Firmajulegave (a.k.a. Mission: Impossible?)
Ja, jeg er nok lidt subjektiv. Men jeg har en formodning om, at de, der har postet mange indlæg her på germangames.dk, muligvis rynker lidt på næsen af spil som Cranium, Stikord, Trivial Pursuit, Slanger og Stiger osv. osv. - jeg gør i hvert fald. Jeg definerer også selv Carcassonne og Citadels som brætspil, selv om brættet mangler, og vi snarere har at gøre med domino og kortspil. Loopin Louie som brætspil er lige at stramme den. Sagt med andre ord: nogle spil er altså finere end andre, og Cranium, Matador og Quizspil hører i min spilverden ikke til i det finere selskab.
Danny Rasmussen
Nu var det slet ikke meningen at rode os ud i definitionen på om hvad der er brætspil eller ej, men blot at antyde at det godt kunne lade sig gøre at få spil/brætspil i julegave. Cranium har jeg spillet én gang og er ikke et jeg har tænkt mig at spille igen.
Men jeg kalder da også selv Citadels for et brætspil.
Men jeg kalder da også selv Citadels for et brætspil.

Re: Firmajulegave (a.k.a. Mission: Impossible?)
Jubiiiiii…
Fik firmajulegaver i går.
For en gangs skyld slap jeg for Stelton termokande, picnickurv og pakken med 3 flasker rødvin og hjemmelavet chokolade.
2 spil blev det til, som jeg længe har ønsket mig.
Lock 'n Load: A Day of Heroes (Blackhawk down, I repeat Blackhawk down!)
og
Conflict of Heroes: Awakening the Bear! - Russia 1941-1942
2 krigsspil, som jeg glæder mig til, at prøve.
I et spil med modstander og i høj grad også som solo i juleferien.
Fik firmajulegaver i går.
For en gangs skyld slap jeg for Stelton termokande, picnickurv og pakken med 3 flasker rødvin og hjemmelavet chokolade.
2 spil blev det til, som jeg længe har ønsket mig.
Lock 'n Load: A Day of Heroes (Blackhawk down, I repeat Blackhawk down!)
og
Conflict of Heroes: Awakening the Bear! - Russia 1941-1942
2 krigsspil, som jeg glæder mig til, at prøve.
I et spil med modstander og i høj grad også som solo i juleferien.

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Så svaret må ganske enkelt være at skifte job! Hvordan ser det ud med de ledige stillinger, Tobias? 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Ikke at man skal kimse af tre flasker rødvin og en pakke hjemmelavet chokolade... 

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Puha, jo. Her i juleperioden har der godt nok været knald på (og stadig er) men jeg må desværre meddele at den næste stilling er dedikeret til en langbenet 20-årige sekretær i tæt siddende nisse kostume, der er god til, at tage notat.Hvordan ser det ud med de ledige stillinger, Tobias?

(Håber ikke min kone læser med)

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Ser man bort fra alderen, er det jo lige Gunness!Tobias wrote:den næste stilling er dedikeret til en langbenet 20-årige sekretær i tæt siddende nisse kostume, der er god til, at tage notat.

What are you, like 80?
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Touché! Hvad alderen angår, så synes jeg ikke, at vi skal ligge under for aldersfascisme (det er Dr. Jones et prima eksempel på)Jens_Hoppe wrote:Ser man bort fra alderen, er det jo lige Gunness!Tobias wrote:den næste stilling er dedikeret til en langbenet 20-årige sekretær i tæt siddende nisse kostume, der er god til, at tage notat.
Og jeg ser i al beskedenhed hammer-godt ud i nissekostume. Og jeg kan tage diktat. Hvor melder man sig?
(Nu håber jeg heller ikke, at *min* kone læser med, så kunne hun nok godt blive bekymret!)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
HUNKØN!Ser man bort fra alderen, er det jo lige Gunness!

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Hov-hov, man må ikke diskriminere på baggrund af ansøgerens køn. Jeg synes at du skal kalde Gunness ind til en samtale, iføre ham det starmtsidden nissepigekostume, tage nogle billeder, lægge billederne her på siden, og lade os afgøre om han er kvalificeret.Tobias wrote:HUNKØN!Ser man bort fra alderen, er det jo lige Gunness!
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Enig! Smæk evt. en langhåret paryk på hovedet af ham inden, hvis han skal fremstå mere kvindelig...Larsine wrote: Hov-hov, man må ikke diskriminere på baggrund af ansøgerens køn. Jeg synes at du skal kalde Gunness ind til en samtale, iføre ham det starmtsidden nissepigekostume, tage nogle billeder, lægge billederne her på siden, og lade os afgøre om han er kvalificeret.
- Gunness
- 5000+ indlæg
Skal jeg så også til at barbere ben nu? Argh
Det bliver svært, at stable noget julestemning på benene efter det mentale billede...