Lånespil

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Re: Lånespil

Post by Gunness »

Jeg synes, det er en udmærket og ukompliceret model. Der er ingen grund til at få en masse administration ind over, når brugerne lige så godt kan aftale tingene på tomandshånd.
En sådan administratoropgave kunne også let gå hen og blive en kedelig tjans, fordi man glemmer at opdatere de fælles lister eller måske holdes til ansvar for, at en given bruger ikke har passet ordentligt på et spil.

@Helle: mht. geografisk placering må det vel være op til låneren, om han/hun vil betale for porto, hvis spillene befinder sig i den anden ende af landet.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Sir William wrote:Hvad synes I om denne model?

Regler for udlån
1. Man skriver her i tråden hvilken spil man gerne vil låne/prøve
2. Den som har dette spil og som gerne vil låne spillet ud, tager kontakt til spørger gennem en PM (Dette for at bibeholde et overblik over efterspørgsler)
3. Låner og udlåner aftaler selv efter hvilken retningslinier man vil låne efter herunder varighed af lån og evt. betaling m.m.

Som sagt reglerne er gjort ganske simple, da jeg synes at det modellen vil blive for ufleksibel hvis jeg forsøger at sætter regler for hvordan I eventuelt skal låne jeres spil ud.

Derfor det bliver en aftale mellem låner og udlåner om hvor længe spillene skal lånes, om det skal koste noget, om det skal leveres via PostDanmark eller om man skal mødes. Det er selvfølgelig også udlåners ret, at sætter regler for hvordan spillet skal behandles.
Det lyder som det mest enkle. Når man så har fået fat i spillet, så skriver man en afslutningsnote.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Gunness wrote:Jeg synes, det er en udmærket og ukompliceret model. Der er ingen grund til at få en masse administration ind over, når brugerne lige så godt kan aftale tingene på tomandshånd.
En sådan administratoropgave kunne også let gå hen og blive en kedelig tjans, fordi man glemmer at opdatere de fælles lister eller måske holdes til ansvar for, at en given bruger ikke har passet ordentligt på et spil.

@Helle: mht. geografisk placering må det vel være op til låneren, om han/hun vil betale for porto, hvis spillene befinder sig i den anden ende af landet.
Men der er jo ingen, der har talt om, at det skulle administreres, hvis det var via tomandslån. Administrationen var, hvis man lavede et reelt bibliotek.

Den geografiske placering er uden betydning med den nuværende model, men hvis man som du foreslog smed nogle spil ind, som man ville låne ud, risikerer man at skulle sende spille rundt - hvilket giver mere arbejde.

Sir Williams nuværende forslag er enkelt - og med fokus på det spil, som man har lyst til at prøve fremfor puljer eller biblioteker. Og det foregår via pb, hvilket er smart.

Jeg synes dog, at admin skal lave et låneunderforum, hvis det er noget, der bliver brugt.
Post Reply