GG-Con søndag d. 27. september i Valby Kulturhus
- MesterLars
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Re: GG-Con søndag d. 27. september i Valby Kulturhus
Hvis det skulle kunne lykkedes vil jeg gerne på endeavor... Frouvne og Robert er indtil videre ledige efter BSG.
PS: Hvis der skulle opstå overvældende interesse for endeavor har jeg læst reglerne og skulle mene jeg sagtens ville kunne introducere det (med frouvnes eksemplar)
PS: Hvis der skulle opstå overvældende interesse for endeavor har jeg læst reglerne og skulle mene jeg sagtens ville kunne introducere det (med frouvnes eksemplar)

Never fear:Helle wrote:altså jeg ville såmænd ikke have noget i mod en udfordring, men jeg aner slet ikke hvad det går ud på, så det er nok lidt svært ,...
http://www.traxgame.com/about.php
Eller:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/748

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
og hvornår har du nogen sinde set mig for alvor forstå et spil ved at læse regler ... tihi!qute wrote:Never fear:Helle wrote:altså jeg ville såmænd ikke have noget i mod en udfordring, men jeg aner slet ikke hvad det går ud på, så det er nok lidt svært ,...
http://www.traxgame.com/about.php
Eller:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/748
Check and Mate!Helle wrote: og hvornår har du nogen sinde set mig for alvor forstå et spil ved at læse regler ... tihi!

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
Hvis der er nogen, der er interesserede, slutter jeg gerne dagen af med at prøve en eller flere af udvidelserne fra Pandemic: On the Brink. Da jeg forestiller mig, at det kunne blive The Bio-Terrorist Challenge vil der være mulighed for at vi i alt er 3 eller 4 spillere.
frouvne, administrator

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Super - jeg tager en frisk beslutning og hopper på Small World og senere Endeavor. Dvs at jeg springer fra Steam. Undskyld ulejligheden og tak for den store indsats.Stony wrote:
larkin >> Frouvne er først færdig med Middle-Earth Quest omkring 13.00-13.30, og du er skrevet på Steam fra kl. ca. 14.00. Det kommer til at knibe med Endeavor incl. regelforklaring på en time. Jeg sætter Endeavor på kl. 13.30. Derfor må du gøre et valg. Du kan komme på, men så skal du springe fra Steam.
Jeg har udarbejdet en oversigt, der ser omtrent således ud.
vh Kåre
- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
......Dertil er jeg også interesseret i at prøve udvidelsen til Pandemic
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
MesterLars >> Din tilmelding til Battlestar Galactica ligger deværre midt på dagen, så umiddelbart kommer til det til knibe med deltagelse i Clash of Cultures, med mindre du vælger at sadle om.
Og til alle deltagere i øvrigt: Det er helt i orden at ombestemme sig, hvis der kommer noget på skemaet som man egentlig hellere vil.
Og til alle deltagere i øvrigt: Det er helt i orden at ombestemme sig, hvis der kommer noget på skemaet som man egentlig hellere vil.
Sidst spillet:

- MesterLars
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Ja det er svært at nå det hele samtidigt!
Men jeg sadler lidt om tror jeg - så må jeg håbe clash blir til noget så jeg ikke skal sadle tilbage igen
1000: clash
1330: endeavor.
Men jeg sadler lidt om tror jeg - så må jeg håbe clash blir til noget så jeg ikke skal sadle tilbage igen

1000: clash
1330: endeavor.

Hejsa.
Så har Stony været så rar at skrive Clash of Cultures på som jeg tager med. I kan læse om spillet her:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/40765
http://www.boardgamegeek.com/thread/417913 <- anmeldelse der giver indtryk af spillet
Spillet er et Civilizationsspil og tager ca. 1 time per spiller og kan spilles op til 4. Det står listet kl. 10 hvor der er to pladser tilbage, og så igen kl. ca. 1330/1400 – her er der tre pladser.
Jeg kommer måske allerede 9:45 for lige at sætte tingene op da vi skal være pænt effektive for at nå det. Men ellers spiller vi bare 5 turer i stedet for 6.
Spillet er så godt som færdigt, så i skal ikke være bange for at i kommer til at sidde of spille et noget halv-færdigt bras. Hvis man er til civ spil og/eller kunne kan lide Sid Meier’s Civilization så tør jeg næsten love en underholdningsgaranti
Spillet er selvfølgelig i den lidt tungere ende, men nemt at lære, svært at mestrer som man siger.
Så skriv jeg endelig på hvis i har tiden. I øvrigt vil jeg også være frisk på et spil privat efter en kl. 17/18 stykker når kulturhuset lukker hvis der er stemning for det.
Kom frisk
Ps: Marcussen-kammerat i skemaet er ”MesterLars”… så vi er indtil videre 2 på Clash kl. 10:00
Så har Stony været så rar at skrive Clash of Cultures på som jeg tager med. I kan læse om spillet her:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/40765
http://www.boardgamegeek.com/thread/417913 <- anmeldelse der giver indtryk af spillet
Spillet er et Civilizationsspil og tager ca. 1 time per spiller og kan spilles op til 4. Det står listet kl. 10 hvor der er to pladser tilbage, og så igen kl. ca. 1330/1400 – her er der tre pladser.
Jeg kommer måske allerede 9:45 for lige at sætte tingene op da vi skal være pænt effektive for at nå det. Men ellers spiller vi bare 5 turer i stedet for 6.
Spillet er så godt som færdigt, så i skal ikke være bange for at i kommer til at sidde of spille et noget halv-færdigt bras. Hvis man er til civ spil og/eller kunne kan lide Sid Meier’s Civilization så tør jeg næsten love en underholdningsgaranti

Spillet er selvfølgelig i den lidt tungere ende, men nemt at lære, svært at mestrer som man siger.
Så skriv jeg endelig på hvis i har tiden. I øvrigt vil jeg også være frisk på et spil privat efter en kl. 17/18 stykker når kulturhuset lukker hvis der er stemning for det.
Kom frisk

Ps: Marcussen-kammerat i skemaet er ”MesterLars”… så vi er indtil videre 2 på Clash kl. 10:00
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Så skulle det vist være der.
I øvrigt vil jeg da gerne opfordre til at afrunde arrangementet med en bid mad et sted i nærheden. De sidste par gange har vi været forbi Cafe Emil, som ligger lige på den anden side af Valby Station. Så med mindre der er andre gode forslag, så bliver det vel der igen....?
I øvrigt vil jeg da gerne opfordre til at afrunde arrangementet med en bid mad et sted i nærheden. De sidste par gange har vi været forbi Cafe Emil, som ligger lige på den anden side af Valby Station. Så med mindre der er andre gode forslag, så bliver det vel der igen....?
Sidst spillet:

- Stony
- 5000+ indlæg
Jeg opdagede at jeg i det oprindelige indlæg, slet ikke havde fået angivet, at det koster en 20'er at deltage. Pengene går til at dække leje af lokaler. Skulle der blive en smule overskud, vil det gå ubeskåret til andre arrangementer. Formodentligvis After-Essen som kommer på plakaten senere på året, hvor vi har sat os på hele den øverste etage i Valby Kulturhus.
Sidst spillet:

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Så der er ingen grund til at vise tilbageholdenhed med indkøbene i Essen!Stony wrote:Formodentligvis After-Essen som kommer på plakaten senere på året, hvor vi har sat os på hele den øverste etage i Valby Kulturhus.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Stony
- 5000+ indlæg
Ææææhhh. Jeg skal forsøge at optimere. Jeg kan undlade at medbringe skiftetøj. Så skulle der blive plads til et par spil mere. Men jeg kan altså kun medbringe en enkelt kuffert og så min håndbagage.Jens_Hoppe wrote:Så der er ingen grund til at vise tilbageholdenhed med indkøbene i Essen!
Sidst spillet:

Så har den rare Kanzler (Jeppe) meldt sig under Clash fanen kl. 10! 
Stort... Så er vi tre spillere hvilket skulle gøre den sikker kl. 10.

Stort... Så er vi tre spillere hvilket skulle gøre den sikker kl. 10.