Perikles - 26/10-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Perikles - 26/10-06

Post by Frouvne »

Perikles var en af de titler, jeg havde set frem til at stifte bekendtskab med på messen i Essen. Efter første gennemspilning er mit indtryk præget af forsigtig optimisme: jeg tror at spillet holder og at det er et af de bedre af Martin Wallaces... om det så ligefrem kan vælte spil som Age of Steam og Liberté ned ad pinden som hans absolutte klassikere - for mit vedkommende - tja, det må de kommende gennemspilninger vise.

Vi var så heldige at få Perikles forklaret af Martin Wallace selv, hvilket i sig selv er med til at give lidt krydderi på førstehåndsindtrykket. Min eneste skepsis overfor spillet kan være en evt. lang spilletid og om brugen af terninger alligevel bliver for meget for min smag. Mit førstehåndsindtryk var ikke andet end, at terningerne blot var med til at tilføje en passende mængde tilfældighed til de militære slag - de resultater man skal opnå med sine terningkast er styret af de militære enheder man sætter ind. Spilletiden var naturligvis præget af, at der var tale om en første gennemspilning og at vi spillede med det maksimale antal spillere.

For dem, der er lmere interesseret i spillets mekanismer, har jeg gjort en beskrivelse af Perikles tilgængelig:

http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Perikles.htm
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Der findes nu oversigter på Boardgamegeek over:

Special Tiles
Location Tiles
Military Tiles
Turn Summaries
frouvne, administrator

Image
Post Reply