Køb hele skidtet - Det er for godt til at lade ligge......
Det er dog ikke nødvendigt at købe Inkvi.... Emesee..... Inquvi...... øh.... de decks beregnet til deckbuilding. Jeg har spillet forholdsvist meget Blue Moon, og er slet, slet ikke færdig med at udforske standard deck'ene.
De er meget forskellige, og skal spilles forskelligt - også Mimix og Flit.
Aqua og Khind er mine favoritter - måske fordi det er dem jeg har spillet mest med.
Khind:
De børn kan virkelig uddele bøllebank. Hvis man kan samle sæt i den samme farve, kan man lægge en masse ned, og score to drager. Der er comboer som kan gøre modstanderen totalt forsvsarsløs.
Aqua:
Her gælder det om at spille så mange kort som muligt, og få modstanderen til at gøre det samme. Der er et leadershipkort som gør at man skal blande sine discards sammen med den bunke man trækker fra. Det er virkeligt effektivt hvis man gemmer den så længe som muligt, og lader modstanderen løbe tør for kort. Her er der også et par comboer som er virkeligt stærke. Hvis modstanderen kender comboerne, kan man bruge et enkelt af kortene til at bluffe/true med - det er da spas.
Flit:
Av, av - dem har jeg fået klø af mange gange. Jeg har ikke spillet så meget med dem, men jeg har observeret at.....
Den fine egenskab med at kunne tage characters op på hånden igen, også kan være en hemsko. Hvis Flit sidder med 3 gode characters på hånden som man ikke er villig til af ofre, får man ikke mange support og booster kort op på hånden, og det er en kæmpe bagdel. Desuden er mange Flit characters nogle svagetager. Hvis man selv sidder med gode kort på hånden, kan det godt betale sig at "ofre" en drage på at få en god character over i Flits discard. Sansynligheden for at Flit ikke har gode characters på hånden er rimeligt stor, og hvis man har set Flit tage 3 forskellige characters op på hånden igen, ved man hvad man er oppe imod - næsten
Men jeg har som sagt fået stryg af Flit utallige gange, men jeg kan ikke selv finde ud af at spille med dem - endnu.........
Men køb nu bare alle decks - Blue Moon er er fantastisk spil, som man ikke bliver træt af lige med det samme. Især hvis man har nogle decks at skifte imellem. Meeen selv om de "kun" koster 85 kroner løber det jo alligevel op, med det er hver en krone værd.
/jesper