^Det var ikke über-bling-versionen med 3D-bygninger - jeg tror da også, at der er bred enighed om, at det er tumpet at trække tiles op af en pose for derefter at skulle erstatte dem med bygninger fra en separat æske. Men ok, med en neopren-måtte og akryl-tiles er man altså også ret godt kørende
Fruen og jeg var forbi en af mine gamle kolleger i går, og jeg havde valgt, at han skulle være forsøgskanin på det nyligt ankomne
Deep Regrets.
I Deep Regrets, der især trækker inspiration til sin setting fra det fremragende videospil
Dredge, er spillerne fiskere med hver deres tragiske baggrundshistorie. De skal nu prøve på at rode bod på dette ved at ved at fiske stadig mere bizarre dyr (mm.) op fra havets bund. Jo længere ned i vandet man fisker, desto større chance er der for at få nogle dyr på krogen, som hverken Darwin eller Bibelen har hørt om før.
Ind imellem fiskerunderne kan man tage i havn for at sælge fisk (mm.), købe nyt udstyr og flere terninger til at fange fiskene med - og også udstille de bedste fangster for ekstra point.
På forskellige måder samler man
regret-kort sammen - ja, vi har som sagt en tragisk baggrund - og jo regrets, desto mere sindssyg bliver man. Og det betyder flere penge for de ekstra mærkelige havdyr og flere terninger man kan bruge i hver runde. Men man skal passe på, for den mest vanvittige spiller til sidst mister en pæn sjat point.
Første indtryk var en fornøjelse. Spilletiden er relativt overkommelig, men der er proppet meget gameplay ned i den. Hvor tit skal man tage i havn for at få bedre udstyr? Hvor meget tør man gamble på de mest værdifulde, men også farligste kræ i havets dyb? Og hvor skingrende skør tør man at blive? Det grafiske design og tekst på kortene understøtter spillets sorthumoristiske stil, og reglerne er velskrevne og underholdende.
Ud over, at designer Judson Cowan også stod for alt artwork, var han
også primus motor bag en utrolig velsmurt Kickstarter-kampagne. Jeg er spændt på at se, hvad han trækker op af vandet næste gang.
I dag er det indtil videre kun blevet til en tur i Ikea, hvilket man i princippet let kan blive skingrende skør af. Heldigvis nåede vi et sjæle-reddende smut forbi Bastard Cafes Valby-afdeling på vej hjem til en hurtig gang
Patchwork og et super påsketilbud på 2 års medlemsskab til éts pris