Settlers - Byer & Riddere efterlyses.
Settlers - Byer & Riddere efterlyses.
Hjælp!
Jeg har i mit sløvsind aldrig fået anskaffet mig Byer & Riddere-udvidelsen til Settlers i den danske udgave. Hustruen og jeg har altid spillet det med de samme venner, der lå inde med den udgave, mens vi havde Søfarer. Da vi så skulle spille det med andre venner, ville jeg købe udvidelsen og opdager her til min store skræk, at udvidelserne er udgået for et pænt stykke tid siden. Jeg har talt med produenten, et hav af forhandlere i hele landet og ledt overalt på nettet, men hylderne er tomme.
Er der nogen, der kan hjælpe med forhandler eller evt. vil sælge deres egen udgave? Jeg er klar over, at der så nok følger basissæt og andre udvidelser med, men det er også helt fint. Jeg MÅ bare ha' den udvidelse, da vi slet ikke kan forestille os kun at spille med basissættet og Søfarer.
MP
Jeg har i mit sløvsind aldrig fået anskaffet mig Byer & Riddere-udvidelsen til Settlers i den danske udgave. Hustruen og jeg har altid spillet det med de samme venner, der lå inde med den udgave, mens vi havde Søfarer. Da vi så skulle spille det med andre venner, ville jeg købe udvidelsen og opdager her til min store skræk, at udvidelserne er udgået for et pænt stykke tid siden. Jeg har talt med produenten, et hav af forhandlere i hele landet og ledt overalt på nettet, men hylderne er tomme.
Er der nogen, der kan hjælpe med forhandler eller evt. vil sælge deres egen udgave? Jeg er klar over, at der så nok følger basissæt og andre udvidelser med, men det er også helt fint. Jeg MÅ bare ha' den udvidelse, da vi slet ikke kan forestille os kun at spille med basissættet og Søfarer.
MP
Last edited by MPA on Mon Feb 15, 2010 2:36 pm, edited 1 time in total.
<script language="javascript" src="http://www.boardgamegeek.com/jswidget.p ... epos=right">
</script>
</script>
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Settlers - Byer & Riddere efterlyses.
Er komponenterne ikke sprog-uafhængige? Så kan det vel være (næsten) hip som hap, om det er en udenlandsk version...? Det er "kun" reglerne der er til forskel, og der kan du vel få en kopi af dine venner, såfremt du har et behov for at få dem på dansk.
I så fald er der en del til salg på boardgamegeek. (Scroll lidt ned på siden)
I så fald er der en del til salg på boardgamegeek. (Scroll lidt ned på siden)
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
Problemet er bare, at den "danske" version fra Hasbro er 3rd edition og de udvidelser der kommer frem nu er 4th edition. Af en eller anden grund, så er der nogle problemer med brikkerne imellem de 2 versioner.
Så enten skal man købe en eller anden smart tingst som muliggør at kombinere de 2 versioner eller også skal der startes forfra med spillene.
Har selv stået i samme situation og har gjort præcis det samme med søge på nettet og også skrevet herinde.
Selv på Ebay har det været umuligt at opdrive de gamle versioner, men måske du kan være mere heldig end mig.
Så enten skal man købe en eller anden smart tingst som muliggør at kombinere de 2 versioner eller også skal der startes forfra med spillene.
Har selv stået i samme situation og har gjort præcis det samme med søge på nettet og også skrevet herinde.
Selv på Ebay har det været umuligt at opdrive de gamle versioner, men måske du kan være mere heldig end mig.
Jeg ved at Bog og Idé har den (i hvert fald i city 2 i Taastrup). D
De har også nogle af de "historiske scenarier"
De har også nogle af de "historiske scenarier"
I byer og ridder er der "udviklingskort" som er på dansk eller hvilket sprog man nu vælger det.
Men ellers er de forskellige versioner som tidligere skrevet ikke kompatible.. De er nu snedige når der skal tjenes penge.
Men ellers er de forskellige versioner som tidligere skrevet ikke kompatible.. De er nu snedige når der skal tjenes penge.
Der er desværre ikke nogen Byer & Riddere i Bog & Idé i City 2.
Jeg har i øvrigt ringet rundt til et hav af butikker indenfor Bog & Idé, Bøger & Papir og div. andre. Har også ringet rundt i Jylland. Intet endnu andet end en hastigt voksende telefonregning.

