Puslerier der ikke er brætspil relaterede
-
Nr 1 er da ret let?
woops, jeg var ikke helt ligeså go some andre folk til at skrive usynligt
Det er en løsningen på problem 1 jeg har postet...ved godt at jeg også pladre løs om farver.
1.du tager og deler dem op i 4 puljer med 3 a,b,c,d
2.du tager aog b og sammenligner hvis de vejer det samme så tager du og vejer b og c
derved finder du en pulje med 2 kugler efter anden vejning ihvertfald
3.du tager den pulje du har til overs og lægger 2 tilfældige kugler på vægten.
Hvis de vejer det samme så er det den sidste kugle i den pulje ellers er det sjovt nok den som vejer mest
forresten til jer andre som ikke lige fattede hvoradn man lavede usynligt så sæt skriv color=#EFEFEF
...jeg skulle selv lige lure det 

Det er en løsningen på problem 1 jeg har postet...ved godt at jeg også pladre løs om farver.
1.du tager og deler dem op i 4 puljer med 3 a,b,c,d
2.du tager aog b og sammenligner hvis de vejer det samme så tager du og vejer b og c
derved finder du en pulje med 2 kugler efter anden vejning ihvertfald
3.du tager den pulje du har til overs og lægger 2 tilfældige kugler på vægten.
Hvis de vejer det samme så er det den sidste kugle i den pulje ellers er det sjovt nok den som vejer mest
forresten til jer andre som ikke lige fattede hvoradn man lavede usynligt så sæt skriv color=#EFEFEF

Last edited by tordenlund on Fri Jul 27, 2007 1:57 pm, edited 7 times in total.
-
der står color=white i kantede parentser...istedet for white skriver du bare #EFEFEFHelle wrote:jeg hvad så når farven er mørkere?tordenlund wrote:Nr 1 er da ret let?
forresten til jer andre som ikke lige fattede hvoradn man lavede usynligt så sæt skriv color=#EFEFEF...jeg skulle selv lige lure det
Det burde gøre det helt usynligt

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Prøv at sætte jeres svar ind i en Quote, og gør farven på teksten hvid (quote-bokse er altid hvide, uanset om selve beskedfeltet er mørke- eller lysegråt). Det kan f.eks. se sådan her ud:
dette er usynlig skrift!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
OK her er så løsningen, så man ikke kan læse teksten uden at ville det ...
Helle wrote:Løsning på opgave 1 ...
vejning 1: 1234 - 5678. Enten er der ligevægt eller også er der ikke - hvis der er ligevægt, så skal vejning 2 være en vejning af 9 10 og 11 overfor 3 standardkugler - nu kan man se om kuglen skal være lettere eller tungere - hvis der er ligevægt, så er det den sidste kugle 12 der er noget galt med og om den er lettere eller tungere kan afgøres af den tredje vejning. Hvis der er 9 10 eller 11 der er lettere eller tungere kan en vejning af to vilkårlige af de kugler afgøre hvilken det er.
Hvis der ikke er ligevægt og den lavestnumrerede er lettest kan den anden vejning være en vejning af 167 og s 3 8. Hvis der nu er ligevægt vil kuglen være blandt de sidste 3 der blev taget ud og en vejning af 2 og 4 kan afgøre om det er en af dem, fordi vi ved at den i så fald skal være lettere. Hvis der stadig ikke er ligevægt og forholdet er det samme som før, skal det afgøres om det er 1 eller 8, hvilket kan gøres ved vejning mod en standardkugle. Hvis ligevægten er skiftet er det enten 67 er tungere eller 3 er lettere - det kan afgøres ved at veje 6 og 7 mod hinanden