Hvad har du spillet i dag? Juli 2007
I går fik jeg spillet A Vicotry Lost, og selvom de tyske panzer ryddede op i midten af pladen, så lagde de ikke mærke til at deres linier ikke var lukkede tilstrækkeligt, så det endte med at de fik lukket af for deres forsyninger; nok vandt de slaget, men de tabte krigen. Denne her gang var vi ret hurtige pr tur - vi sluttede godt nok i tur 4.
I dag har vi spillet Doom igen. Denne gang med mig som doommaster. Det er godt nok svært for soldaterne at vinde. Vi er endnu ikke nået forbi det første scenario, og det er nærmest svært for monstrene ikke at vinde. Vi har godt nok ikke spillet med varianterne (ekstra ammunition mv), men er blevet enige om at det skal der til.
I dag har vi spillet Doom igen. Denne gang med mig som doommaster. Det er godt nok svært for soldaterne at vinde. Vi er endnu ikke nået forbi det første scenario, og det er nærmest svært for monstrene ikke at vinde. Vi har godt nok ikke spillet med varianterne (ekstra ammunition mv), men er blevet enige om at det skal der til.
Jesper Rugård Jensen
Jeg synes ikke det er umuligt for marines at vinde. Man skal bare løbe igennem banen. Ligesom på PCJesper wrote:I dag har vi spillet Doom igen. Denne gang med mig som doommaster. Det er godt nok svært for soldaterne at vinde. Vi er endnu ikke nået forbi det første scenario, og det er nærmest svært for monstrene ikke at vinde. Vi har godt nok ikke spillet med varianterne (ekstra ammunition mv), men er blevet enige om at det skal der til.

Det er en tabende strategi at stå på lang afstand og skyde på monstrerne.
Men ellers vend tilbage og sig hvad I synes om house rules.

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Første scenarie har jeg gode erfaringer med - til gengæld kan jeg ikke huske, om det er andet eller tredje scenarie, som vi fik megaprygl i...Jesper wrote: I dag har vi spillet Doom igen. Denne gang med mig som doommaster. Det er godt nok svært for soldaterne at vinde. Vi er endnu ikke nået forbi det første scenario, og det er nærmest svært for monstrene ikke at vinde. Vi har godt nok ikke spillet med varianterne (ekstra ammunition mv), men er blevet enige om at det skal der til.
Argh, nu får jeg Doom-abstinenser igen

Det er nu ikke fordi de stod stille. Men mængden af monstre plus ammo tab og fuserkort gør at det kan være svært at holde gang i forsvaret.
Eftermiddagen har så i øvrigt budt på en gang Railroad Tycoon, og tre gange Bombay Bazaar. Railroad ude i solskinnet, og det lykkedes mig at sætte en komfortabel føring (opnået ved en louisville 3p bonus og første leverance bonus) over styr. Derefter blev jeg taget i at snyde (eller se forkert - alt efter hvem der gengiver historien): Det smarte loop jeg havde lavet for at gøre mine gule leverancer længere virkede ikke efter hensigten. Det kostede mig ni point og sejren. Ud over at vi ikke spiller så aggressivt som man kan, så er Railroad et hurtigt og spændende spil. Og også ganske tæt: Femten point fra vinder til taber (3 spillere).
Eftermiddagen har så i øvrigt budt på en gang Railroad Tycoon, og tre gange Bombay Bazaar. Railroad ude i solskinnet, og det lykkedes mig at sætte en komfortabel føring (opnået ved en louisville 3p bonus og første leverance bonus) over styr. Derefter blev jeg taget i at snyde (eller se forkert - alt efter hvem der gengiver historien): Det smarte loop jeg havde lavet for at gøre mine gule leverancer længere virkede ikke efter hensigten. Det kostede mig ni point og sejren. Ud over at vi ikke spiller så aggressivt som man kan, så er Railroad et hurtigt og spændende spil. Og også ganske tæt: Femten point fra vinder til taber (3 spillere).
qute wrote:Jeg synes ikke det er umuligt for marines at vinde. Man skal bare løbe igennem banen. Ligesom på PCJesper wrote:I dag har vi spillet Doom igen. Denne gang med mig som doommaster. Det er godt nok svært for soldaterne at vinde. Vi er endnu ikke nået forbi det første scenario, og det er nærmest svært for monstrene ikke at vinde. Vi har godt nok ikke spillet med varianterne (ekstra ammunition mv), men er blevet enige om at det skal der til.![]()
Det er en tabende strategi at stå på lang afstand og skyde på monstrerne.
Men ellers vend tilbage og sig hvad I synes om house rules.
Jesper Rugård Jensen
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15051
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
- Contact:
Efter i en periode at have måtte tage til takke med at få spillet lidt Piraten Duell og Schotten Totten dukkede Stony forleden op og der blev spillet: Amun-Re, Mykerinos, Coloretto, Zooloretto, Volcano og Bombay Bazar. Amun-Re og Mykerinos har indtil videre kun formået at levere ypperlige spiloplevelser. Coloretto er en udmærket filler og vort første spil Zooloretto med mere end to spillere viste for mig, at spillet har noget at byde på. Min endelige dom over Zooloretto må dog vente lidt endnu; det skal prøves med flere spillere nogle gange - og det har jeg heldigvis også lysten til! Volcano er stadig min IceHouse-favorit... selvom jeg bliver forsøgt indoktrineret...
Bombay Bazar udmærker sig for mig som et af de børnespil, jeg meget gerne finder frem med en samling voksne - og det ligegyldigt om det er familiehygge eller gamere, der skal udfordres. Spillet kan levere varen.
I week-enden prøvede vi for første gang Reiner Knizias Marco Polo Expedition. Endnu en gang indledte vi med et to-personers spil, hvor vi lærte os reglerne. Med to spillere var spillet temmelig tamt selvom jeg i øvrigt har større forventninger til det også med to spillere, hvis man anvender en variant, der nævnes i reglerne. Nu må spillet ved lejlighed blive testet med andre spillerantal, så vi kan se om det kan stå distancen.

