Nisse-leg - jul 2009

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Nisse-leg - jul 2009

Post by Frouvne »

Så begynder årets Nisse-leg, der i al sin simpelhed går ud på, at man får tildelt en anden bruger, man er nisse for og som man dels sender et julegave-spil til, som man selvfølgelig forsøger at matche til personen og dels kan lave alle de nisse-løjer med, man i øvrigt kunne have lyst til.

Tilmelding - der nu er bindende - foregår ved at man senest den førstkommende fredag (27. november 2009) sender en pb til mig, der indeholder følgende informationer:

- Navn
- Adresse
- Ønskeliste (evt. som link til din wishlist på BGG)

Gaven forventes at tage udgangspunkt i modtagerens ønskeseddel eller at være et kvalificeret forsøg på at finde noget, som man forventer vil blive vel modtaget. Spillet kan være brugt, hvis det er i god stand og lever op til ovenstående, og ellers regnes prislejet med at være omkring 200,- / 30 Euro.

I løbet af week-enden fordeler jeg hvem der er nisse for hvem og udsender besked herom inklusive de oplysninger jeg har modtaget via pb.

For at ingen skal blive alt for skuffet, skal man nok regne med at kunne sende sin pakke omkring den 16. december, så det kan blive rigtig jul hos alle deltagerne.

Håber, at mange vil bakke op omkring legen og løbende delagtiggøre os andre i juleløjerne! :)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Re: Nisse-leg - jul 2009

Post by Frouvne »

Jeg har rettet i det oprindelige indlæg: Tilmelding foregår ved at man skriver en pb til mig med de nævnte oplysninger. Man skal til gengæld ikke skrive her i tråden, at man deltager. I første omgang holder vi dermed identiteten på alle nisser hemmelige.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Selvom man endnu ikke er helt klar med sin ønskeliste, må man meget gerne tilmelde sig til mig allerede nu, så jeg kan få et overblik over hvor mange vi bliver. Ønskesedlen kan man jo så sende, når week-enden nærmer sig. :)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jo flere der deltager, desto sjovere forventer jeg, at legen bliver! Vær med! :)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Der er nu foretaget en lodtrækning, så alle nisserne er fordelt. Alle deltagere skulle gerne have modtaget en besked med de nødvendige oplysninger for at kunne gå i gang. God fornøjelse! :D
frouvne, administrator

Image
Nissen

Post by Nissen »

Er der slet ingen, deltagere der har hørt fra deres nisser?
Det kunne være sjovt, at høre hvis nogen, blev drillet.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Ok, jeg har hørt fra min nisse ... jeg sidder stadig lidt målløs - på den gode måde - ... jeg har fået en lang deduktionsopgave, som skal løses for, at jeg kan finde ud af, hvem nissen er ... jeg kan næsten ikke lade være med at smile for der er godt nok et hovedbrud der, som nogen har gjort sig umage med ... og nissen ved tydeligvis, at det er lige plet!

Bagsiden af medaljen er selvfølgelig, at min mand næppe vil synes, at det er særligt sjovt, at jeg skal sidde og løse gåder i steder for at male (sikkert bare fordi han er lidt misundelig?)... men det må han leve med !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så nisse - tak for det - jeg vil glæde mig til at løse opgaven!

:D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Bagsiden af medaljen er selvfølgelig, at min mand næppe vil synes, at det er særligt sjovt, at jeg skal sidde og løse gåder i steder for at male (sikkert bare fordi han er lidt misundelig?)... men det må han leve med !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [...]
... det er vel ikke noget problem - hvis det er en rigtig nisse, der i stedet indtager din plads! :wink:

Interessant at høre lidt om gavelegen, der jo ellers foregår i det tavse for det store flertal af os. Hvis der er nogen andre, der vil pirre vores nysgerrighed lidt, er der masser af spalteplads til det! :)
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg har fået pakken fra min nisse. Der var dog ingen drillerier i, men gaven ser nu interessant ud, så jeg er godt tilfreds :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Kære Nisse

Tak, for en fed opgave ... jeg havde det rigtigt sjovt med at løse den ,... selv om det først virkede liiige en anelse udfordrende :wink:
... og så skal man jo også lige regne ind, at hvis noget ikke er sandt og der står at noget ikke forholder sig på en måde, ja, så forholder det sig jo netop sådan .... det glemte jeg først og endte med at få Lise som nisse (som jo er min kollega, og som jeg netop et par dage for inden havde spurgt om nisselegen og hun anede tydeligvis ikke hvad jeg talte om ....)

så jeg gennemgik det hele igen ... og jeg fandt løsningen!

Kære nisse - nu har du jo skrevet til mig, at der er noget på vej - hvilket er rigtigt dejligt .... men også lidt strengt, for jeg er noget så nysgerrig :D

Jeg vil ikke afsløre min nisse her for legen skal ikke ødelægges for andre - og jeg synes, at opgaven jeg har fået skal lægges på forum efter jul, så andre logiske hoveder kan have glæde af den ... hvis det er ok med dig, nisse!

De bedste hilsner

Helle
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Min nisse har leveret nogle gode cliffhangers, så derfor var glæden stor da jeg kom hjem og opdagede at posten havde lagt en seddel vedr. en pakke som kunne afhentes på posthuset.
Pakken kunne godt nok først afhentes fra dagen efter men man kunne jo håbe på, at den allerede var der.
Stor begejstring da postmanden havde en stor pakke til mig!!!…Stor nedtur da jeg opdagede at det var en kunde som, som leverede et købt spil tilbage, som et fejl køb :(
Jeg holder fanen højt og håber på en gave i dag :D
Image
Nissen

Post by Nissen »

Hohoho!
Nissen har ligget lidt vandret i luften, eller falder han bare i staver over sine halvtomme bingoplader? Ingen ved det, men hvis alt går vel, burde der meget snart være en overraskelse til dig :wink:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Nåh, men som min nisse sagde, så afslører jeg jo kun en bruger, hvis jeg siger, hvem det er - så der er lagt en opgave ud under puslerier, som afslører, hvem der har været min søde nisse!
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Jeg har et spørgsmål til min Nisse. Jeg ved ikke hvem det er - så jeg stiller det her. Det er ikke Andrea, og jeg har ca. 12 andre kandidater. Flere af dem kunne godt være drillepinde.

Jeg fik min pakke i dag (uden afsender) - jeg åbnede den og det viste sig at der var to uindpakkede spil indeni. Det ene er, så vidt jeg har forstået, en bigave (LoTR Friends and Foes) for at svare rigtigt på det astronomiske stjernespørgsmål tidligere i denne tråd. Tak for det, et rigtig godt valg. Det andet (Race for the Galaxy) er listet som Wishlist(5) (Don't buy this) på min BGG WishList.

Jeg klager bestemt ikke - jeg har desuden LoTR F&F og har flere muligheder:
  • Luk det op og prøv det igen - man kunne jo ændre mening når man selv har det i hænderne
  • Sælg eller byt det
Mit spørgsmål er hvad der har fået min Nisse til at købe netop dette spil til mig? Er det en fejllæsning på min BGG Wishlist eller ligger der en mere gennemtænkt årsag bag?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Re:

Post by Helle »

Robert wrote:Jeg har et spørgsmål til min Nisse. Jeg ved ikke hvem det er - så jeg stiller det her. Det er ikke Andrea, og jeg har ca. 12 andre kandidater. Flere af dem kunne godt være drillepinde.

Jeg fik min pakke i dag (uden afsender) - jeg åbnede den og det viste sig at der var to uindpakkede spil indeni. Det ene er, så vidt jeg har forstået, en bigave (LoTR Friends and Foes) for at svare rigtigt på det astronomiske stjernespørgsmål tidligere i denne tråd. Tak for det, et rigtig godt valg. Det andet (Race for the Galaxy) er listet som Wishlist(5) (Don't buy this) på min BGG WishList.

Jeg klager bestemt ikke - jeg har desuden LoTR F&F og har flere muligheder:
  • Luk det op og prøv det igen - man kunne jo ændre mening når man selv har det i hænderne
  • Sælg eller byt det
Mit spørgsmål er hvad der har fået min Nisse til at købe netop dette spil til mig? Er det en fejllæsning på min BGG Wishlist eller ligger der en mere gennemtænkt årsag bag?
Hej Robert,

Nu aner jeg jo ikke, hvem din nisse er, men ud fra, hvad jeg kender til folk her, så kan jeg ikke forestille mig andet end, at det må være en fejllæsning af din ønskeliste - og at ønskelisten ikke samtidig er blevet set som det modsatte - nemlig en 'jeg ønsker mig alt andet end dette' ... min oplevelse af dem, jeg tror deltager i legen er, at de IKKE kunne finde på at købe spil, som folk ikke vil have for de bliver jo så slet ikke brugt.

Så mit bud er, at det er en fejltolkning. Jeg har nemlig selv været inde på min 'persons' ønskeliste og nu hvor jeg står og skal vælge mellem forskellige ting, så lagde jeg først mærke til tallene bagved ... så hvis ikke jeg lige havde set det i går, så kunne jeg også været kommet til at sende noget, som var af en lavere ønskegrad, end det kunne være blevet til ....

Bh
Helle
Post Reply