Det burde ellers være nemt nok, da CoH lægger vægt på enkelthed i reglerne på bekostning af realisme. Når du har fået lidt mere øvelse vil du kunne se om der er LOS uden at skulle måle.DavidP wrote:Men: 1) Line of Sight er lidt af en prøvelse. Det er ikke forklaret detaljeret nok (synes jeg) i regelbogen, og stort set hver gang jeg ville skyde på en enhed, måtte jeg finde linealen frem og måle fra hex til hex om der var "blokeringer" på vejen (regelen var: Det er der, næsten, aldrig - jeg var overrasket over hvor tit man kan skyde på hinanden). Når man tilføjere mere avancerede regler - fx Balkas - ser det rigtig uoverskueligt ud...
Hvad har du spillet i dag? Marts 2010
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2010
-
- 100+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Fik spillet en smule Memoir 44, men ham jeg introducerede spillet for, blev ikke overbevist, og efter 5-6 runder blev spillet pakket væk igen.
Herefter kom Tomb på bordet. Det var mere i min kammerats smag, og trods den supergrupper han fik konstrueret, vandt jeg med 4 point (98 - 94) hvilket nok især skyldes at jeg i en af de sidste runder stjal en af hans treasures.
Jeg har især på BGG set mange være "utilfredse" med Tomb, hvilket er lidt en skam, da spillet i grunden er ganske morsomt, når man først har accepteret at karakterene sjældet holder et helt spil (eller mere end 6-8 runder) og man ikke tager spillet for mere end det er, en hack n' slash dungeoncrawl.
Herefter kom Tomb på bordet. Det var mere i min kammerats smag, og trods den supergrupper han fik konstrueret, vandt jeg med 4 point (98 - 94) hvilket nok især skyldes at jeg i en af de sidste runder stjal en af hans treasures.
Jeg har især på BGG set mange være "utilfredse" med Tomb, hvilket er lidt en skam, da spillet i grunden er ganske morsomt, når man først har accepteret at karakterene sjældet holder et helt spil (eller mere end 6-8 runder) og man ikke tager spillet for mere end det er, en hack n' slash dungeoncrawl.
- Larsine
- 2500+ indlæg
Inden aftensmaden spillede Lilli, Lea og jeg Small World med alle udvidelserne. Lilli lagde godt ud, og vi var ret overbeviste om at hun førte med en hel del point, så Lea og jeg rottede os sammen mod hende. Det viste sig at være en god besltuninge, for slutresultatet blev at Lea havde 89, Lilli havde 98 og jeg havde 106 point. Det var et interessant spil med ind til flere kombinationer som vi ikke havde set før.
Lars
Lars
Jeg tror (eller håber...) at du har ret - det er også altid svært at bedømme et spil efter én gang. Stadigvæk - det er ikke helt nemt at se, om den ene enhed kan se den anden enhed 7 felter væk, med et par huse, nogen træer osv. spredt rundt omkring.Mik wrote:Det burde ellers være nemt nok, da CoH lægger vægt på enkelthed i reglerne på bekostning af realisme. Når du har fået lidt mere øvelse vil du kunne se om der er LOS uden at skulle måle.DavidP wrote:Men: 1) Line of Sight er lidt af en prøvelse. Det er ikke forklaret detaljeret nok (synes jeg) i regelbogen, og stort set hver gang jeg ville skyde på en enhed, måtte jeg finde linealen frem og måle fra hex til hex om der var "blokeringer" på vejen (regelen var: Det er der, næsten, aldrig - jeg var overrasket over hvor tit man kan skyde på hinanden). Når man tilføjere mere avancerede regler - fx Balkas - ser det rigtig uoverskueligt ud...
I dag blev det til 2 spil Chaos in the Old World.
Desværre blev vi kun 3 og jeg tror altså spillet lider en smule under det, F.eks. klarer Khrone sig bedre når Tzeentch ikke driller ham.
Til gengæld går hvert spil hurtigere.
Anyways. første spil vandt Tzeentch klart og andet spil var jeg Khrone. Med dobbelt dial movements i de 3 første runder så var jeg svær at stoppe. Jonatan var Nurgle og brokkede sig en del over skodkort og generelt havde Nurgle det hårdt. Jeg var dog godt klar over vi skulle passe lidt på da han var på 35 point uden at havde fået point for ruination!
Han endte da også på 45, men da jeg manglede et tick for at vinde på dial wheel, så var det lidt lige meget. Det viser dog stadig at nurgle hurtigt kan komme deropad!
I sidste runde var målet derfor at nurgle skulle have så mange dial counters som muligt, så slaanesh ikke fik dobbelt dial movement og dermed vandt da han havde flere point end mig.
Det lykkedes og vi formåede at banke værten 2 gange med hans eget spil
(Men vi er blevet inviteret igen
)
I første spil prøvede Jonatan forresten at vinde på point med Khrone. Spændende strategi og det er bestemt muligt.
Desværre blev vi kun 3 og jeg tror altså spillet lider en smule under det, F.eks. klarer Khrone sig bedre når Tzeentch ikke driller ham.
Til gengæld går hvert spil hurtigere.
Anyways. første spil vandt Tzeentch klart og andet spil var jeg Khrone. Med dobbelt dial movements i de 3 første runder så var jeg svær at stoppe. Jonatan var Nurgle og brokkede sig en del over skodkort og generelt havde Nurgle det hårdt. Jeg var dog godt klar over vi skulle passe lidt på da han var på 35 point uden at havde fået point for ruination!
Han endte da også på 45, men da jeg manglede et tick for at vinde på dial wheel, så var det lidt lige meget. Det viser dog stadig at nurgle hurtigt kan komme deropad!
I sidste runde var målet derfor at nurgle skulle have så mange dial counters som muligt, så slaanesh ikke fik dobbelt dial movement og dermed vandt da han havde flere point end mig.
Det lykkedes og vi formåede at banke værten 2 gange med hans eget spil