I week-enden prøvede vi for første gang Reiner Knizias Marco Polo Expedition. Endnu en gang indledte vi med et to-personers spil, hvor vi lærte os reglerne. Med to spillere var spillet temmelig tamt selvom jeg i øvrigt har større forventninger til det også med to spillere, hvis man anvender en variant, der nævnes i reglerne. Nu må spillet ved lejlighed blive testet med andre spillerantal, så vi kan se om det kan stå distancen.

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15051
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
- Contact:
Så fik vi gjort et første forsøg med Caylus Magna Carta for to personer. Selvom jeg inden første forsøg af Caylus var meget begejstret for ideen om spillet, fængede det ikke...
Det gør til gengæld Caylus Magna Carta! Det er stadig et meget tyndt grundlag at bedømme spillet på, men det har jeg så absolut lyst til at prøve igen! Det kører meget mere friskt end Caylus (måske fordi det var en to-personers version... men jeg tror ikke, det var hele årsagen!) og er mere overskueligt for mig. Min fornemmelse er, at det ender med, at jeg ender med at få mod på Caylus efter nogle gennemspilninger af Caylus Magna Carta
... og så ender det jo nok også med, at jeg opgraderer Caylus til Caylus Premium Limited Edition i Essen...

... og så ender det jo nok også med, at jeg opgraderer Caylus til Caylus Premium Limited Edition i Essen...

frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I dag har det været Store Spilledag Part I!
Vores gamebuddies er på besøg til en længe planlagt todages brætspilsaftale, nu hvor vi passer hus for Jens' forældre
Efter frokost lagde vi stille og roligt ud med en omgang Escape from Atlantis, og derefter blev vi introduceret til Rum & Pirates, som Tina fik i fødselsdagsgave for nylig. I øvrigt et spil, der overraskede mig positivt - det var ikke så tørt, som jeg ellers fik indtryk af fra Scotts introduktion af det.
Tina og Jesper fik derpå mulighed for at prøve Vikings, hvor vi spillede efter advanced rules denne gang, og så kunne vi lige nå en omgang Sucking Vacuum inden aftensmaden. Reglerne var virkelig underholdende læsning, men spillet haltede på et par områder, så det skal vi lige have kigget på og evt. indføre et par houserules.
Conquest of the Empire kom på bordet efter maden, og det imponerede med et lækkert bræt og nifty komponenter. Vi valgte det ene sæt regler at spille efter (der følger to forskellige sæt regler med til spillet), men undrede os over flere ting undervejs i spillet, som i vores øjne virkede ulogiske. Jeg tror, vi lige skal kigge en gang mere på de to sæt regler og læse lidt mere på BGG om, hvordan det er smart at spille, for første forsøg var som sagt ikke så overbevisende.
Vi har nu rundet aftenen af med en omgang Doom. Det er alt for lang tid siden, vi sidst har spillet det, så vi nuppede første scenarie igen - og spillede selvfølgelig efter kampagneregler, så vi kan fortsætte vores roller!
Nå, nu er det vist sengetid...
Vores gamebuddies er på besøg til en længe planlagt todages brætspilsaftale, nu hvor vi passer hus for Jens' forældre

