Kanzlers bud på forskellene tror jeg giver et meget godt bud på, hvad forskellene er og at der samtidig er en masse ligheder. Så nogle spillere vil foretrække det ene, andre det andet... Når det så er sagt, så behøver
Age of Steam ikke være super-analytisk.
En af de rigtig gode ting ved
Age of Steam er dets mange udvidelser. Der er ikke bare tale om en ny egn, der bliver lavet et nyt kort over, da der med alle udvidelseskort samtidig er en eller flere små eller større regelændringer, der giver spillet en lille drejning, så det er et lidt andet spil. Nogle udvidelser er mere hardcore end andre og det faktum at udvidelserne er ideelle med forskelligt spillerantal gør samtidig, at hvis man ønsker et spil, der er lidt mere tilgivende overfor nye spillere kan man vælge et kort, der ville være ideelt til et højere spillerantal end man aktuelt er og dermed give sig selv og sine med-/modspillere noget mere plads at udfolde sig på og dermed nogle flere muligheder.
Selv sværger jeg til
Age of Steam men mener bestemt, at man skal vide, at det godt kan være lidt barskt. Dog mener jeg, at man som udgangspunkt altid skal spille med den lille hus-regel, at man til enhver tid kan udstede gældsbeviser til den ganske ufordelagtige pris af $3. Det har flere gange reddet mig selv fra at gå konkurs...