Forbrugsforeningen samarbejder med gamesweb = 9% bonus
- Sir William
- 1000+ indlæg
Forbrugsforeningen samarbejder med gamesweb = 9% bonus
Ved ikke hvor mange der er vidende om det, men hvis man er medlem af "Forbrugsforeningen af 1886", så får man 9% i bonus på sine køb både ved internetkøb og handel direkte hos "Games"/"GamesWeb".
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Forbrugsforeningen samarbejder med gamesweb = 9% bonus
Tak - så ved jeg at jeg ikke skal handle der!Sir William wrote:Ved ikke hvor mange der er vidende om det, men hvis man er medlem af "Forbrugsforeningen af 1886", så får man 9% i bonus på sine køb både ved internetkøb og handel direkte hos "Games"/"GamesWeb".
- Sir William
- 1000+ indlæg
Hvorfor dog det?Mik wrote:Tak - så ved jeg at jeg ikke skal handle der!Sir William wrote:Ved ikke hvor mange der er vidende om det, men hvis man er medlem af "Forbrugsforeningen af 1886", så får man 9% i bonus på sine køb både ved internetkøb og handel direkte hos "Games"/"GamesWeb".
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Simple matematik.Sir William wrote:Hvorfor dog det?
Hver gang der gives rabat skal der sælges så og så meget mere for at holde den samme indtjening. Og jo flere man giver rabatter til, jo højere skal indtjeningen være. Den kan man jo kun finde hos andre kunder - og det bliver altså ikke mig.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
9% er naturligvis en rabat, det er værd at tage med. Alligevel har jeg nok en indstilling, der minder om Mik's; jeg gider ikke rende rundt med foreningskort, rabatkuponer og lignende. Og jeg gider (helst ikke) handle hos forhandlere, hvor forskellige kunder får forskellige priser. Så når jeg hører om noget sådant, forsøger jeg at gå udenom den forhandler. At det så givetvis er meget mere udbredt, end man lige ved og jeg helt sikkert handler i et hav af butikker, der gør noget sådant, men som ikke skilter med det på en måde, så jeg bemærker det, er en anden sag. Her er der vist mest tale om principper - men dem forbeholder jeg mig så også ret til at have.Mik wrote:Simple matematik.Sir William wrote:Hvorfor dog det?
Hver gang der gives rabat skal der sælges så og så meget mere for at holde den samme indtjening. Og jo flere man giver rabatter til, jo højere skal indtjeningen være. Den kan man jo kun finde hos andre kunder - og det bliver altså ikke mig.
frouvne, administrator

- kwo
- 50+ indlæg
- Favoritspil: Civilization, El Grande, Incognito, Mississippi Queen, Carcassonne, Trivial Pursuit Globetrotter
Teorien bag er vel nærmere at når man tilbyder en rabat, så håber man der bliver solgt nogle flere spil end der ellers ville, og der på den måde tjenes det ekstra.
Om det så holder i virkeligheden skal jeg ikke kunne sige.
Om det så holder i virkeligheden skal jeg ikke kunne sige.

Kenneth
Sidst spillet:

BGG: kwokwo
Sidst spillet:

BGG: kwokwo
-
- 50+ indlæg
- Been thanked: 4 times
Det er lovpligtigt for alle forretninger der yder organiseret rabat at skilte med det på indgangsdøren jvf. Markedsføringsloven. At det så ofte står meget diskret på døren er en anden sag.Frouvne wrote:9% er naturligvis en rabat, det er værd at tage med. Alligevel har jeg nok en indstilling, der minder om Mik's; jeg gider ikke rende rundt med foreningskort, rabatkuponer og lignende. Og jeg gider (helst ikke) handle hos forhandlere, hvor forskellige kunder får forskellige priser. Så når jeg hører om noget sådant, forsøger jeg at gå udenom den forhandler. At det så givetvis er meget mere udbredt, end man lige ved og jeg helt sikkert handler i et hav af butikker, der gør noget sådant, men som ikke skilter med det på en måde, så jeg bemærker det, er en anden sag. Her er der vist mest tale om principper - men dem forbeholder jeg mig så også ret til at have.Mik wrote:Simple matematik.Sir William wrote:Hvorfor dog det?

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Ja, sådan har jeg også forstået det - men jeg tror også, at du har ret i, at det ofte foregår overordentlig diskret, for jeg har f.eks. aldrig lagt mærke til en sådan skiltning hos Games. Er der i øvrigt nogen der ved, om der gælder en lignende lovgivning for webshops? Det ville jo være konsekvent, hvis man sagde, at en sådan information skulle fremgå af en forside / portal. Men så vidt jeg ved, er der ingen regler i den retning.Rasmus Hviid wrote:Det er lovpligtigt for alle forretninger der yder organiseret rabat at skilte med det på indgangsdøren jvf. Markedsføringsloven. At det så ofte står meget diskret på døren er en anden sag.)
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Måske fungerer det sådan for en forretning, der hænger med bagdelen i vandskorpen. Men jeg kan ikke se, hvorfor en velfungerende forretning skulle sætte de øvrige priser op, fordi man har indgået en aftale med eksempelvis Forbrugsforeningen. Jeg ser det mere som et tiltag for at øge omsætningen. Jeg kan sagtens forestille mig, at de har fået nogle ekstra salg på den konto, lige foran næsen på Faraos Cigarer rundt om hjørnet. Især hvis en kunde får øje på et spil han/hun gerne vil tage med hjem med det samme, men det kniber måske med pengene lige her og nu. Med Forbrugsforeningen mener jeg ikke du bliver trukket før den første. Skulle kunden have ventet, ville salget muligvis ske andetsteds. Altså går man glip af et impulskøb. Det er med at åbne sine muligheder.Mik wrote:Simple matematik.Sir William wrote:Hvorfor dog det?
Jeg tvivler på at din vinkel på sagen er helt berettiget.
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
Jeg er meget forundret over jeres skepsis omkring Games samarbejde med Forbrugsforeningen, men det er selvfølgelig op til den enkelte at sætte sine værdier.
Jeg mener ikke - personligt -, at det er de "andre" kunder som kommer til at betale. De fleste forbrugere er bevidste omkring prisen, så de sammenligner hvor det er billigst at handle.
Det er jo ganske simpelt at sammenligne med nogle priseksempler:
Dominion
Games: 399 kr. [363 kr. med FFB]
Faraos Cigarer: 349 kr.
Fantask: 359,50 kr.
Spilcompagniet: 389 kr.
Boardgamer: 359 kr.
Railways of the world
Games: 599 kr. [545 kr. med FFB]
Faraos Cigarer: 599 kr.
Fantask: 600 kr.
Boardgamer: 529 kr.
Og selve "rabatten" får du først som kunde i slutningen af året, hvor man så har optjent en bonus. Denne bonus bliver ikke udbetalt, men indsat på din konto som du så kan bruge ved køb i butikker der samarbejder med Forbrugsforeningen.
Så skal I heller ikke handle i f.eks. Bauhause, Tøjeksperten, Sportsmaster og en hel del andre større kæder. I skal nok heller ikke handle i COOP og andre butikker, som har "medlemstilbud". Du skal nok heller ikke handle i BR, Legekæden eller spise på McDonald, Sunset Boulevard og andre kæder, da de også belønner trofate kunder. Nå ja, du skal heller ikke gå i Tivoli eller benytte nogle af biograferne under Nordisk film, her er der jo også visse fordele for trofaste kunder. Du skal så heller ikke sejle med Scanlines eller H-H Ferries, som også har medlemsfordele, rejse med Startour eller køre med DSB.
Mange af de tiltag der gennemføres er netop for at "belønne" loyale kunder og trække nye til uden at straffe alle mulige andre. Er ikke ud på at køre debatten op, vil bare lige pointere at der er rigtig mange fordele skjulte og ikke-skjulte i hverdagen for de loyale kunder.
Men oprettede nu altså også bare tråden for at gøre opmærksom på det til dem som evt. er medlem af Forbrugsforeningen. Var ikke ude på at skabe en debat omkring fordele og ulemper ved rabatordninger.
Jeg mener ikke - personligt -, at det er de "andre" kunder som kommer til at betale. De fleste forbrugere er bevidste omkring prisen, så de sammenligner hvor det er billigst at handle.
Det er jo ganske simpelt at sammenligne med nogle priseksempler:
Dominion
Games: 399 kr. [363 kr. med FFB]
Faraos Cigarer: 349 kr.
Fantask: 359,50 kr.
Spilcompagniet: 389 kr.
Boardgamer: 359 kr.
Railways of the world
Games: 599 kr. [545 kr. med FFB]
Faraos Cigarer: 599 kr.
Fantask: 600 kr.
Boardgamer: 529 kr.
Og selve "rabatten" får du først som kunde i slutningen af året, hvor man så har optjent en bonus. Denne bonus bliver ikke udbetalt, men indsat på din konto som du så kan bruge ved køb i butikker der samarbejder med Forbrugsforeningen.
Så skal I heller ikke handle i f.eks. Bauhause, Tøjeksperten, Sportsmaster og en hel del andre større kæder. I skal nok heller ikke handle i COOP og andre butikker, som har "medlemstilbud". Du skal nok heller ikke handle i BR, Legekæden eller spise på McDonald, Sunset Boulevard og andre kæder, da de også belønner trofate kunder. Nå ja, du skal heller ikke gå i Tivoli eller benytte nogle af biograferne under Nordisk film, her er der jo også visse fordele for trofaste kunder. Du skal så heller ikke sejle med Scanlines eller H-H Ferries, som også har medlemsfordele, rejse med Startour eller køre med DSB.
Mange af de tiltag der gennemføres er netop for at "belønne" loyale kunder og trække nye til uden at straffe alle mulige andre. Er ikke ud på at køre debatten op, vil bare lige pointere at der er rigtig mange fordele skjulte og ikke-skjulte i hverdagen for de loyale kunder.
Men oprettede nu altså også bare tråden for at gøre opmærksom på det til dem som evt. er medlem af Forbrugsforeningen. Var ikke ude på at skabe en debat omkring fordele og ulemper ved rabatordninger.
- Mik
- 2500+ indlæg
Som naturligvis blev indført pga. det problem jeg omtalte.Rasmus Hviid wrote:Det er lovpligtigt for alle forretninger der yder organiseret rabat at skilte med det på indgangsdøren jvf. Markedsføringsloven.
Jeg er selv en handelsuddannelse, og kender problematikken både fra teori og praksis.
Vi har den samme diskusion pt., nu hvor EU har ophævet det danske forbud mod rabatkuponer.
Hvis man ikke gider at klippe kuponer kommer man til at betale mere for samme vare.
jeg håber blot at der stadig vil være forretninger der vil holde sig udenfor.