B: Tide of Iron, Puerto Rico byttes til ?

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Klaus Jeppesen

B: Tide of Iron, Puerto Rico byttes til ?

Post by Klaus Jeppesen »

Hej med jer

Jeg har et Tide of Iron og Puerto Rico stående som jeg kun har spillet få gange.

Jeg har læst reglerne mange gange men det er som om kammeraterne ikke rigtigt kan overskue af gå i gang med dem når jeg endeligt får stillet op.

Derfor vil jeg gerne bytte for andre spil.

Jeg søger spil der er sjove for 2 -3 spillere og ikke er for komplicerede for gæster. Der må gerne være både strategi og held.

De store hit her i huset er Carcassonne og Lost Cities. Jeg har også Ticket to Ride og BattleLore.

Jeg kunne godt tænke mig nogle af klassikerne fra Board Game Geek. Måske Power Grid eller sådan noget / ved slet ikke om det er godt.

Hvis der er nogle der har anbefalinger til et godt spil hører jeg også gerne.

Som sagt - kom glad hvis i vil bytte lidt.

Jeg bor i Taastrup så det ville være fedt hvis vi kunne bytte "in person" et eller andet sted. Posten er så dyr.

Mvh Klaus
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 931 times

Re: B: Tide of Iron, Puerto Rico byttes til ?

Post by Frouvne »

Hej Klaus! Jeg vil gerne rejse det røde flag i forhold til Power Grid! Der er meget delte meninger om spillet (jeg er en af dem, der syntes, det er rigtig godt! :D ) men spillet er ret fnidret i de procedurer, man skal igennem. Så det ville jeg nok lige researche lidt mere på, hvis jeg var dig, da det lyder som noget, din spilgruppe godt kunne reagere på. Spillet er dog rigtig interessant, så det er ikke en advarsel mod spillet som sådan. Den er der nok andre, der skal komme med! :)
frouvne, administrator

Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jeg har selv nogle spil, jeg ikke spiller så meget. Er der evt. nogle der fanger din interesse?
Jeg er interesseret i dit Tide of Iron.

Er selvfølgelig åben over for 2:1 byt / 3:1 byt osv...

Dungeon Twister (2spillere)

Commands & Colors: Ancients (2spillere)

Lord of the Rings
http://www.boardgamegeek.com/game/823 (2+spillere)

Familienbande (2spillere)

Hellas ( Tysk) (2spillere)

Pyramiden des Jaguar ( Tysk ) (2spillere)

Carcassonne: Hunters and Gatherers (2+spillere)

Citadels (2+spillere)
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Jeg synes du skulle vente et lille stykke tid med at bytte Puerto Rico væk. Jeg spiller det gerne en gang - evt til en af de kommende spilconner, og når man først har lært det er det ikke særligt svært. Power Grid kan jeg ikke udtale mig om, det har lige fået i dag :-).

Hvad med Domaine? Eller Railroad Tycoon? (Ikke at jeg vil af med mine eksemplarer).
Klaus Jeppesen wrote:Hej med jer

Jeg har et Tide of Iron og Puerto Rico stående som jeg kun har spillet få gange.

Jeg har læst reglerne mange gange men det er som om kammeraterne ikke rigtigt kan overskue af gå i gang med dem når jeg endeligt får stillet op.

Jeg søger spil der er sjove for 2 -3 spillere og ikke er for komplicerede for gæster. Der må gerne være både strategi og held.

De store hit her i huset er Carcassonne og Lost Cities. Jeg har også Ticket to Ride og BattleLore.

Jeg kunne godt tænke mig nogle af klassikerne fra Board Game Geek. Måske Power Grid eller sådan noget / ved slet ikke om det er godt.

Jeg bor i Taastrup så det ville være fedt hvis vi kunne bytte "in person" et eller andet sted. Posten er så dyr.

Mvh Klaus
Jesper Rugård Jensen
Klaus Jeppesen

Post by Klaus Jeppesen »

Frouvne wrote:Hej Klaus! Jeg vil gerne rejse det røde flag i forhold til Power Grid! Der er meget delte meninger om spillet (jeg er en af dem, der syntes, det er rigtig godt! :D ) men spillet er ret fnidret i de procedurer, man skal igennem. Så det ville jeg nok lige researche lidt mere på, hvis jeg var dig, da det lyder som noget, din spilgruppe godt kunne reagere på. Spillet er dog rigtig interessant, så det er ikke en advarsel mod spillet som sådan. Den er der nok andre, der skal komme med! :)
Tak for tippet. Jeg undersøger lidt nærmere.

Det er jo det fede ved dette forum - at man bliver så klog :wink:
Klaus Jeppesen

Post by Klaus Jeppesen »

Jesper wrote:Jeg synes du skulle vente et lille stykke tid med at bytte Puerto Rico væk. Jeg spiller det gerne en gang - evt til en af de kommende spilconner, og når man først har lært det er det ikke særligt svært. Power Grid kan jeg ikke udtale mig om, det har lige fået i dag :-).

