Jeg vil straks lægge for og kigge på nogle af mine egne spilmæssige oplevelser fra maj 2008.

Ofte får jeg kun spillet spil en enkelt eller et par gange og derfor var det glædeligt med et gensyn med nogle spil, som jeg holder meget af og som jeg godt nok får spillet alt for sjældent men som alligevel er nogle af dem, der er blevet spillet gentagne gange: PitchCar, El Grande, Modern Art, Taluva, Mykerinos og Hacienda. Hvor Hacienda i øvrigt primært har været spillet online, hvilket ikke gør glæden ved at spille det live mindre. Det er alle spil, der leverer varen - men til gengæld er det jo så heller ingen overraskelse, at de gjorde det.
Glædeligt var det også at nogle af de nyere spil, der er dukket op på min spil-arena: Beowulf: The Legend, King of Siam og Pandemic igen blev luftet og stadig ser ud til at rumme mange gode oplevelser.
Første møde med Alhambra gav et uklart indtryk. Spillet skal sikkert prøves igen men skæbnen for spillet i vores samling er uklar. Die Codeknacker skuffede endnu en gang fælt og da det fik en hård medfart af min søn, vil det nok forsvinde fra spilsamlingen ved lejlighed. Endnu - endnu et gensyn med Carcassonne får mig endnu en gang til at undre mig over dets succes og hvorfor det befinder sig på vores hylder. Også Tzaar rykkede tættere på kulden - men det kan sagtens være, at det blot var min manglende koncentration om spillet, der gav et dårligt indtryk.
Tilbage på sporet! De tre kandidater til at være månedens spiloplevelse for mig er: Wabash Cannonball, GiftTRAP og Glory to Rome. Wabash Cannonball er stadig alt, alt for dårlig til... jeg tror dog, at jeg begynder at kunne forstå samspillet mellem nogle af mekanismerne og har stor lyst til at dyrke det meget mere. GiftTRAP var en stor overraskelse og selvom det jo i sig selv ikke er et interessant spil, så er det et spil, jeg ser have en plads i vores spilsamling for at kunne spille det med nogle af de folk, der ellers vil rynke på næsen af vores hobby. Et introduktionsspil af Glory to Rome overbeviste mig om, at der er et spil, der absolut hører hjemme i vores samling og at der er tale om et spil, der formentlig med lethed kan vippe San Juan af pinden og som af en eller anden grund appellerer meget mere til mig end Race for the Galaxy. Kan fremtidige gennemspilninger leve op til dette, vil der være mange timers underholdning for os i det spil. Så alt i alt vil jeg udpege Tobias' introduktionsspil af Glory to Rome som månedens spiloplevelse for mit vedkommende!