Året sluttede af med en lille slutspurt på den spilmæssige front, da vi havde pakket rygsækken med spil, da vi tog til årets nytårsaftensarrangement. Udvalget af spil var præget af at skulle kunne spilles med folk uden den store spilerfaring og børn.
For mit vedkommende indledtes den spilmæssige del med et spil
Project X, jeg kort blev introduceret for under Spiel 2006. Dette var dog mit første spil. Spillet har sine svagheder, når det gælder at være meget præcis i sine definitioner af, hvad opgaverne går ud på. Da spillet er et rigtigt familiespil gør det dog ikke så meget. Herefter blev
Tsuro sat på bordet.
Tsuro er et rigtig godt lille spil og udover det faktum at jeg beklageligvis var den første, der udgik, var spillet som vanligt en succes. Så var det tid til at spille et spil, hvor børnenes færdigheder virkelig kunne komme til udfoldelse:
Trivial Pursuit: Disney. I al beskedenhed klarede jeg mig ikke så ringe endda takket være intensive studier af Pixars udgivelser!

Året blev sluttet af med nogle spil
Set! og endelig
Coloretto, der først sluttede få minutter før årets udgang. Årets sidste spiloplevelser var så gode, at det nye år ikke var særlig gammelt før vi igen var tilbage ved spilbordet!