Bingo! Du rammer hovedet på sømmer dérJesperB wrote:Filmen var fin underholdning, men kan ikke holde det den lover ( i min optik).

At anmelderne går i overdrive og div. folk prøver at lave alle mulige langhårede forklaringer af sammenhængene i de forskellige lag kan man vel ikke lægge filmen til last?
The Matrix er en kanonfed actionfilm, men hvis det handler om, hvad der er virkeligt, og hvad der ikke er, har Blade Runner, Total Recall og Dark City jo været der længe før. Og filmen kan, som jeg ser det, slet ikke leve op til de metafysiske analyser/bavl og religiøse analogier, som instruktørerne har prøvet at lægge ind. Nej, Keanu Reeves er ikke Jesus, for hulan! Kom nu bare videre i lak, læder og slow-motion

Ocean's- og Titanic-referencen forstår jeg ikke helt - der er så mange andre kup- og kærlighedsfilm derude?
MI er en glimrende thriller med en fantastisk scene (Cruise i CIA) og en lidt over-the-top ditto (Cruise i TGV-toget), men historien om at finde en computerdiskette er vel i bund og grund ikke voldsomt ophidsende, og de mange masker, der efterhånden bliver flået af, gør for mit vedkommende ikke historien mere vedkommende.
Hvor mange actionfilm og thrillere kan du sige det om? Hvis det endelig skal være, synes jeg i alt fald, at filmens forsøg på at engagere os via ekskonen og børnene er langt mere vedkommende end hvad man normalt bliver præsenteret for.Helle wrote:kunne jeg ikke komme i tanke om, at jeg følte noget eller identificerede mig med de personer, der var på lærredet.
Mht til, at det hele bare er skyderi og bomber.... der bliver da snakket voldsomt meget i filmens første del? Så skruer den op for tempoet i anden del, men jeg synes det var meget passende.
Det var så bare mit indspark - det lader til, at fan-siden er kommet i mindretal