Hvad har du spillet i dag? Oktober 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2008

Post by Andrea »

Hrm. Og vi nåede lige en omgang Masquerade her på falderebet. Spøjst kortspil.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Her i eftermiddag blev det til to gange Darjeeling for 3 spillere.

Larna vandt det første stort, da hun på det rigtige tidspunkt valgte at sende 5 kasser te afsted med bådene. Det betød at hun tjente 15 point i tre omgange inden Lilli og jeg kunne gøre noget ved det.

Andet spil spillede vi på Sri Lanka kortet, og det var noget anderledes. der er kun to byen med på dette kort, og der er langt imellem dem. Det betyder at man oftere mister kasser end på de andre kort. Jeg sørgede for hele tiden at have et par kasse i overskud, så jeg kunne lave både der sørgede for at ingen fik mange point i flere omgange. Jeg lå længe bagerst, men nåede til sidste at score nok til at overhale Larna som stod på 99 point. Jeg vandt med 100 point, Larne fik 98 og Lilli fik 92. Et tæt og spændende spil.

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

I aftes havde vi et kært gensyn med Blue Moon. Det blev til tre spil. I de to første tørnede Aqua og Terrah sammen og Terrah gik med sin råstyrke af med sejren i begge spil. Herefter tog Hoax sig kærligt af Khind. Aftenen blev rundet af med to spil Schotten-Totten. :)
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I KBK i går blev det til ... 5 (så vidt jeg husker) spil Dominion, hvoraf jeg var med til de 4. Jeg synes spillet vinder ved yderligere bekendtskab, og kunne tydeligt se i de senere spil hvor hurtigt spillet kører, når spillerne kender det. Spillets attack-kort bliver demonstreret i scenariet Interaction, og pas på med det, for det er næsten for meget af det gode. :)

Jeg fik også prøvet to spil 2 De Mayo. Jeg var franskmand begge gange, og mens jeg vandt første spil stort, fik jeg klø af spanierne i det andet. De fik manøvreret sig rundt på uforudsigelige måder, og fik til sidst isoleret nogle af mine tropper som kom til at lide en krank skæbne. Av.

Endelig prøvede vi lige The Almighty Knizia's nye Sushizock im Gockelwok, og det var som forventet hyggeligt nok, uden at være den store oplevelse. Det virker klart hurtigere end Heckmeck, hvilket kun er en god ting. Til gengæld virker de overvejelser man skal gøre sig ifm. sine terningkast lidt mindre interessante end i Heckmeck.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Her til aften blev det til 2 gange Darjeeling, for 2 personer.

Vi spillede på Sri Lanka brættet, og det første spil blev meget tæt. Vi stod stort set hele tide oven på hinanden på pointskalaen, og hvis en af os lavede te, havde den anden altid lige endnu en kasse eller to parat til at dumpe den andens ned af floden. Det endte med at jeg kom første over 100, og efter fratrækning af ubrugte kasser, havde jeg 98 point, medens Lilli måtte nøjes med 94.

Andet spil startede med at Lilli kom pænt langt foran mig. Hun var over 30 da jeg nåede 10 point, men derefter ændrede det sig. Jeg fik love til at score 15 point lidt for amnge gange, og var derfor foran hende, og der blev jeg. Slutresultatet blev at jeg havde 102 point, medens Lilli endte på 70.

Lars
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det blev til et solo-spil Ghost Stories her til aften, og det lykkedes mig (endelig) at trække det længste strå. Woohoo!
Sidst spillet:
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Det blev til endnu et spil Darjeeling her til aften med Lilli og Larna. Vi spillede på Indien kortet, da Larna og lilli synes at Sri Lanka er lidt for svært. Lilli førte i lang tid, med mig ca 1/3 bagefter og Larna ca. ½ bagefter. Men da Lilli kom op på ca. 70 point fik jeg et par gode omgange og fik overhalet hende. Dog ikke mere end at det stadig var ret tæt. Det endte med at jeg vandt med 101 point mod Lillis 98 og Larna på ca. 70.

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Onsdag bød som vanligt på spil med drengene og vi var så venlige at hjælpe Stony med at prøve-spille nogle af hans nye indkøb fra Essen. :)

Vi indledte med et spil Dominion, der er et spil jeg fortsat er helt sikker på, jeg skal have fingrene i. Det var første gang, jeg så og spillede det i den endelige udgave og det ærgrer mig en smule, at man har valgt en så lille skrifttype, der er skrevet med sort og så samtidig har en gråtonet baggrund. Det letter ikke overskueligheden, hvilket selvfølgelig kun er et problem de første gange, men da det er et spil, der vil være rigtig godt at udsætte folk, der ellers ikke spiller så meget brætspil, for, er det et lille minus. Der er dog ingen tvivl om, at jeg glæder mig til at spille rigtig mange spil Dominion og her er der rent faktisk tale om et spil, som jeg tror vil blive spillet ofte og i en lang periode fremover.

Så kom The Princes of Machu Picchu på bordet og det var en lille overraskelse for mig. Først og fremmest havde jeg jo nok forventet mig noget lidt mere i stil med nogle af Mac Gerdts tidligere spil... og det var ikke umiddelbart sammenligneligt med de af hans spil, jeg har prøvet (Antike og Imperial). I første omgang var jeg også en smule forvirret over spillet, men det var nu ikke så kompliceret endda og jeg endte med at have et rigtig godt indtryk af spillet. The Princes of Machu Picchu indgår absolut i kategorien af spil, jeg gerne vender tilbage til, hvilket er mere end jeg kan sige om en del af de i øvrigt mange fine spil, jeg har spillet på det sidste. Alligevel tvivler jeg på, at det er et spil, jeg må eje - men det er absolut et spil, det er værd at lægge mærke til!

Endelig spillede vi to spil Ghost Stories. Umiddelbart var jeg meget overrasket over de mange sammenligninger med Pandemic, der har været. Efter andet spil kunne jeg dog bedre lave nogle paralleller. For mig var det der mest mindede mig om Pandemic denne følelse af hele tiden at føle sig presset helt op i et hjørne med fornemmelsen af, at det kan gå helt galt indenfor de næste par træk. I bund og grund kan jeg nok bedre lide Pandemics renhed, der gør spillet meget overskueligt for nye spillere. Jeg vil dog ikke udelukke, at Ghost Stories viser sig at være et endnu bedre spil og måske også et spil, jeg kommer til at anskaffe mig. Tematisk kan jeg rigtig godt lide begge spil - men jeg syntes ikke man kan komme udenom, at det er langt bedre gennemført i Ghost Stories.

Alt i alt en spilaften med nogle solide spiloplevelser... alle tre spil er blandt de bedste jeg har spillet i nogen tid! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply