Kan en dispatcher flytte en pawn til en hvilken som helst anden pawn?
En medic kan fjerne alle brikker hvis der er fundet en cure.
Så står der bagefter: "This unique ability is in effect during all players' turns and does not cost any actions to perform."
Er det en medic som kan eller alle?!
Håber nogen kan hjælpe mig, selvom det måske er lidt dumme spørgsmål
qute wrote:Kan en dispatcher flytte en pawn til en hvilken som helst anden pawn?
Ja, det burde der ikke være begrænsning på.
qute wrote:En medic kan fjerne alle brikker hvis der er fundet en cure.
Så står der bagefter: "This unique ability is in effect during all players' turns and does not cost any actions to perform."
Er det en medic som kan eller alle?
Det er kun medic, der kan (de andre kan dog fjerne alle cubes med 1 action, når der er fundet en kur).
Citatet betyder ganske enkelt, at hvis han står i en by, og der i en anden spillers tur bliver tilføjet cubes i den by, så fjerner medic dem med det samme uden omkostning.
Håber det gav mening
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Før man begynder spillet, skal man fordele epidemi-kortene ved at blande dem ind i 4, 5 eller 6 bunker (afhængigt af, om spilleniveauet er begynder, normal eller helte-niveau).
Men fra starten skal hver spiller jo også have et antal kort.
Spørgsmål: Trækker man spillernes startkort fra den store bunke? Hvad gør man så, hvis der er et epidemi-kort imellem startkortene? - Det virker på mig som noget rod, hvis man skal starte med en epidemi. Der er jo ingen brugte infektionskort til at afgøre, i hvilken by epidemien skal finde sted.
Vi har spillet på den måde, at spillerne får sine startkort, inden epidemikortene er blandet ind i den store bunke. Det betyder, at der så ikke kan være epidemi-kort i startkortene.
Finland wrote:Jeg bidrager med et yderligere spørgsmål:
Før man begynder spillet, skal man fordele epidemi-kortene ved at blande dem ind i 4, 5 eller 6 bunker (afhængigt af, om spilleniveauet er begynder, normal eller helte-niveau).
Men fra starten skal hver spiller jo også have et antal kort.
Spørgsmål: Trækker man spillernes startkort fra den store bunke? Hvad gør man så, hvis der er et epidemi-kort imellem startkortene? - Det virker på mig som noget rod, hvis man skal starte med en epidemi. Der er jo ingen brugte infektionskort til at afgøre, i hvilken by epidemien skal finde sted.
Vi har spillet på den måde, at spillerne får sine startkort, inden epidemikortene er blandet ind i den store bunke. Det betyder, at der så ikke kan være epidemi-kort i startkortene.
Håber, nogen har en løsning.
Man starter med at dele kort ud til alle spillere, de resterende kort deler man i 4, 5 eller 6 bunker.
Når man først har prøvet spillet en 3-4 gange, bliver begynderniveauet absolut overkommeligt. Det er flot, hvis man kan udrydde en sygdom, men ellers kan man komme langt med lidt brandslukning og derudover bare prioritere at finde en kur i en fart.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mine spillekammerater og jeg blev enige om at "begynder" sikkert var aaaaalt for nemt, da vi skulle spille det...hold da op hvor fik vi tæv op til flere på hinadnen følgende gange