i tråden for at give 7 Wonders lidt kærlighed. Skønt og lettilgængeligt drafting spil. Skal nok ikke være aftenens main spil, men altid hyggeligt i ny og næ. :)
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

... og vi er stadig på omgangshøjde med EXIT-julekalenderen. Jeg satser dog også på at spille mindst ét almindeligt (eller semialmindeligt) spil mellem jul og nytår :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

De sidste par dage er det blevet til nogle få spil The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth og så har vi sandelig også haft Crokinole på bordet. Mest af alt har jeg dog puslet med at få et andet spil på bordet. Men de indledende øvelser med at få lært regler og få spillet under huden har trukket lidt ud...
Attachments
burncycle 01.jpg
burncycle 01.jpg (83.17 KiB) Viewed 3099 times
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Det ser ambitiøst ud, det spil i baggrunden - hvad hedder det?
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Andrea wrote: Mon Dec 23, 2024 7:23 am Det ser ambitiøst ud, det spil i baggrunden - hvad hedder det?

Det er burncycle fra Chip Theory Games. Jeg har forsøgt at lære det et par gange - men åbenbart ikke helhjertet nok. Jeg tror, at en af de ting, der har spændt ben er, at man har valgt at bygge den første regelbog op omkring en tutorial. Det er på mange måder sikkert et rigtig klogt valg, da der er mange regler og komponenter at skulle overskue på en gang. Men det betyder også, at man er nødt til at sætte spillet op og have det stående fremme mens man læser i hvert tilfælde den ene regelbog på 50 sider. Det ser dog ud til at det måske kan lykkes denne gang. :D
frouvne, administrator

Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 543 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Bagsiden ved Strategist status Allan... :lol:

Så skal man prøve alle Chip Theorys spil. Håber du får fornøjelse af det. Jeg tænker at når julebordet er ryddet flytter TMB ind i stuen, og så skal der flækkes tyraner frem mod Elder Scrolls.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Mon Dec 23, 2024 11:14 am Bagsiden ved Strategist status Allan... :lol: [...]
Tak fordi du tydeligvis føler med mig! :wink: Det var faktisk i forbindelse med burncycle-kampagnen, at jeg blev Strategist - så spillet her var et absolut tilvalg. Og det var også min Chip Theory Games-mødom, der røg der; jeg havde med stor interesse fulgt kampagnen for Too Many Bones men både tænkt at det blev meget dyrt og at det virkede meget kompliceret. Kampagnen for burncycle forløb i de "glade" Corona-dage, så jeg endte med at få fat i Too Many Bones længe inden burncycle dukkede op og har ikke fortrudt det et øjeblik. burncycle har potentialet til at være lige så puzzly men måske på en lidt mere elegant måde. Og så tror jeg faktisk, at det kan virke en smule mere tematisk (eller i hvert tilfælde mindre abstrakt) end Too Many Bones.

Jonezy wrote: Mon Dec 23, 2024 11:14 am[...] Jeg tænker at når julebordet er ryddet flytter TMB ind i stuen, og så skal der flækkes tyraner frem mod Elder Scrolls.

Det lyder som det eneste rigtige at bruge denne højtidsstund til! :lol: Og så vil jeg da se frem til at tage på eventyr i The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era med dig! Det skal hurtigt på bordet, når det lander!
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Vi 'snød' og tog både luge 23 og 24 i dag (hvilket også er ret oplagt ud fra den måde, at julekalenderen ofte er opbygget). Også en ganske fin oplevelse i år. Jeg håber, at vi - hvis vi også kaster os over en lignende kalender næste år - får mulighed for at spille lidt mere regelmæssigt end denne december :)

God jul til jer alle sammen!
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Rigtig glædelig jul retur!
Vi har hakket os gennem et af de tidligere års Exit-kalender de seneste par måneder men er ikke nået i mål endnu :)
Post Reply