Artwork ser fint ud, og da det er Leacock skal det nok vise sig at gameplay fungerer fint. Men ...Frouvne wrote:Forbidden Island. Endnu en gang er der tale om et samarbejdsspil og denne gang øjensynligt i en lidt lettere kategori end med Pandemic.
... helt ærligt, "lettere kategori end Pandemic"?? Jeg skilte mig af med Pandemic fordi det set med mine øjne var så mekanisk simplificeret og strømlinet, at det endte som en tynd, kønsløs, utematisk kop te. Jeg kan næsten ikke forestille mig et spil - et adventure/exploration-spil for det ikke skal være løgn - som er endnu mere lightweight end Pandemic, og som stadig vil kunne holde nogen som helst interesse for mig.
Roll Through the Ages var det samme: Et civ-spil med hvad der svarer til 2 sider regler, som kan spilles på 15 minutter? Der er bare for lidt i det til at jeg gider spille mere end et par gange... I princippet kan jeg godt lide sådan en "less is more" filosofi indenfor brætspil, men Matt Leacock ser ud til at køre princippet helt ud til ekstremerne. Alt for langt efter min mening... Det kan godt være et spil bliver mere "elegant" når man fjerner en unødvendig regel, men gentages eksperimentet, når man altså på et tidspunkt til et sted hvor spillet går fra "virkeligt elegant" til "dumt".

Og ja, jeg er med på at den grænse er subjektiv og at andres tolerancetærskel for simple spil sikkert ligger et helt andet sted end min.