Et selskab af light gamers - her er hvad vi har med...

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Et selskab af light gamers - her er hvad vi har med...

Post by Helle »

Vi skal på spilbesøg i morgen, hvor formålet er at spille, men det er et lidt lettere selskab - normalt er antallet ikke noget problem, og jeg finder let på hylderne noget, der kan tilfredsstille behovet - men i morgen er vi 6 spillere .... vi har valgt at tage følgende spil med:

Around the world in 80 days
Bang!
Kakerlakensalat
Rette sich wer kann (den med bådene)
Richochet Robots

Hvis nogen har andre gode forslag, der lige kunne ramme plet, så sig endelig til!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg vil tro at selskaber der kan spille Rette Sich... også vil kunne more sig over Ca$h n Gun$
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Saboteur og 6Nimmt!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Hvordan Helle kan komme hjemmefra til et selskab på seks personer uden zendo, det fatter jeg altså ikke :)

Set! også forresten.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

netsapiens wrote:Hvordan Helle kan komme hjemmefra til et selskab på seks personer uden zendo, det fatter jeg altså ikke :)

Set! også forresten.
Fordi værterne har Zendo! ... og Set!
Og det har jeg spillet med dem flere gange ....
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Hm - jeg glemte Citadels.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

netsapiens wrote:Jeg vil tro at selskaber der kan spille Rette Sich... også vil kunne more sig over Ca$h n Gun$
Det lyder som en god idé, men Claus, du skaber dermed et behov, du ramte et spil vi ikke havde, så det kan vist ikke nås til i aften, men det vil jeg huske .... at høre Allan om jeg må købe.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:Hm - jeg glemte Citadels.
Godt forslag, men vi har spillet det flere gange allerede faktisk, godt nok ikke mens Laura har spillet med ....hmmmm....

Men tager det ikke ekstra lang tid med 6 spillere?
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Det lyder som en god idé, men Claus, du skaber dermed et behov, du ramte et spil vi ikke havde, så det kan vist ikke nås til i aften, men det vil jeg huske .... at høre Allan om jeg må købe.
Helle - du skal ikke spørge om lov - du skal være proaktiv og bare gøre det! (og så evt. formilde ham med et slaw Age of Steam bagefter :P)
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Men tager det ikke ekstra lang tid med 6 spillere?
Samme længde eller lidt længere end Bang (afhængig af, hvor meget det trækker ud - har flere gange prøvet, at det kan tage rigtig lang tid at spille).
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:Saboteur og 6Nimmt!
Saboteur kender jeg ikke, har dog spillet liggende og fandt det faktisk frem i går .... er det godt? 6nimmt! kunne måske prøves, det har vi ikke prøvet ...

Vi har spillet Elfenland, Take it to the limit, Samurai, Zendo, Ave Caesar, Dicke Luft in der Gruft, Citadels, Carcassonne, Blokus, For Sale, Tsuro, Through the Desert, Geschenckt (fjern selv overflødige bogstaver), Code 777, Cluedo, Toppo, Kingdoms, Clans ... og børnespil kan vi faktisk også hygge os med spøgelsestrappen, stabelspil, og den slags. Den slags lidt lettere spil. Det handler om, at reglerne skal være rimelige at forklare, fordi vi ofte spiller 3-4 forskellige spil på en aften, og da jeg forklarer reglerne, skal det til at være til at overskue, at man skal lære 3-4 sæt nye regler på en aften, samtidig kan vi godt lide at komme igennem et par spil.

Normalt er vi 5, og så er der jo masser at tage af, men med 6 er det lidt sværere ...

Finder lige reglerne til Saboteur, har også lige læst regler til Weedle / Gmbh ... et eller andet.
Last edited by Helle on Fri Mar 07, 2008 9:42 am, edited 1 time in total.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Det lyder som en god idé, men Claus, du skaber dermed et behov, du ramte et spil vi ikke havde, så det kan vist ikke nås til i aften, men det vil jeg huske .... at høre Allan om jeg må købe.
Helle - du skal ikke spørge om lov - du skal være proaktiv og bare gøre det! (og så evt. formilde ham med et slaw Age of Steam bagefter :P)
Andrea, jeg beder ham sortere ud i hans egne spil, så kan jeg da ikke bare købe nye selv ....

Vi har forresten også spillet Meisterdiebe i dette selskab ... tihi
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Men tager det ikke ekstra lang tid med 6 spillere?
Samme længde eller lidt længere end Bang (afhængig af, hvor meget det trækker ud - har flere gange prøvet, at det kan tage rigtig lang tid at spille).
Ok, tak.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Saboteur kender jeg ikke, har dog spillet liggende og fandt det faktisk frem i går .... er det godt? 6nimmt! kunne måske prøves, det har vi ikke prøvet ...
Jeps - vi har brugt Saboteur som introspil til flere - bl.a. har jeg udsat mine kolleger for det, og de var så begejstrede for det, at en af dem fik hjælp til at købe det over Amazon.de :)

Fordelen ved 6Nimmt! - udover at det er let at lære - er at det er ret hurtigt at spille (vi plejer at spille en bunke igennem frem for til 66 points, som reglerne vist nok oprindeligt foreslår).
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Saboteur kender jeg ikke, har dog spillet liggende og fandt det faktisk frem i går .... er det godt? 6nimmt! kunne måske prøves, det har vi ikke prøvet ...
Jeps - vi har brugt Saboteur som introspil til flere - bl.a. har jeg udsat mine kolleger for det, og de var så begejstrede for det, at en af dem fik hjælp til at købe det over Amazon.de :)

Fordelen ved 6Nimmt! - udover at det er let at lære - er at det er ret hurtigt at spille (vi plejer at spille en bunke igennem frem for til 66 points, som reglerne vist nok oprindeligt foreslår).
Men lidt erfaring har de jo som spillere, så selvom det er light, så er det ikke helt non - men når jeg passer lidt på 6 nimmt! så er det fordi jeg sjældent synes, at det er sådan rigtigt godt ... men som filler er det jo værd at tage med .... synes du at spillet er sådan godt?
Post Reply