Hvilke spil i 2010 ser du allerede nu frem til?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Hvilke spil i 2010 ser du allerede nu frem til?
Allerede nu kan man jo godt så småt begynde at se frem til det kommende års store hit. Heldigivis lurer der også en masse overraskelser, men nogle spil kan vi godt allerede begynde at glæde os til. Hvilke spil ser du særligt frem til vil blive udgivet?
Blandt de spil jeg ser mest frem til at få fingrene i er:
Founding Fathers - endelig kommer Christian Leonhard og Jason Matthews, der bl.a. har bragt os Twilight Struggle med et spil for helt op til fem spillere. Det håber jeg, er værd at vente på.
Labyrinth: The War on Terror - lyder som en videreudvikling af Twilight Struggle og det kan både blive et hit eller en kikser af de helt store.
Dominant Species - Chad Jensen, der nok er kendt for mange BBG-brugere, kommer med et par spil i det kommende år, hvoraf dette i hvert tilfælde oser af tema.
The Guns of Gettysburg - Et spil om en af de episoder i amerikansk historie, der har interesseret mig mest og så af Bowen Simmons! Det må blive et hit!
War of the Ring Collector's Edition - Et stort spil i en storslået indpakning. Håber på en stor episk og æstetisk oplevelse!
Blandt de spil jeg ser mest frem til at få fingrene i er:
Founding Fathers - endelig kommer Christian Leonhard og Jason Matthews, der bl.a. har bragt os Twilight Struggle med et spil for helt op til fem spillere. Det håber jeg, er værd at vente på.
Labyrinth: The War on Terror - lyder som en videreudvikling af Twilight Struggle og det kan både blive et hit eller en kikser af de helt store.
Dominant Species - Chad Jensen, der nok er kendt for mange BBG-brugere, kommer med et par spil i det kommende år, hvoraf dette i hvert tilfælde oser af tema.
The Guns of Gettysburg - Et spil om en af de episoder i amerikansk historie, der har interesseret mig mest og så af Bowen Simmons! Det må blive et hit!
War of the Ring Collector's Edition - Et stort spil i en storslået indpakning. Håber på en stor episk og æstetisk oplevelse!
frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Re: Hvilke spil i 2010 ser du allerede nu frem til?
Ja, nu har du jo allerede nævnt det, men Founding Fathers er så afgjort det, jeg ser mest frem til i år. TS er et fantastisk spil, og selv om d'herrers andet fælles spil, 1960, ikke er helt på samme niveau, viser det i alt fald et talent for at sammenknytte tema og mekanik.
Min største bekymring for FF er, om det bliver for tørt, men da det står til at komme til foråret, bliver vi snart klogere
Min største bekymring for FF er, om det bliver for tørt, men da det står til at komme til foråret, bliver vi snart klogere

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Den næste udvidelse til Dominion. - og den næste igen.
Alan Moon's Airlines 2010 fra Abacusspiele/RGG
Christwart Conrads Coffeeshop 2010 (aka Pfefferzäcke/Medieval Merchants) fra Rio Grande
Et Alea-spil som stadig er tys-tys.

Alan Moon's Airlines 2010 fra Abacusspiele/RGG
Christwart Conrads Coffeeshop 2010 (aka Pfefferzäcke/Medieval Merchants) fra Rio Grande
Et Alea-spil som stadig er tys-tys.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Er det ikke bare et remake af Union Pacific? Eller er der lavet nogle reelle tilføjelser?Mik wrote:Alan Moon's Airlines 2010 fra Abacusspiele/RGG
Sidst spillet:

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Med hensyn til UP er der snarere fjernet en hel del.Stony wrote:Er det ikke bare et remake af Union Pacific? Eller er der lavet nogle reelle tilføjelser?Mik wrote:Alan Moon's Airlines 2010 fra Abacusspiele/RGG
Spillet er en remake af Airlines, men strømlinet og forbedret på flere punkter - med noget af det bedste fra UP (f.eks. aktierne) - og absolut et spil jeg ser frem til med stor glæde.
Sturm Europa! og Warlords of Europe har jeg glædet mig til længe.
- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
ekspansion til Age og empires , age of discovery

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Den havde jeg ikke hørt noget om. Et hurtigt opslag på BGG gør mig dog ikke meget klogere. Umiddelbart ser det ud til at være en mini-expansion... i hvert tilfælde lyder det ikke som om, der er særlig mange dele med. Ved du noget yderligere om den?jondifool wrote:ekspansion til Age og empires , age of discovery
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Du må holde os underrettet, når du kan, så vi kan få styret vores nysgerrighed!Mik wrote:[...] Et Alea-spil som stadig er tys-tys.

frouvne, administrator

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Merchant and Marauders - hvis det altså udkommer i 2010
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -marauders
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -marauders
Danny

-
- 1000+ indlæg
jeg ser frem til det meste af Fantasy Filghts annoncerede katalog.. man er vel plastic-bruger 

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg har vist ikke fået sat mig ind i hvad fremtiden byder på af spil, for jeg har endnu ikke noget specielt på radaren...
OK, der er selvfølgelig den Hellige Gral (eller er det "den Ene Ring"?):
Er der ikke en god "2010 upcoming games" geeklist på BGG eller noget man kan blive inspireret af?
OK, der er selvfølgelig den Hellige Gral (eller er det "den Ene Ring"?):
Frouvne wrote:War of the Ring Collector's Edition

Er der ikke en god "2010 upcoming games" geeklist på BGG eller noget man kan blive inspireret af?
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
Ikke så meget andet end at den skullle have været i trykken i sommers! Og jeg fik sat næsen op efter den dengang.Frouvne wrote:Den havde jeg ikke hørt noget om. Et hurtigt opslag på BGG gør mig dog ikke meget klogere. Umiddelbart ser det ud til at være en mini-expansion... i hvert tilfælde lyder det ikke som om, der er særlig mange dele med. Ved du noget yderligere om den?jondifool wrote:ekspansion til Age og empires , age of discovery
Men det jeg har bidt mest mærke i er flere bygninger, der vil medføre at spil vil udvikle sig meget mere forskelligt da man nu simpelt hen ikke altid vil se de samme bygninger dukke op.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Et par uger inde i året har jeg tilføjet endnu et spil til listen, nemlig Matt Leacocks (ham med Pandemic) kommende spil: Forbidden Island. Endnu en gang er der tale om et samarbejdsspil og denne gang øjensynligt i en lidt lettere kategori end med Pandemic. Det skræmmer mig dog ikke - det kunne jo gå hen og blive det perfekte gateway-spil! 

frouvne, administrator

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Ja spændende ser det ud. De forstår i hvert fald at sælge deres produktFrouvne wrote:Et par uger inde i året har jeg tilføjet endnu et spil til listen, nemlig Matt Leacocks (ham med Pandemic) kommende spil: Forbidden Island. Endnu en gang er der tale om et samarbejdsspil og denne gang øjensynligt i en lidt lettere kategori end med Pandemic. Det skræmmer mig dog ikke - det kunne jo gå hen og blive det perfekte gateway-spil!
Teaser