Jeg har i øvrigt ringet rundt til et hav af butikker indenfor Bog & Idé, Bøger & Papir og div. andre. Har også ringet rundt i Jylland. Intet endnu andet end en hastigt voksende telefonregning.
Last edited by MPA on Mon Feb 15, 2010 8:06 pm, edited 1 time in total.
<script language="javascript" src="http://www.boardgamegeek.com/jswidget.p ... epos=right">
</script>
</script>
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Jeg har den tyske, "træ" version. Men så er kortene på tysk. Jeg har også udvidelsen til 5-6 personer
Spillet er i plastik.
Spillet er i plastik.

Hvad!? Det havde de for 1½ uge siden. Jeg stod og overejede det som en gave til en ikke-rigtig-gamer. Så må der være udsolgt...MPA wrote:Der er desværre ikke nogen Byer & Riddere i Bog & Idé i City 2.![]()
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
har osse træversionen på tysk. settlers + søfarer + städte und ritter
- Sir William
- 1000+ indlæg
Hva mener du med "træ" - version?akwlinka wrote:Jeg har den tyske, "træ" version. Men så er kortene på tysk. Jeg har også udvidelsen til 5-6 personer
Spillet er i plastik.
Ville det kunne fungere sammen med den danske version?
Hvis nu MPA takker nej, så hav lige mig i tankerne

- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Hvis dine brikker er af træ, altså huse, byer og veje.Sir William wrote:Hva mener du med "træ" - version?akwlinka wrote:Jeg har den tyske, "træ" version. Men så er kortene på tysk. Jeg har også udvidelsen til 5-6 personer
Spillet er i plastik.
Ville det kunne fungere sammen med den danske version?
Hvis nu MPA takker nej, så hav lige mig i tankerne
Den nye danske version har plastikbrikker, men jeg tror nu at bræt-brikkerne er de samme. Uden at vide det med sikkerhed. Jeg har ikke tænkt mig at investere i den nye danske version

- Sir William
- 1000+ indlæg
Vi har det gode gamle træ sæt.
Det er vel også mere om brikkerne er af samme størrelse.
Det er vel også mere om brikkerne er af samme størrelse.
Hov, jeg fik da ikke svaret tilbage på denne tråd. Det må I sgu undskylde.
Jeg agter at sælge de danske versioner, som ganske vist er min hustrus, og så købe alle de engelske, hvor der også er flere udvidelser. Så må hun få dem som erstatning på et tidspunkt.
Sir William: go for it!
MP - der beklager sin sløvhed

Jeg agter at sælge de danske versioner, som ganske vist er min hustrus, og så købe alle de engelske, hvor der også er flere udvidelser. Så må hun få dem som erstatning på et tidspunkt.
Sir William: go for it!

MP - der beklager sin sløvhed
</script>
</script>
-
Hej
Jeg sidder inde med den gamle danske udgave af Settlers fra Catan (træ-versionen).
Jeg har for nylig købt både "Cities and Knights" og "Traders and Babarians", men de er ikke kompatible til min gamle danske udgave.
Nogen der har den engelske udagve af Settlers of Catan, som er kompatibel til mine udvidelser?
Jeg sidder inde med den gamle danske udgave af Settlers fra Catan (træ-versionen).
Jeg har for nylig købt både "Cities and Knights" og "Traders and Babarians", men de er ikke kompatible til min gamle danske udgave.
Nogen der har den engelske udagve af Settlers of Catan, som er kompatibel til mine udvidelser?