Jeg har indset, at terninger virkelig kan være en pest. Det generer mig ikke så meget i kampsekvenser, men når det kommer til antal felter, man kan flytte - 'Roll and Move' - så har jeg svært ved at acceptere det. I et spil som Matador (ja, jeg ved godt, det er et fyord på disse sider, men...) kan jeg til nøds acceptere det, da det i forvejen er et banalt familiespil, men bevæger vi os mere over det udvalg, som ikke nødvendigvis findes hos danske boghandlere, så forventer jeg andet og mere af spillet.
I et spil som Last Night on Earth generer det mig voldsomt, at man er så afhængig af at slå godt for at slippe fra zombierne. Selvfølgelig er noget af charmen ved spillet, at det ikke nødvendigvis skal være let, men jeg foretrækker lidt mindre tilfældighed på det punkt, så jeg har en følelse af, at jeg kan planlægge bare en smule og dermed også har indflydelse på spillets gang.
Omvendt må jeg dog indrømme, at jeg godt kan lide terningerne i Formula Dé, så det er ikke fordi, jeg er 100% konsekvent i min aversion mod terninge-movement