Da jeg ankom var Annemette netop ved at forklare reglerne til Small World, hvilket jeg overtog og selv spillede med i. En af mine slutkommentarer inden spillet startede var at man skulle passe på den første spiller der scorede 10 point, specielt hvis det skete i første runde. Og gæt hvad jeg gjorde... scorede 10 point i første runde. I anden runde scorede jeg derfor kun 3 point. Da vi var halvvejs gennem spillet havde jeg 26 point, og der var mindste en spiller der netop havde scoret 13 point for anden gang. Jeg var altså håbløst bag ud. Slutresultatet blev da også at jeg fik en flot 5. plads.
I mellemtiden introducerede Larna nogle spillere til Heck Meck.
Herefter introducerede jeg Ra - The Dice Game, men jeg var ikke helt stiv i reglerne, så Annemette måtte træde til med lidt hjælp. Jeg var åbenbart heller ikke helt stiv i spillet, for jeg startede godt nok med at føre efter første epoke, men derefter lagde jeg mig på en absolut sidste plads, og der blev jeg. Jeg havde blot 18 point, ligesom en af de andre spillere, medens vinderne havde 39 point.
Vores medspillere ville gerne lære Small World, men spillet var desværre i brug, så i stedet for lærte vi dem at spille Dominion. Vi spillede First Game sættet, og Larna fik hurtigt vist dem hvad det gik ud på. Hun tog et par provinser, nogle hertugdømmer, og lukkede spillet ved at tømme tre bunker. Larna vandt med 23 point, jeg fik 11 point, tredie spiller fik 8 point og sidste spiller fik 5 point.
Herefter introducerede jeg en gang Igel Ärgern. Vi var kun 3 spillere og det så længe ud til at jeg ville vinde, men pludselig kom der skub i den bagerste spiller, og hun spurtede forbi os andre og vandt overbevisende.
Larna introducerede Can't Stop for nogle nye spillere.
Vores Ra/Dominion spillere sad og kiggede i reglerne til San Juan, så jeg tilbød at forklare og spille med dem. Men desværre kunne vi ikke nå at spille helt færdig, da de blev nødt til at gå. På daværende tidspunkt havde de dog opdaget at der var alt for mange spændende kort til at man kunne nå at bygge dem alle, og fundet ud af at strategien skulle gå på at udnytte ens hånd bedst muligt.
Til sidst spillede jeg et hurtigt spil Can't Stop med Larna. Jeg påstod at jeg ville vinde, og det gjorde jeg... endeligt.
Med mine resultater må jeg atter engang konstatere at jeg må være rigtig god til at forklare regler for nye spillere, for de banker mig hver gang jeg har forklaret reglerne. Og dem som kender mig ved at jeg giver ikke ved dørene... ellers er det bare fordi jeg er en elendig brætspiller

Ud over disse spil, nåede jeg også at se ind til Bjarna Sinkjær, og få et anmeldereksemplar af hans nyudgivne rollespil Ulvevinter.
En rigtig god dag, med det er dog utrolig hvor mange af de fremmødte man kender eller genkender.
Lars