Kvalitetsunderholdning og/eller pengemaskine?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Kvalitetsunderholdning og/eller pengemaskine?
Meningerne syntes at være delte om den nye Indiana Jones-film... Noget tyder på, at dette forum rummer mindst et par entusiaster! Hvad er jeres bedømmelse? 

frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Re: Kvalitetsunderholdning og/eller pengemaskine?
..og dem der vælger at skrive i detaljer laver selvf. spoilers så dem der IKKE har set den endnu, kan vælge at lade være med at læse
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Kvalitetsunderholdning OG pengemaskine!
Som jeg også skrev på bloggen:
Som jeg også skrev på bloggen:
lettere spoilere på bloggen wrote:Jeg syntes filmen var god. Mange hardcore Indy-fans har lammetæsket filmen det seneste døgn, men jeg var positivt overrasket og følte mig super underholdt i de to timer den varede. Er den fjollet? Er effekterne et par steder til at skue igennem? Er plottet langt ude? Ja, selvfølgelig er det det, men sådan var det jo også med de tre første film!
De oprindelige Indiana Jones film var jo i sin tid tænkt som højbudget-udgaver af amerikanske "pulp" B-film fra 30'erne, med alt hvad det indebar af eksotiske lokationer, mystiske plots, diabolske skurke og meget mere. Indy 4 foregår i 50'erne, og selvfølgelig er filmen derfor en slags moderne "50'er B-film", med alt lige fra sovjettiske skurke til flyvende tallerkener. Meget er sket i Indys verden op til den nye film. Han er selv blevet ældre, stivere og mere kynisk, og verden omkring ham er præget af både atomprøvesprængninger og kommunistforskrækkelse (og ser man på filmen skurke, er der sandelig også noget at være forskrækket over!), men også af rock'n'roll og milkshake-barer. Så, en anderledes setting, men ikke noget Indy ikke godt kan klare, selvfølgelig.
Harrison Ford gør en god figur og holder 100% som Indiana Jones, selv her 19 år efter den sidste film. I starten virker han godt nok lidt stiv og rusten, men det får han lagt af sig efterhånden som filmen skrider frem - en udvikling som jeg tror har været helt bevidst tilrettelagt fra filmmagernes side. Shia LeBeouf som hans sidekick klarer sig over al forventning, og er langt mere tålelig end f.eks. Short Round fra Temple of Doom. Kate Blanchet er passende overdrevet ond i rollen som den russiske superagent. Og så ser vi Marion igen, hvilket vel vil glæde alle fans af Raiders of the Lost Ark, for hun var om nogen den "rigtige" Indy-pige! :-)
For mig at se er den nye film en værdig arvtager til de tre første film. Der er nogle mindre vellykkede scener, selvfølgelig, men deri adskiller den sig jo ikke fra de andre film. Hvis man ikke tager den for alvorligt, får man super underholdning, godt skuespil, krydret med masser af dejlig tør humor!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Jeg har absolut heller ingen problemer med, at Spielberg, Lucas og Paramount tjener penge på det her, så længe de leverer varen. Og det gør de 
Manuskriptet er hverken værre eller bedre end man kunne forvente, men Ford er i overraskende god form - på flere måder - i sin signaturrolle. Cate Blanchett er en glimrende russisk skurk, og Shia LaBoeuf er en langt bedre sidekick, end man kunne have håbet på. Jovist, noget af CGI'en er irriterende og slutningen er lettere "over the top", men ellers emmer det hele af kærlighed til god, gammeldags ramasjangunderholdning. Med en flot billed- og lydside og en stram redigering fra Spielbergs faste editor kan man kun glæde sig - og samtidig undre sig over, at sekundavarer som National Treasure og The Mummy bliver så populære
Varmt anbefalet.
Jeg tror, at de mange udfald fra bitre fans skyldes, at folk har sat næsen op efter en oplevelse på niveau med Jesu genkomst eller noget i den stil. Nej, det er ikke den bedste film i serien - det er og bliver Raiders - men hvis man kan tøjle sine forventninger bare en smule, burde der være et par rigtige gode timers popcorn-underholdning i vente. Afsted, drenge & piger.

Manuskriptet er hverken værre eller bedre end man kunne forvente, men Ford er i overraskende god form - på flere måder - i sin signaturrolle. Cate Blanchett er en glimrende russisk skurk, og Shia LaBoeuf er en langt bedre sidekick, end man kunne have håbet på. Jovist, noget af CGI'en er irriterende og slutningen er lettere "over the top", men ellers emmer det hele af kærlighed til god, gammeldags ramasjangunderholdning. Med en flot billed- og lydside og en stram redigering fra Spielbergs faste editor kan man kun glæde sig - og samtidig undre sig over, at sekundavarer som National Treasure og The Mummy bliver så populære

Varmt anbefalet.
Jeg tror, at de mange udfald fra bitre fans skyldes, at folk har sat næsen op efter en oplevelse på niveau med Jesu genkomst eller noget i den stil. Nej, det er ikke den bedste film i serien - det er og bliver Raiders - men hvis man kan tøjle sine forventninger bare en smule, burde der være et par rigtige gode timers popcorn-underholdning i vente. Afsted, drenge & piger.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Indy i at være Indy:

Forklaringen bag plottet:

Evnen til at ramme 1950'er-stilen:

Youngster-sidekick:
Action i Indystil:

Humor:
(aber trækker ned)
Skurkenes skurkagtighed:

Alt i alt:

Forklaringen bag plottet:

Evnen til at ramme 1950'er-stilen:

Youngster-sidekick:

Action i Indystil:

Humor:

Skurkenes skurkagtighed:

Alt i alt:

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Men til gengæld trækker de der jordegern opAndrea wrote:Humor:![]()
![]()
![]()
![]()
(aber trækker ned)

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg saa den torsdag aften, og jeg skal se den igen fredag aften med hele familien, og jeg glaeder mig.
Jeg skal dog lige have forklaret mine doetre lidt inden vi skal ind og se den, mest noget om:
Jeg tror at nogen er blevet skuffet, da de nok har forventet at de ville blive lige saa overrasket som jeg blev foerste gang jeg saa Dr. Jones paa det store laerred, og det bliver man altsaa ikke.
Lars
Jeg skal dog lige have forklaret mine doetre lidt inden vi skal ind og se den, mest noget om:
Den er ikke den daarligste i serien, men helt sikkert heller ikke den bedste.Area 51, Rosswell 1947, atombomber og proevespraengninger, og kommunisforskraekkelser
Jeg tror at nogen er blevet skuffet, da de nok har forventet at de ville blive lige saa overrasket som jeg blev foerste gang jeg saa Dr. Jones paa det store laerred, og det bliver man altsaa ikke.
Lars