Efter frokost lagde vi stille og roligt ud med en omgang Escape from Atlantis, og derefter blev vi introduceret til Rum & Pirates, som Tina fik i fødselsdagsgave for nylig. I øvrigt et spil, der overraskede mig positivt - det var ikke så tørt, som jeg ellers fik indtryk af fra Scotts introduktion af det.
Tina og Jesper fik derpå mulighed for at prøve Vikings, hvor vi spillede efter advanced rules denne gang, og så kunne vi lige nå en omgang Sucking Vacuum inden aftensmaden. Reglerne var virkelig underholdende læsning, men spillet haltede på et par områder, så det skal vi lige have kigget på og evt. indføre et par houserules.
Conquest of the Empire kom på bordet efter maden, og det imponerede med et lækkert bræt og nifty komponenter. Vi valgte det ene sæt regler at spille efter (der følger to forskellige sæt regler med til spillet), men undrede os over flere ting undervejs i spillet, som i vores øjne virkede ulogiske. Jeg tror, vi lige skal kigge en gang mere på de to sæt regler og læse lidt mere på BGG om, hvordan det er smart at spille, for første forsøg var som sagt ikke så overbevisende.
Vi har nu rundet aftenen af med en omgang Doom. Det er alt for lang tid siden, vi sidst har spillet det, så vi nuppede første scenarie igen - og spillede selvfølgelig efter kampagneregler, så vi kan fortsætte vores roller!

Nå, nu er det vist sengetid...
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Store Spilledag Part II!
Vi prøvede at vågne over en omgang brunch, og det lykkedes nogenlunde
Første spil var El Grande. Egentlig var det tiltænkt som en stille-og-rolig-opstarts-filler, men det tog noget længere tid og krævede lidt mere omtanke end forventet. Ingen af os havde prøvet det før, men for mit vedkommende var det i hvert fald en positiv oplevelse.
Næste spil på bordet var Smugglers of the Galaxy. Temaet er rigtig fedt, men det opførte sig lige lovlig random, så vi stoppede et stykke inde i spillet. Det er helt sikkert et spil, der skal på bordet igen på et tidspunkt, men ikke før vi har fået kigget en ekstra gang på reglerne og modificeret dem lidt, så de giver lidt mere mening.
Jens tog derpå af sted for at sætte vores nye sofa af i den nye lejlighed, og imens spillede Tina, Jesper og jeg Gloom. Et fantastisk tematisk spil, der emmer af goth og weltschmertz!
Jeg kan rigtig godt li' kortenes opbygning der pga. gennemsigtigheden giver en fed mekanisme i spillet.
Da Jens kom tilbage, nuppede vi lige et scenarie mere i Doom, og vi klarede os betydelig bedre end sidste gang, vi prøvede det scenarie.
Alt i alt et par fantastiske dage med en masse gode og sjove brætspilsoplevelser - og det tog lige de værste abstinenser!
Vi prøvede at vågne over en omgang brunch, og det lykkedes nogenlunde

Første spil var El Grande. Egentlig var det tiltænkt som en stille-og-rolig-opstarts-filler, men det tog noget længere tid og krævede lidt mere omtanke end forventet. Ingen af os havde prøvet det før, men for mit vedkommende var det i hvert fald en positiv oplevelse.
Næste spil på bordet var Smugglers of the Galaxy. Temaet er rigtig fedt, men det opførte sig lige lovlig random, så vi stoppede et stykke inde i spillet. Det er helt sikkert et spil, der skal på bordet igen på et tidspunkt, men ikke før vi har fået kigget en ekstra gang på reglerne og modificeret dem lidt, så de giver lidt mere mening.
Jens tog derpå af sted for at sætte vores nye sofa af i den nye lejlighed, og imens spillede Tina, Jesper og jeg Gloom. Et fantastisk tematisk spil, der emmer af goth og weltschmertz!

