Hvad har du spillet i dag? Februar 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Andrea wrote:Jaja - læs du lige de linkede regler, inden du bliver alt for fræk ;)
Jeg foretrækker ellers at være næsvis på et ikke-informeret & usagligt grundlag 8)
(men ok, reglerne ser da egentlig ganske interessante ud!)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Gunness wrote:Jeg kan se, at Stony er kommet først i dag, men en lille opfølgning.

Quo Vadis? virkede overhovedet heller ikke for mig. Det er synd, for temaet er spændende og ikke fladtrampet som så mange andre. Men mekanikken er så sparsom, at spillet mest fremstår som en matematikøvelse med lidt halvhjertede forhandlinger ind over.

Til gengæld var Pandemic en ren fornøjelse. Temaet er originalt og veludført, samarbejdsdelen fungerer godt, og i forhold til, hvor kort spillet er, virker potentialet for variation ret stort. I vores første firmandsspil lykkedes det os med nød og næppe at vinde, men det kunne være gået grumme galt.
Jeg er spændt på at høre, hvad Anders og Kanzler fik ud af deres spil.
Ja jeg var også med til at spille Rails of Europe, Quo Vadis og Pandemic i onsdags.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er meget begejstret for Railroad Tycoon, så jeg havde glædet mig meget til at prøve Rails of Europe. Og det skuffede bestemt ikke. Kortet er blevet lidt mindre og Major Lines er nu tilgængelige for alle lige fra starten. Derudover er der kommet nogle lidt andre actioncards der tilfører lidt nyt til spillet. Jeg følte mig rigtig godt underholdt, og spillet var relativt tæt med 5 mand lige til det sidste. Tror også spillet vil fungere udemærket med 3 og 4.

Herefter Quo Vadis, som jeg egentlig ikke synes var helt skidt. Bevares, vores spil var præget af, at de fleste af os ikke helt havde fanget en vigtig regel. Derudover lægger spillet op til, at der forhandles meget undervejs, og det skete ikke. En smule forhandling blev det da til, men nok mindre en tilsigtet. Af disse grunde føltes spillet måske lidt fladt bagefter, men personligt kan jeg godt se et potentiale i spillet, og kan sagtens lokkes til at spille det igen. Men det kræver nok at man synes det er sjovt at forhandle og krejle et helt spil igennem :wink:

Til sidst Pandemic, som jeg havde glædet mig meget til. Det første spil var vi 4, hvilket både Frouvne og Gunnes har omtalt. Vi vandt relativt ubesværet, og herfter tog Anders og jeg et to-mandsspil. I bagklogskabens lys blev vi nok lidt hovmodige grundet rusen fra forrige sejr, så vi spillede med alle epidemikortene (sværest). Det begyndte ganske godt og vi fik relativt hurtigt kontrollen over en af de 4 sygdomme. Desværre begyndte sygdommene at sprede sig foruroligende hurtigt andre steder i verden og pludselig kom det ene outbreak efter det andet, hvilket ultimativt førte til nederlag og menneskehedens endeligt... Men alligevel en super spiloplevelse, hvor vi lærte, at man ikke absolut behøver at tage sværeste sværhedsgrad i 2. spil. Skal ABSOLUT prøves igen!
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jeg måtte lige prøve Citadels igen... med samme resultat som i går :shock:
*venter på flabet kommentar fra Gunness*

Og det virker stadig ok, selvom 'modstanderen' har lige lovlig meget startkapital og derfor kan købe de fleste bygninger i løbet af spillet. Jeg overvejer lidt, om 'modstanderen' bør starte med lidt færre penge, men ellers fungerer det som sagt fint.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Andrea wrote:Jeg måtte lige prøve Citadels igen... med samme resultat som i går :shock:
*venter på flabet kommentar fra Gunness*
Nej, nu må jeg hellere klappe i :D
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply