Spil med valg og/eller valgkamp som tema
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Spil med valg og/eller valgkamp som tema
I morgen, den 4. november, skal der som bekendt være valg i det store udland og det skal naturligvis markeres med et spil 1960: The Making of the President. Valg og valgkamps-temaet syntes jeg passer sig ualmindeligt godt til brætspil og derfor holder jeg selvfølgelig også meget af Die Macher. Udover disse to spil er jeg dog ikke bekendt med andre spil, der på god vis formår at implementere dette tema. Er der nogen andre, der kender eksempler herpå, som der er anbefalelsesværdige?
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Spil med valg og/eller valgkamp som tema
Det danske Valgkamp - til tider underholdende (og skal virkelig spilles med et glimt i øjet), meeen det er ikke et spil, man spiller mange gange. En enkelt gang eller to kan dog være ok.
... hrm.. gælder Junta i øvrigt?
... hrm.. gælder Junta i øvrigt?

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Jeg tror virkelig, jeg skulle overvinde mig selv, for at prøve spillet Valgkamp. Junta sender mig umiddelbart nogle andre associationer, end dem jeg umiddelbart refererer til, når jeg tænker på dette tema. Men det kunne faktisk være et interessant bud...
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Kremlin er en klar vinder der. hele spillet handler trods alt kun om at blive valgt som leder af politbuereauet og er ovenikøbet afgjort ved forhandling og afstemning og helt uden terningslag.
Derudover findes der en række spil der har valg som mekanisme, men ikke som tema... tæller de med her?
Derudover findes der en række spil der har valg som mekanisme, men ikke som tema... tæller de med her?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Umiddelbart kommer jeg i tanke om Red Empire samt Democrazy. Om de passer helt ind i din definition er jeg dog lidt i tvivl om.
Lars
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
En spil der drypper af tema - og et spil jeg ved, hvem jeg kunne tænke mig at spille med! Et rigtig godt bud!netsapiens wrote:Kremlin er en klar vinder der. hele spillet handler trods alt kun om at blive valgt som leder af politbuereauet og er ovenikøbet afgjort ved forhandling og afstemning og helt uden terningslag.
Umiddelbart er det som tema, jeg spørger ind til det her.

frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Die Macher kan vel knap og nap tælles med?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Absolut! Det er det helt centrale spil. Faktisk så centralt, at jeg nævnte det, i det første indlæg!Gunness wrote:Die Macher kan vel knap og nap tælles med?

frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Ah, bugger
Det havde jeg overset!

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate