Helt enig i at
Imperial bør erstattes med
Imperial II. Det er helt utænkteligt at vi nogensinde vil spille med Imperial I igen.
Nu blev der spurgt til strategi, så jeg vil komme med lidt råd:

Det er i hvert fald en god idé at bygge en MASSE fighters. De er super gode at tage tab på, så dine større rumskibe bliver skånet længst muligt. Faktisk er der i den officielle udvidelse adskilige tweaks, som nerfer firghters. Det er nødvendigt, så jeg vil meget anbefale at skaffe udvidelsen.

Derudover er det en godt idé at udvikle XRD transports ASAP. For det første giver det dig mulighed for at snuppe en masse planeter så hurtigt som muligt, for det andet er det helt kritisk i forhold til at være broken med FIGHTERS generelt i hele spillet.

Pas på ikke at brænde for mange command counters af på mindre vigtige ting. Specialt i starten kan man spare en del ved ikke spille med på alle mulige "Secondary" effekter som fx at trække action cards på Political.

Sørg for at have penge til at spille med på Technology Secondary så ofte som muligt.

Lav et netværk af PDS'er rundt om Mecatol Rex. Det er altid dejligt at få gratis skud når de andre rykker rundt inde i midten, og det gør de ofte. Derudover er det med til at dække dine egne operationer i området. Deep space cannon er selvf. helt kritisk i dén sammenhæng. Systemer med mange planeter ved siden af Mecatol er super velegnede til formålet, da der er en begrænsning på 2 PDS'er per planet.

Destroyer Anti-Fighter Barrage er overvurderet. Det burde holde fighters nede, men det gør det ikke i grundspillet. Byg flere fighters i stedet.

Lad være med at spile med Distant suns. Det forlænger bare spillet, og giver uretfærdige fordele til de heldige spillere.
Jeg synes virkeligt, at du skal gøre resten af spillerne opmærksom på disse punkter, da det vil give alle et sjovere spil. Det er utilfredsstillende at vinde et spil fordi man har en unfair fordel.