(Men vi er blevet inviteret igen

I første spil prøvede Jonatan forresten at vinde på point med Khrone. Spændende strategi og det er bestemt muligt.

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi havde besøg af vores gamebuddies i dag, og vi fik prøvet Runewars. Vi nåede dog ikke at blive færdige med spillet, da vi havde fået billetter til Nephew-koncerten i KB Hallen, men Runewars virkede bestemt lovende, og jeg glæder mig til at spille det igen 
(og koncerten var superfed!)

(og koncerten var superfed!)
- Andrea
- 2500+ indlæg
Og i dag havde jeg søreme også brætspilsgæster. Her holdt vi os i den mere lette ende, hvor vi fik spillet 2 x Zooloretto, 1 x Cluedo og 2 x No Thanks.
Ah, det er skønt at få spillet noget mere igen...
Ah, det er skønt at få spillet noget mere igen...
- Larsine
- 2500+ indlæg
Lørdag var jeg alene hjemme, og blev inviteret på aftensmad hos svogeren og niecen. Efter maden blev det til et spil Bohnanze. I løbet af hele spillet menet jeg at jeg klarede mig rigtig godt, og var ret sikker på at jeg nok skulle vinde. Men til sidste fik Michael høstet en hele del marker som gave fuld valuta, så han halede ind på min bunke. I Michaels sidste tur lave vi dog en handel som på papiret gav os begge et ekstra point, men jeg havde nednu en af samme bønne på hånden, og trak yderligere en, så det gav mig 2 ekstra point, og herefter sluttet spillet. Slutresultatet blev at jeg havde 24 point. Michael havde 23 point og Katrine havde 22 point.
Lars
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
I går spillede jeg Grimaces, da vi havde familiebesøg. Grundprincippet er, at man er to hold, der begge har en repræsentant, der hver trækker fem kort, hvorpå der er afbildet forskellige grimasser. Når den ene spiller mener at kunne huske de fem grimasser, han har trukket siger han stop og begge repræsentanter lægger deres kort ned. Den der ikke sagde stop får lov til at starte med at fremvise de grimasser han kan huske og hans holdkammerater skal så forsøge at gætte dem ud fra en bunke kort hvorpå samtlige mulige grimasser forekommer. Man får så point svarende til hvor mange grimasser holdet gætter korrekt. Da jeg kom i ilden var det overfor min syv-årige niece, der kun kiggede kort på dem og sagde stop før jeg overhovedet havde nået at danne mig et overblik over de kort, jeg havde trukket. Resultatet var, at jeg fik formidlet to grimasser mod hendes fire!
Som en sidebemærkning kan jeg indskyde at ekspedienten varmt anbefalede spillet og mente at dette spil med fjollede grimasser egnede sig godt til familiearrangementer og når man f.eks. lige havde været til begravelse og sad i bilen bagefter! 

frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
Det er god humor!Frouvne wrote: Resultatet var, at jeg fik formidlet to grimasser mod hendes fire!Som en sidebemærkning kan jeg indskyde at ekspedienten varmt anbefalede spillet og mente at dette spil med fjollede grimasser egnede sig godt til familiearrangementer og når man f.eks. lige havde været til begravelse og sad i bilen bagefter!
![]()

- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
fik i søndags ordenligt hygget med et par venner der var inviteret forbi til fødselsdags fest.
Først blev de affodret, derefter gik vi tur i det dejlige vejr, hvor vi fik geocatchet lidt.
Og senere fik vi fundet først klunker frem, som jo altid er et dejligt spil.
Aftenen hovedspil blev Endeavor, men kun med 3 spillere. Reglerne var ikke vanskelige så vi var hurtigt igang.
Efter runde 6 af de 8 var der ikke sket så meget, så vi sad og ønskede at de to andre også havde været med.
Men i de to sidste runder kom der endelig gang i spillet, og en masse point blev skrabet sammen.
Spillet står tilbage med et godt helheds indtryk, og vi glæder os til at få det på bordet med 4 eller 5 spillere.
Først blev de affodret, derefter gik vi tur i det dejlige vejr, hvor vi fik geocatchet lidt.
Og senere fik vi fundet først klunker frem, som jo altid er et dejligt spil.
Aftenen hovedspil blev Endeavor, men kun med 3 spillere. Reglerne var ikke vanskelige så vi var hurtigt igang.
Efter runde 6 af de 8 var der ikke sket så meget, så vi sad og ønskede at de to andre også havde været med.
Men i de to sidste runder kom der endelig gang i spillet, og en masse point blev skrabet sammen.
Spillet står tilbage med et godt helheds indtryk, og vi glæder os til at få det på bordet med 4 eller 5 spillere.

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Mandag aften var vi 7 deltagere hvor de 4 satte sig for at spille Thunderstone.
Til gengæld kunne jeg få lov til at prøve en serie kort op mod hinanden i Dominion
Det blev til 3 spil i alt, hvor jeg vandt overlegent de to første gange, og hev en sejr i land med en enkelt point i det sidste.
Så jeg skal ikke klage...
Til gengæld kunne jeg få lov til at prøve en serie kort op mod hinanden i Dominion
Det blev til 3 spil i alt, hvor jeg vandt overlegent de to første gange, og hev en sejr i land med en enkelt point i det sidste.
Så jeg skal ikke klage...

I søndags blev det til en omgang 3-mands Agricola, da en kammerat kom forbi, og kæresten gerne ville spille med. Jeg fik spist for mange af mine afgrøder undervejs, så selvom jeg fik opgraderet til stenhus og havde fem folk til sidst, måtte jeg indtage sidstepladsen. Sejren blev suverænt vundet af min gemalinde, der fik et perfekt balanceret landbrug. Derefter kiggede vi nærmere på Warhammer Invasion, som kammeraten havde taget med. Vi fik spillet et enkelt spil med Empire mod Orker, og vi var egentlig underholdt. Spillet virker til at have en tilpas længde og kan måske dække den Magic-trang, der kunne melde sig. Det bliver nok aldrig til den helt store deck-building, så LCG-koncepten virker glimrende for os. Igår spillede vi et par spil Knizias Lord of the Rings, men det vakte ikke interesse. Spillet har faktisk fejlet ved alle, som det er blevet introduceret til, så jeg må indse, at det kun er et spil, jeg får spillet med mig selv indtil videre.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
Ja, man kan godt sidde og tænke, at der jo aldrig kommer til at ske noget og så pludselig accellererer spillet i de sidste runder. Og som du siger, vil en ekstra mand eller to nok pynte på oplevelsen.akwlinka wrote:[...] Først blev de affodret, derefter gik vi tur i det dejlige vejr, hvor vi fik geocatchet lidt. [...]
Som vejret ser ud nu, får jeg dog også mere lyst til igen at komme i gang med geocaching end Endeavor - og det på trods af, at det er et fabelagtigt spil...

frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
I KBK her til aften fik jeg spillet endnu to spil Homesteaders. Det er et rigtigt godt spil, men unægteligt en utrolig brainburner - efter to spil kunne jeg kun sige "nu vil jeg godt hjem"! Og så har spillet nogle af de mest interessante og sværeste auktioner jeg endnu har set i et eurogame.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs