Hvad har du spillet i dag? December 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Hvad har du spillet i dag? December 2007

Post by Frouvne »

I går blev der spillet Einfach Genial ReiseAusgabe. Vi spillede det som en team-udgave med to mindre børn.

Til aften spillede vi et par spil Take it to the Limit med det medfølgende Orchid board. Det er formentlig et spil, der kommer til at se rigtig meget spilletid hos os! :D
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2007

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Til aften spillede vi et par spil Take it to the Limit med det medfølgende Orchid board. Det er formentlig et spil, der kommer til at se rigtig meget spilletid hos os! :D
Omvendt har jeg spillet det én gang, og mens jeg godt kan se at det er en snedigt udtænkt "puzzle", havde jeg sværere ved at se hvad pokker der var sjovt ved det. I lighed med Einfach Genial Knobelspass sidder hver spiller bare og løser kabale for sig selv, og jeg synes vi nærmer os gråzonen for om det overhovedet kan kaldes den slags aktivitet for et spil.

Jeg tror mit eksemplar af TITTL snart ryger til salg igen...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Jeg er enig i, at det langt henad vejen er meget solitaire. Alligevel syntes jeg, at konkurrere mere end i forbindelse med Einfach Genial Knobelspass. Men i bund og grund forstår jeg godt din kritik og er da enig i, at spil-elementet måske er begrænset. Og så må du have mig undskyldt, for nu vil jeg gå ind og spille Take it to the Limit! :D
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? December 2007

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Frouvne wrote:Til aften spillede vi et par spil Take it to the Limit med det medfølgende Orchid board. Det er formentlig et spil, der kommer til at se rigtig meget spilletid hos os! :D
Omvendt har jeg spillet det én gang, og mens jeg godt kan se at det er en snedigt udtænkt "puzzle", havde jeg sværere ved at se hvad pokker der var sjovt ved det. I lighed med Einfach Genial Knobelspass sidder hver spiller bare og løser kabale for sig selv, og jeg synes vi nærmer os gråzonen for om det overhovedet kan kaldes den slags aktivitet for et spil.

Jeg tror mit eksemplar af TITTL snart ryger til salg igen...
Så er jeg da helt sikker på, at qute skal være vågen, jeg kunne klart forestille mig, at det lige var noget der passede på hylden der!
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg var en tur forbi Consim idag. Det var mit første besøg. Jeg lod mig inspirere af den "invitation" der blev delt ud på Andrea-con, hvor jeg kunne se, at man bare kunne dukke op, da det månedlige arrangement koster 10,- for medlemmer og 20,- for ikke-medlemmer.

Efter at have betalt, fik jeg prøvet to forskellige spil. (Jeg dukkede først op lidt senere på dagen)

Først blev det Im Jahr des Drachen (eller noget deromkring)
Det var en positiv overraskelse. Et fint lille spil, som glider rimelig godt når man først kommer igang, og som har lidt forskellige veje til sejr.

Bagefter blev det til Oregon, som jeg til gengæld havde læst om i forvejen, og derfor glædede mig til. Der blev jeg derimod lidt skuffet. Ikke at jeg synes at spillet er dårligt, for det er det ikke. Det var bare ikke nær så godt, som jeg havde skabt mig et billede af ud fra det jeg havde læst. Men det er nok også lidt mine personlige præferencer, hvor jeg ikke er begejstret for dominerende elementer af held, og i Oregon kan du godt være uheldig og trække kort du ikke rigtig kan bruge. Så det bliver ikke skrevet på min jule-ønskeseddel.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Vi havde et vennepar på besøg i dag, som vi introducerede til Formula De. Samtidig benyttede vi lige lejligheden til at prøve en bane, vi har på lager, men som vi ikke havde testet endnu :)
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I går blev det til en gang Express, med to af mine døtre. Den mindste (8 år) udraderede os andre :(

I dag blev det til en Carcassonne The Castle, hvor jeg vandt over min 14 årige datter med en overbevisende sejr, 97 point mod hendes 94 :lol:

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Som tidligere forudsagt: Take it to the Limit kommer til at komme på bordet her i huset! I dag skete det tre gange! Så her er det en succes!
frouvne, administrator

Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Fik spillet War of the Ring igen igår.

I midgaard bredte The shadow sig, som en rød svøbe men var alligevel et stykke fra, at nå de 10 point da følgeskabet stod for foden af Mount Doom og begyndte sin opstigning.
Trods for heroiske og uselviske ofringer fra Gimli og gæve hobbitter, måtte Frodo give op på kanten til afgrunden og bukke under for det voksende mørke sind :twisted:
4 underholdende timer.
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Tobias wrote:Fik spillet War of the Ring igen igår.

I midgaard bredte The shadow sig, som en rød svøbe men var alligevel et stykke fra, at nå de 10 point da følgeskabet stod for foden af Mount Doom og begyndte sin opstigning.
Trods for heroiske og uselviske ofringer fra Gimli og gæve hobbitter, måtte Frodo give op på kanten til afgrunden og bukke under for det voksende mørke sind :twisted:
4 underholdende timer.
Tobias, jeg troede simpelthen ikke, at helten Frodo kunne give op ... det GØR helte da ikke?????
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

I går afsluttede jeg endnu et spil Twilight Struggle, der af familiehensyn var splittet op over to aftener.
Som Rusland startede jeg med at sætte mig tungt på Asien og Mellemøsten, mens der fra starten blev brugt (for?) meget krudt på Europa. Da vi nåede til Middle War, bredte USA sig til Afrika og Centralamerika, mens Rusland øgede sit forspring i Europa.

Spillet blev brat afsluttet i 8. Turn, hvor jeg havde 10 point i mit favør og USA fik lirket DEFCON ned på 2. Nu var det bare med at få smidt sit Wargames-kort, så spillet kunne slutte.
Kortet er lidt for magtfuldt, men tendensen i de sidste runder pegede alligevel mod en russisk sejr, og så var der ikke grund til at trække pinen ud :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Medens vi ventede på Pyrus, fik vi lige en gang Mamma Mia. Det gik fint, og efter først runde var jeg kommet af med 3, mens mine to døtre kun var kommet af med 2 pizzaer. Men runde 2 og 3 gik dårligt for os alle, og vi endte med 3 pizzaer til mig, og 4 til begge mine døtre.

Herefter skulle der jo være spilleaften, men de havde alle meldt afbud :(

Lars
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I tirsdags fik jeg mulighed for at genspille Crusader Rex, et spil jeg først prøvede for et par år siden. Den gang var jeg rystet over hvor skæv balancen var i spillet, da mine frankere blev totalt udryddet fra brættet omkring halvvejs inde i spillet.

Efterfølgende er der så kommet et par nye versioner af reglerne, indeholdende ændringer der hjælper frankerne lidt, og det var med de nyeste regler (vs. 1.4) jeg spillede i tirsdags.

Guess what? Balancen er stadig helt i skoven. Min modstander som spillede saracener var en erfaren blokspiller, og hans aggressive (men aldrig overmodige) spillestil smadrede frankere over hele brættet. En enorm brøler i tur 3 stoppede dog hans offensive planer noget - og spillet gik da også tiden ud denne gang - men situationen på brættet var allerede så skæv da dette skete, at det kun var størrelsen af hans sejr der ændrede sig.

Ligesom sidst så frankerne ikke noget særligt til deres korsfarer-brikker, men selv med alle korsfarere på brættet ville de alligevel ikke have kunnet modangribe i nogen særlig grad (da saracenerne simpelthen stod for stærkt).

Min konklusion er, at med så mange andre gode blokspil at vælge imellem, ser jeg ingen grund til at spilde mere tid på Crusader Rex. :evil:
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Min konklusion er, at med så mange andre gode blokspil at vælge imellem, ser jeg ingen grund til at spilde mere tid på Crusader Rex.
Præcis også den konklusion jeg kom frem til efter et par spil, hvilket er ærgerligt da tema og spillets komponenter tiltaler mig meget.
Jeg har ikke noget imod spil, hvor balancen er lidt skæv fordelt da det ofte hører med til historien/temaet men i CR føler man ikke, at man har en jordisk chance.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I de seneste dage er det primært blevet til nogle spil Take it to the Limit! og Le Passe-Trappe. I aftes havde vi så spil-besøg, hvor Le Passe-Trappe igen kom på bordet som opvarmning til Im Jahr des Drachen. Vi spillede det kun to spillere, hvilket givetvis er i underkanten, men alligevel gav det et godt førstehåndsindtryk. Herefter blev det til et par spil Taluva, der udover at være en æstetisk nydelse faktisk også er et solidt spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply