Pass it on. På dansk. Gratis spil... sådan næsten.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Pass it on. På dansk. Gratis spil... sådan næsten.
Som så mange andre brætspil-geeks, får jeg ind imellem forkøbt mig. Nogle spil må jeg indse bare ikke vil få den spilletid det burde. Nu vil jeg tage initiativ til en dansk udgave af et fænomen der har eksisteret på BGG i et stykke tid.
Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.
Eksempel: Jeg kunne f.eks. sætte Puerto Rico på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
- Ingen af ovenstående
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.
For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.
Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.
Jeg starter som sagt gerne, og jeg lægger ud med Yspahan. Det er på engelsk og stadig i folie.
Jeg sætter deadline for bud til søndag aften kl. 22.00, hvorefter jeg vil starte en afstemning såfremt der er folk der har budt ind.
God fornøjelse. Jeg håber at en masse spil vil få et nyt hjem, hvor de bliver spillet meget mere.
Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.
Eksempel: Jeg kunne f.eks. sætte Puerto Rico på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
- Ingen af ovenstående
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.
For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.
Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.
Jeg starter som sagt gerne, og jeg lægger ud med Yspahan. Det er på engelsk og stadig i folie.
Jeg sætter deadline for bud til søndag aften kl. 22.00, hvorefter jeg vil starte en afstemning såfremt der er folk der har budt ind.
God fornøjelse. Jeg håber at en masse spil vil få et nyt hjem, hvor de bliver spillet meget mere.
Sidst spillet:

- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
Re: Pass it on. På dansk. Gratis spil... sådan næsten.
Fantastisk ide ! jeg summer lige på det ! der er da i hvertfald nogle spil der kunne komme andre til glæde på denne måde!

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Jeg byder med Diplomacy.
Det er åbnet, men det er aldrig blevet spillet.
Danny

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Måske det kunne være interessant med en angivelse af udgave, da det er blevet udgivet en hel del gange.Foppwin wrote:Jeg byder med Diplomacy.
Sidst spillet:

- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Genial idé. Jeg tror dog lige, jeg venter med at byde ind, til der kommer et andet spil på højkant 

Jeg støtter op om initiativet. Smider Dominion i puljen. Som skrevet i min salgstråd har det været spillet ca. 10 gange.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Fin idé, Stony. Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig så meget ind i alle de forskellige trades/auktioner/lotterier osv. på BGG, men denne model virker interessant nok. Personligt venter jeg nok med at deltage til det er noget andet end Yspahan der er på højkant. 

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
I get most of it, except the voting process (which is arguably the most important)
You put in yspahan.
Other people put in other games.
Now, what is the vote about? What happens to the game that wins the vote?
I'm a bit confused, sorry :]
You put in yspahan.
Sidst spillet:

People vote for the next game to be put on auction, and the winner gets the previous game. As far as I understand it anywayFaerun wrote:I get most of it, except the voting process (which is arguably the most important)
You put in yspahan.

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Stony wrote:Måske det kunne være interessant med en angivelse af udgave, da det er blevet udgivet en hel del gange.Foppwin wrote:Jeg byder med Diplomacy.
http://www.boardgamegeek.com/image/3560 ... e=original
Nu ligger det på loftet, men det er den samme version som er på billedet. Så måske er der en Diplomacy haj der kan spotte versionen.
Danny

- Stony
- 5000+ indlæg
Exactly. And the winner is then obliged to put up his/her own game in the next round, which people then can make offers for.Oseali wrote:People vote for the next game to be put on auction, and the winner gets the previous game. As far as I understand it anyway
Sidst spillet:

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Fantastisk idé, så kan jeg måske få byttet nogle af mine mange uspillede spil til nye uspillede spil 

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jamen,så sætter jeg Merchants of Amsterdam ind i ....
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 942 times
Det var da en interessant idé! Så byder jeg ind med: Cosmic Encounter (engelsk, åbnet men uspillet).
Det er denne udgave, der er tale om:

Det er denne udgave, der er tale om:

frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
Der kommer næppe nye forslag de sidste syv minutter, så jeg har oprettet tråden hvor der kan stemmes:
viewtopic.php?f=46&t=3213
viewtopic.php?f=46&t=3213
Sidst spillet: