K: Roads and Boats.

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
shh
50+ indlæg
50+ indlæg

K: Roads and Boats.

Post by shh »

Nu har jeg gået og smug kigget på dette spil i land tid. Der er et eller andet der tiltaler mig utroligt meget ved det. Læste reglerne og blev mere hooked.

Nogen der kan fortælle lidt om deres erfaringer med det?

Anyway, det eneste sted jeg synes at kunne finde det er på boardgamer.dk til 700 dask, hvilket min SU ikke lige er til, hvis jeg også skal betale alle de kedelige ting.

Derfor tænkte jeg lidt på at købe det brugt.

Såååååå, Nogen der har et eksemplar de vil af med?, billigt!! ;)

Shh
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 641 times
Been thanked: 942 times

Re: K: Roads and Boats.

Post by Frouvne »

Har kun prøvet spillet en enkelt gang og det er alt for lidt til at jeg tør give dig input. Mit førstehåndsindtryk var dog godt; det er potentielt et spil der giver hovedpine og kræver en stor investering (her tænker jeg tidsmæssigt) - jeg glæder mig i hvert tilfælde til at vende tilbage til det. Dog regner jeg med at det bliver som et to spillers spil, da det ellers kan komme til trække voldsomt ud.

Nå, men jeg er ikke klar til at skille mig af med mit eksemplar, men det kan da heldigvis også skaffes lidt billigere end det du har set. Eksempelvis kan du købe det for 79,90 EUR hos AllGames i Tyskland.

http://allgames4you.de
frouvne, administrator

Image
shh
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by shh »

Præcis det med "hovedpine" og meget tidskrævende er det jeg finder tiltalende. Ud over at det også er et "pusse nusse en masse brikker" spil. ;)
Og det med at man kan spille 1 - 7 spiller åbner også op for en masse variation, vil jeg mene. 1 person kan da ikke være det samme som med 7 personer.

Som du kan se på min spil samling, er jeg ikke den erfarende spil shopper, og har ikke handlet ved de tyske sider endnu. Da jeg heller ikke kan tysk, har jeg kun kigget på få, da også har deres side på engelsk. :S
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 641 times
Been thanked: 942 times

Post by Frouvne »

shh wrote:[...] Som du kan se på min spil samling, er jeg ikke den erfarende spil shopper, og har ikke handlet ved de tyske sider endnu. Da jeg heller ikke kan tysk, har jeg kun kigget på få, da også har deres side på engelsk. :S
Jeg har også et halv-traumatisk forhold til tysk, så det skal du ikke lade dig skræmme af. Dels kan du anvende googles eller andre tjenesters oversættelsesfunktion dels kan du spørge nogle af os andre til råds, inden du handler. AllGames har jeg MANGE erfaringer med at handle med og har aldrig haft nogle problemer. Der er dog mange alternative internetforretninger både i Tyskland og f.eks. i England. Det attraktive ved at handle i Tyskland er det store udvalg og de rimelige forsendelsesomkostninger.
frouvne, administrator

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Købte et eksemplar med hjem fra Essen, da det udkom første gang. Spillede det på efterfølgende søndagsmøde i Consim. Vi var tre erfarne hardcore spillere, som ikke havde problemer med reglerne.

Begyndende med en gås og et bræt skal man bytte, handle of stjæle sig frem til at eje et Atomkraftværk. Efter 8 timers spilletid var vi nået en femtedel af vejen, og besluttede at der var for meget mikromanagement (flytten rundt på små brikker) til at spillet var sjovt. Spillet ville egen sig landt bedre som computerspil.

Heldigvis var førstegudgaven hurtigt udsolgt, så jeg var istand til at tage spillet med til Essen det efterfølgende år, og sælge det med en pæn fortjeneste. Køberen har iøvrigt også solgt det videre.

Der er dog mange som godt kan lide spillet, så...
Selv foretrækker jeg at spille Through the Ages eller 7 Ages hvis jeg endelig skal spille et civilisationsspil.
Image
shh
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by shh »

Har selv, som en af de første mere avancerede brætspil, købt Through the Ages. Kan rigtig godt lide spillet, på trods af at der også er mange brikker at flytte rundt på.
Både logistikken, men også alle de små klodser tiltaler mig.
Fedt og høre om jeres erfaringer med det.!
shh
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by shh »

Stadig ikke nogle der har et eksemplar de vil sælge?
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by SmiteMeister »

Jeg får snart en kopi af det. jeg vil prøve det og se om jeg kan lide det - ellers jeg vil jeg gerne sælge det.
Men det er naturligvis et par måneder ude i fremtiden.
shh
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by shh »

Hvor har du købt din kopi og til hvad pris, jeg kan kun finde det på enkelte tyske sider og det til en pris på omkring 700kr plus fragt :(

Held og lykke med dit nye spil,

Ville da ikke have noget imod et lille indlæg om din første oplevelse med R&B

Shh
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 269 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Jeg tror det billigste jeg har set det til er her:

https://www.spiele-offensive.de/Spiel/R ... 06068.html

Eur 69,99 + fragt
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
SmiteMeister
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by SmiteMeister »

Jeg får byttet mig til det fra en portugisisk fyr. Vi har ventet lidt med forsendelsen af pladetektoniske årsager.
Post Reply