1960 - et regelspørgsmål

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

1960 - et regelspørgsmål

Post by Gunness »

For et par dage siden fik jeg for prøvespillet en del af 1960. Det virker jo ret tilforladeligt, og regelbogen er i det store hele forbilledligt sat op.

Et enkelt tvivlsspørgsmål, som må være en miljøskade efter for meget Twilight Struggle, hvor der jo er undtagelser til mange af reglerne.
Hvis jeg spiller en event, der siger noget a la "you gain two state support cubes in any state", er placeringen af disse to cubes så underlagt reglerne om, at hvis der er fire af modstanderens cubes eller dennes leder i en stat, skal man lave Support Check?

Jeg går ikke ud fra det, men man ved jo aldrig...
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: 1960 - et regelspørgsmål

Post by Aratar »

Jeg tror ikke, du er underlagt at skulle foretage support checks, men stil evt. spørgsmålet på boardgamegeek. Der plejer at være svar på meget kort tid, når man stiller spørgsmål til nye spil.
Image
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Re: 1960 - et regelspørgsmål

Post by MesterLars »

Gunness wrote:For et par dage siden fik jeg for prøvespillet en del af 1960. Det virker jo ret tilforladeligt, og regelbogen er i det store hele forbilledligt sat op.

Et enkelt tvivlsspørgsmål, som må være en miljøskade efter for meget Twilight Struggle, hvor der jo er undtagelser til mange af reglerne.
Hvis jeg spiller en event, der siger noget a la "you gain two state support cubes in any state", er placeringen af disse to cubes så underlagt reglerne om, at hvis der er fire af modstanderens cubes eller dennes leder i en stat, skal man lave Support Check?

Jeg går ikke ud fra det, men man ved jo aldrig...
Godt du får spillet :)

Nej du laver kun support checks når de placeres via operations (kan ikke lige huske det rigtige ord)

Tror aldrig jeg har lavet et support check når jeg placerer cubes, da det næsten aldrig vil kunne betale sig - da modstanderen bare kan undoe det på sin tur.
Image
Post Reply