Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 720 times
Been thanked: 841 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Stony wrote: I gætter aldrig hvad der kom med posten idag. 8)
Varm luft? :lol:
Jeg ser frem til en vurdering af spillet.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Gunness wrote:
Stony wrote: I gætter aldrig hvad der kom med posten idag. 8)
Varm luft? :lol:
Jeg ser frem til en vurdering af spillet.
Ja det vil jeg også glæde mig til at stifte bekendtskab med :D
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Så lykkedes det endelig at skaffe Tahuantinsuyu: The Rise of the Inca Empire til en fornuftig pris fra Tyrkiet.
Et spil, som jeg har kigget efter i mange år. Nu håber jeg spillet lever op til forventningerne :D
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jeg kunne hente to nye spil på posthuset i går: Det første er Splotter-spillet Indonesia, som jeg har hørt meget godt om. Det andet er noget så retroagtigt som solitaire-krigsspillet Field Commander: Alexander the Great. Flot ser det ud! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Jeg fik et akut anfald af at jeg synes at jeg måtte have Ghost Stories, da de ikke havde den i Fantask endte jeg med at købe den i Jorcks Passage til overpris. Hmm, man skal passe på med impulskøbene. Til gengæld fik jeg mig også et par jongleringsbolde, så nu kan jeg se om jeg kan huske noget som helst af den slags.
Jesper Rugård Jensen
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jesper wrote:Jeg fik et akut anfald af at jeg synes at jeg måtte have Ghost Stories, da de ikke havde den i Fantask endte jeg med at købe den i Jorcks Passage til overpris. Hmm, man skal passe på med impulskøbene. Til gengæld fik jeg mig også et par jongleringsbolde,
Well, det burde være straf nok :lol:
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jesper wrote:Jeg fik et akut anfald af at jeg synes at jeg måtte have Ghost Stories, da de ikke havde den i Fantask endte jeg med at købe den i Jorcks Passage til overpris. Hmm, man skal passe på med impulskøbene. Til gengæld fik jeg mig også et par jongleringsbolde, så nu kan jeg se om jeg kan huske noget som helst af den slags.
Ellers så sig til til næste GG spillemøde (du ved det der ligger i slutningen af maj), så laver vi en jongleringsturnering :D

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 934 times

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Ellers så sig til til næste GG spillemøde (du ved det der ligger i slutningen af maj) [...]
Maj har det med at vende tilbage... (...ja, ja jeg skal nok se at få taget mig sammen til at bestille det lokale)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 934 times

Post by Frouvne »

Tobias wrote:Så lykkedes det endelig at skaffe Tahuantinsuyu: The Rise of the Inca Empire til en fornuftig pris fra Tyrkiet.
Et spil, som jeg har kigget efter i mange år. Nu håber jeg spillet lever op til forventningerne :D
Tillykke med købet! For tiden er der ikke så mange spil, jeg absolut må have fat i, men det er et køb, der kan gøre mig en smule misundelig...
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jesper wrote:Jeg fik et akut anfald af at jeg synes at jeg måtte have Ghost Stories, da de ikke havde den i Fantask endte jeg med at købe den i Jorcks Passage til overpris. Hmm, man skal passe på med impulskøbene. Til gengæld fik jeg mig også et par jongleringsbolde, så nu kan jeg se om jeg kan huske noget som helst af den slags.
øhm... når man går fra butik til butik og leder efter noget bestemt som man har i sinde at købe... så er det altså ikke særligt meget "impuls" :)
Det kan selvf. være at du talte om jongleringsboldene?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

En meget langstrakt impuls?

:-)
netsapiens wrote:
øhm... når man går fra butik til butik og leder efter noget bestemt som man har i sinde at købe... så er det altså ikke særligt meget "impuls" :)
Det kan selvf. være at du talte om jongleringsboldene?
Jesper Rugård Jensen
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Ind ad døren i dag kom en kuvert (3 dage undervejs fra Canada!) med regelhæftet Retro: Tactical WWII Wargame Variant Rules. Der er tale om et sæt simple alternative regler til brug for Squad Leader og Advanced Squad Leader (eller andre taktiske systemer for den sags skyld), som efter sigende skulle være både nemme at gå til, og gøre at scenariernes spilletid i hvert fald halveres.

Det er dog ikke et komplet, "stand-alone" sæt regler som man måske kunne forvente: Der kræves i stedet kendskab til koncepter og termer fra almindeligt ASL, og flere steder er reglerne bare formuleret i retning af "her gør man bare som i almindeligt ASL".

De interaktive faser man kender fra ASL, hvor den passive spiller ved hjælp af Defensive Fire kan få lov at skyde på den aktive spillers rykkende enheder i dennes tur, er helt fjernet fra Retro, og i det hele taget finder man ingen interaktion imellem spillerne i løbet af en spillertur. I stedet indføres begrebet Hesitation, hvor enheder der ønsker at rykke ud i åbent terræn i nærheden af fjender der kan se dem, skal lave et check for om de tør, eller om de i stedet står stille resten af turen. En anden nyskabelse er en ny Infantry Fire Table (IFT), som skærer ASLs Morale Checks væk og i stedet helt afgør udfaldet af et angreb med ét terningslag.

Tiden vil vise om Retro "fungerer" i mine øjne: Om kompleksiteten og abstraktionsniveauet virker rimeligt. Efter blot at have skimmet reglerne, virker det nu ganske spændende.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 720 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Jeg var i Fantask og endte med at hapse et eksemplar af Cutthroat Caverns med hjem. Det skal nok snart have en af de to nyeste udvidelser, men nu starter vi med basisspillet.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

En forretningsrejse til München gav et uventet afkast: Einfach Genial: Das Kartenspiel, Einfach Genial: Wer zu viel risikiert, verliert!, Aton samt Rattenscharf. Samlet pris: 20 euro. Det synes jeg var en go' deal...
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Jeg har en overnatning i Munchen centrum her til ferien, så det kunne være at jeg skulle fiske lidt osse: hvor var du henne og købe spil?
Rune Petersen wrote:En forretningsrejse til München gav et uventet afkast: Einfach Genial: Das Kartenspiel, Einfach Genial: Wer zu viel risikiert, verliert!, Aton samt Rattenscharf. Samlet pris: 20 euro. Det synes jeg var en go' deal...
Jesper Rugård Jensen
Post Reply