Hvad med Domaine? Eller Railroad Tycoon? (Ikke at jeg vil af med mine eksemplarer).
Klaus Jeppesen wrote:Hej med jer

Mvh Klaus
Jeg har ikke været til CON før men kunne godt tænke mig det. Er der også plads til nybegyndere?
Klaus Jeppesen

Post by Klaus Jeppesen »

Kanzler wrote:Jeg har selv nogle spil, jeg ikke spiller så meget. Er der evt. nogle der fanger din interesse?
Jeg er interesseret i dit Tide of Iron.

Er selvfølgelig åben over for 2:1 byt / 3:1 byt osv...

Dungeon Twister (2spillere)

Commands & Colors: Ancients (2spillere)

Lord of the Rings
http://www.boardgamegeek.com/game/823 (2+spillere)

Familienbande (2spillere)

Hellas ( Tysk) (2spillere)

Pyramiden des Jaguar ( Tysk ) (2spillere)

Carcassonne: Hunters and Gatherers (2+spillere)

Citadels (2+spillere)
Citadels og Pyramiden des Jaguar ser spændende ud... du har ikke lidt mere spændende? :wink:
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 931 times

Post by Frouvne »

Klaus Jeppesen wrote:[...] Jeg har ikke været til CON før men kunne godt tænke mig det. Er der også plads til nybegyndere?

I allerhøjeste grad! Det er stort set altid sådan, at hvert spil indledes med en regelforklaring, da der næsten altid er nogle, der ikke har prøvet spillene før. Mange af os spiller kun hvert enkelt spil en enkelt eller få gange, så det er sjældent sådan, at der er nogle, der er meget rutinerede i det konkrete spil. Og så er folk faktisk meget imødekommende! :D
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Dine venner lyder som ikke-gamere. Folk der godt kan overtales til at spille noget (det kan de fleste) men har problemer, hvis det bliver for komplekst.

Jeg tror derfor du skal kigge efter spil med forholdsvis få komponenter, så der ikke er en masse at skulle forholde sig til. I den retning kan jeg godt forestille mig at Puerto Rico kan være lidt overvældende for en ikke-gamer. Men som Jesper skriver, så vent lidt endnu. Hvis du lige kan løfte dine venners regeltolerence lidt, så er der nogle gode spiloplevelser gemt i Puerto Rico.

Spil der er lidt mere lettilgængelige, men samtidig underholdende for folk der har spillet før.... Jeg tænker Knizia. Spil der er forholdsvis enkle, men stadig rummer en vis dybde. Jeg tænker umiddelbart Samurai og Modern Art. Det er to helt forskellige spil, som begge er ret enkle i deres regelstruktur. Hvis du kan få dem med der, kan du overveje San Juan, som smager lidt af Puerto Rico uden helt at være det. Hvis de synes om det, har du løftestangen til at introducere det "næste niveau", som så kunne være et rigtigt spil Puerto Rico.

Jeg håber du får spillet lidt mere. ;)
Sidst spillet:
Image
Klaus Jeppesen

Post by Klaus Jeppesen »

Frouvne wrote:
Klaus Jeppesen wrote:[...] Jeg har ikke været til CON før men kunne godt tænke mig det. Er der også plads til nybegyndere?

I allerhøjeste grad! Det er stort set altid sådan, at hvert spil indledes med en regelforklaring, da der næsten altid er nogle, der ikke har prøvet spillene før. Mange af os spiller kun hvert enkelt spil en enkelt eller få gange, så det er sjældent sådan, at der er nogle, der er meget rutinerede i det konkrete spil. Og så er folk faktisk meget imødekommende! :D
Så holder jeg lidt fast i mit Puerto Rico. Håber jeg kan få prøvet det til en spilaften.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Altså, selvfølgelig er der plads til nybegyndere ---- men con er måske så meget sagt, hvis vi taler om vores spillerier i valby ... vi er bare omkring 15-20 mennesker, der mødes og spiller - der er selvfølgelig flere gengangere, men nye deltagere er meget velkomne ...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

...apropos. Så er det vel så småt ved at være på tide med et nyt arrangement?

Jeg kom til at tænke på, at et spil som Blue Moon City sikkert også kunne glide pænt ned hos ikke-gamere.
Sidst spillet:
Image
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Et spil som Thurn & Taxis kunne være et bud. Det har jeg haft glimrende erfaring med for såvel gamers som ikke-gamers.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 188 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Stony wrote:...apropos. Så er det vel så småt ved at være på tide med et nyt arrangement?
Jeps. Gad vide, om Tobias pønser på noget... :P
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 188 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Hej Klaus! Jeg vil gerne rejse det røde flag i forhold til Power Grid! Der er meget delte meninger om spillet (jeg er en af dem, der syntes, det er rigtig godt! :D ) men spillet er ret fnidret i de procedurer, man skal igennem. Så det ville jeg nok lige researche lidt mere på, hvis jeg var dig, da det lyder som noget, din spilgruppe godt kunne reagere på. Spillet er dog rigtig interessant, så det er ikke en advarsel mod spillet som sådan. Den er der nok andre, der skal komme med! :)
Vi har nu prøvet det af på et par gange på ikke-gamere, og de har været meget begejstrede for det, så... (og det er et godt spil - du skal ikke høre efter, hvad Stony og Jens mener om det spil ;)).

Thurn & Taxis samt Blue Moon City er - som allerede nævnt - også gode bud. Vi har også haft held med The Downfall of Pompeii og Alhambra.
Post Reply