Da Jens kom tilbage, nuppede vi lige et scenarie mere i Doom, og vi klarede os betydelig bedre end sidste gang, vi prøvede det scenarie.
Alt i alt et par fantastiske dage med en masse gode og sjove brætspilsoplevelser - og det tog lige de værste abstinenser!

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3750
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Husk at der findes en udvidelse til spillet, som gratis kan downloades fra deres hjemmeside. Den skulle fikse en del og gøre det til et generelt bedre spil.Næste spil på bordet var Smugglers of the Galaxy
Overvejede engang spillet selv, så fortæl endeligt lidt om det, når du får det prøvet igen

Link til udvidelse:
http://www.playusmaximus.com/images/Smu ... %201-1.pdf
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Super! Tak for tippetTobias wrote:Husk at der findes en udvidelse til spillet, som gratis kan downloades fra deres hjemmeside. Den skulle fikse en del og gøre det til et generelt bedre spil.Næste spil på bordet var Smugglers of the Galaxy
Overvejede engang spillet selv, så fortæl endeligt lidt om det, når du får det prøvet igen![]()

Har fået spillet Twillight Imperium. Det tog lige seks timer for fire (gående mod tre) spillere, og det er nok lige en kende for langt for hvad jeg får ud af spillet.
Derudover et par spil Boomtown, det er sjovt nok, og relativt hurtigt.
Og så et par spil "Gæt og Form med Storm". Et dansk-produceret gættespil, hvor de mindre også kan være med. Jeg har aldrig set et spil, der gjorde så meget ud af hvor meget pædagogik, økologi og almindelig good feeling, de har stoppet i spillet. Det er nærmestd skræmmende. En del af bagsideteksten forklarer f.eks: "Alle kort har runde hjørner, lakeret på begge sider og lavet på 425 gram kvalitetspapir" - til gengæld har de så sparet et par modalverber væk. Modellervoksen indeholder ikke "organiske halogener [...], og aromatiske aminer". "Spillet er udviklet af børn, forældre & pædagoger[!]"
Men udover at de ikke helt tør bekende at de er et spil, og at man kan vinde i det, så er det faktisk hyggeligt nok, og heldigvis hurtigt overstået.
Derudover et par spil Boomtown, det er sjovt nok, og relativt hurtigt.
Og så et par spil "Gæt og Form med Storm". Et dansk-produceret gættespil, hvor de mindre også kan være med. Jeg har aldrig set et spil, der gjorde så meget ud af hvor meget pædagogik, økologi og almindelig good feeling, de har stoppet i spillet. Det er nærmestd skræmmende. En del af bagsideteksten forklarer f.eks: "Alle kort har runde hjørner, lakeret på begge sider og lavet på 425 gram kvalitetspapir" - til gengæld har de så sparet et par modalverber væk. Modellervoksen indeholder ikke "organiske halogener [...], og aromatiske aminer". "Spillet er udviklet af børn, forældre & pædagoger[!]"
Men udover at de ikke helt tør bekende at de er et spil, og at man kan vinde i det, så er det faktisk hyggeligt nok, og heldigvis hurtigt overstået.
Jesper Rugård Jensen
Hejsa,Andrea wrote:Conquest of the Empire kom på bordet efter maden, og det imponerede med et lækkert bræt og nifty komponenter. Vi valgte det ene sæt regler at spille efter (der følger to forskellige sæt regler med til spillet), men undrede os over flere ting undervejs i spillet, som i vores øjne virkede ulogiske. Jeg tror, vi lige skal kigge en gang mere på de to sæt regler og læse lidt mere på BGG om, hvordan det er smart at spille, for første forsøg var som sagt ikke så overbevisende.
Kan du ikke give en lidt mere uddybende forklaring på hvorfor der var ting I undrede jer over?
Har selv lidt kig på spillet, og synes det ser spændende ud. Synes jeg har læst et sted at med de ""lette" regler, så er det lidt som udvidet Risk.
Henrik