Favoritspil fra A til Z

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by qute »

Quarto er okay, men mit favorit spil med Q er klart "Quoridor".
Fantastisk lille spil. Meget strategi og taktik i dette simple spil. Og så er det hurtigt.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Der er kun et spil begyndende med Q som jeg har som favorit: Q-Jet -men det tæller ligesom ikke, da jeg allerede har nævnt spillet under dets oprindelige navn "Ave Caesar". Denne Japanske version er imidlertid rigtig god, og jeg er faktisk ked af at jeg ikke gad købe den da jeg havde chancen, da det er en behagelig lille æske, og en udmærket kvalitet.
Image
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Er der absolut ingen af jer der kan huske

Ouirks

fra Eon, som først blev kendt for det originale udgave af Cosmic Encounter. Check det ud på

http://boardgamegeek.com/boardgame/2478

Jeg har kun spillet det nogen få gange, men så vidt jeg kan huske var det rimeligt underholdene. Om det kvalificerer som et favoritspil kan man diskutere, men skal vi ikke udnævne det, som det bedste spil nogensinde, der begynder med Q...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

qute wrote:Quarto er okay, men mit favorit spil med Q er klart "Quoridor".
Fantastisk lille spil. Meget strategi og taktik i dette simple spil. Og så er det hurtigt.
... så må jeg anbefale dig at kontakte Morten - hans kæreste er ret glad for det.

Personligt synes jeg, at det var så afskyeligt, at det helt naturligt fik rating 1 på BGG... :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
qute wrote:Quarto er okay, men mit favorit spil med Q er klart "Quoridor".
... så må jeg anbefale dig at kontakte Morten - hans kæreste er ret glad for det.

Personligt synes jeg, at det var så afskyeligt, at det helt naturligt fik rating 1 på BGG... :)
Quoridor er også umiddelbart det eneste Q-spil, jeg kan komme i tanke om, jeg har spillet - og det jeg erindrer det for, er ikke det gode! :(
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Frouvne wrote:Quoridor er også umiddelbart det eneste Q-spil, jeg kan komme i tanke om, jeg har spillet - og det jeg erindrer det for, er ikke det gode! :(
Det virker mere som et problem med din hukommelse end spillet :lol:

Jeg må jo introducere spillet ordenligt for jer så :D
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Image
frouvne, administrator

Image
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

RoboRally er kaos og spas når der spillles på tid.

Race for the Galaxy har jeg klart ikke fået spillet nok til en endelig vurdering - men har været godt underholdt indtil nu.

Railroad Tycoon - især med Rails of Europe-udvidelsen - er for mig et godt alternativ til Age of Steam.

Republic of Rome, the : Har spillet dette for maaaaaange år siden. Det tog lidt tid at fange regelerne, men ikke desto mindre et godt spil
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Hm... lidt svært at vælge her. Der er flere udmærkede spil (men ingen helt i top for mit vedkommende). Skal jeg vælge et enkelt, vil jeg fremhæve Rum & Pirates.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 837 times

Post by Gunness »

Puha, det er svært. Jeg har tidligere været begejstret for Railroad Tycoon, men er i alt fald pt. kørt lidt træt i det. Og så bilder jeg mig stadig ind, at Revolution: The Dutch Revolt er en overset perle. Selv efter at have prøvet det og næsten brækket nakken på det. Det kunne være, at man burde prøve Robo Rally en dag for at se, hvad begejstringen skyldes :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Ra, Race for the Galaxy, Railroad Tycoon, Republic of Rome. Avalanche's Rome at War serie har også virket spændende.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

RoboRally er en selvskreven vinder i min bog.
Og jeg tager også gerne Race for the Galaxy med på min liste.

Desuden har jeg følgende blandt mine favoritter:
Ra
Rasende Roboter aka Richochet Robots
samt the Really Nasty Horse Racing Game
Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Hmmm, er nødt til at sige Risk.
Men det er klart pga. manglende konkurrence
Image
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Er helt klart med på Railroad Tycoon vognen. Har spillet det flere gange. Et glimrende og underholdende spil. Og så er der Rail Baron, som nogen af jer nok vil grine af, men som er det togspil jeg har spillet suverent flest gange.

Og så til krigsspil perspektivet. Jeg tror de to gamle Avalon Hill klassikere

Russian Campaign (først udgivet af Australian Design Group)
Russian Front

har en plads i enhver garvet krigsspillers hjerte. Russian Front er nok det bedste af de to spil, men Russian Campaign har vi alle råspillet.

Søren
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Med R kan jeg kun finde et enkelt spil som når op på min personlige favoritliste:

The Reef: Fiskespillet hvor det gælder om at fange koralfisk i forskellige farve (ved at fiske med orm i netop deres farve) og får den til at yngle, så man kan lave spraglede fiskebabyer. Det er et rigtig tøsespil, men alligevel et spil som vi drenge godt kan spille alligevel.

Og så burde jeg kunne lide Race for the Galaxy, da jeg jo elsker San Juan. Men jeg har spillet det 2 gange, og jeg fatter stadig ikke hvad det går ud på (bortset fra at score flest point), hvordan jeg kan få mine kort til at passe sammen, hvad forskellen er på de forskellige planeter, hvilke bonus kort der kan vinde spillet for mig, eller noget som helst andet. Det kan godt være at der gemmer sig et sjovt spil et eller andet sted i RftG, men jeg har opgivet at finde det.

Mht. Risk, så er det nok et af de spil jeg altid vil beholde i min spilsamling, men kun i standardudgaven. Da jeg burde have studeret, gik rigtig meget af min tid med at spille Risk, og på daværende tidspunkt var det helt klart blandt mine favoritter. Jeg har også prøvet en del af de nye udgaver af Risk (2210 AD, Godstorm og Ringenes Herre), men hvis jeg skal spille Risk igen, så bliver det den gode gamle udgave. Men op blandt favoritterne kommer det nok aldrig igen.

Lars
Post Reply