Inception

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Re: Inception

Post by Gunness »

Der er ingen film, der kan leve op til al den hype, der har været omkring Inception, og når alle anmeldere og ens venner kommer og siger, at "Det er bare det vildeste shit siden nybagt brød.... med Nutella!", så må den naturligvis skuffe i større eller mindre grad.
JesperB wrote:Filmen var fin underholdning, men kan ikke holde det den lover ( i min optik).
Bingo! Du rammer hovedet på sømmer dér :) For hvad har filmen lovet? Instruktøren har haft som mål at lave en kup-film/James Bond-hyldest med et intelligent og semi-originalt setup, og det synes jeg da, han har leveret. Oven i købet på en fantastisk flot og velspillet måde.
At anmelderne går i overdrive og div. folk prøver at lave alle mulige langhårede forklaringer af sammenhængene i de forskellige lag kan man vel ikke lægge filmen til last?

The Matrix er en kanonfed actionfilm, men hvis det handler om, hvad der er virkeligt, og hvad der ikke er, har Blade Runner, Total Recall og Dark City jo været der længe før. Og filmen kan, som jeg ser det, slet ikke leve op til de metafysiske analyser/bavl og religiøse analogier, som instruktørerne har prøvet at lægge ind. Nej, Keanu Reeves er ikke Jesus, for hulan! Kom nu bare videre i lak, læder og slow-motion :D Og så skal jeg slet ikke nævne de rædderlige efterfølgere ;)
Ocean's- og Titanic-referencen forstår jeg ikke helt - der er så mange andre kup- og kærlighedsfilm derude?
MI er en glimrende thriller med en fantastisk scene (Cruise i CIA) og en lidt over-the-top ditto (Cruise i TGV-toget), men historien om at finde en computerdiskette er vel i bund og grund ikke voldsomt ophidsende, og de mange masker, der efterhånden bliver flået af, gør for mit vedkommende ikke historien mere vedkommende.
Helle wrote:kunne jeg ikke komme i tanke om, at jeg følte noget eller identificerede mig med de personer, der var på lærredet.
Hvor mange actionfilm og thrillere kan du sige det om? Hvis det endelig skal være, synes jeg i alt fald, at filmens forsøg på at engagere os via ekskonen og børnene er langt mere vedkommende end hvad man normalt bliver præsenteret for.

Mht til, at det hele bare er skyderi og bomber.... der bliver da snakket voldsomt meget i filmens første del? Så skruer den op for tempoet i anden del, men jeg synes det var meget passende.

Det var så bare mit indspark - det lader til, at fan-siden er kommet i mindretal :) Men vi kan jo mødes om et år og se, hvad vi så snakker om :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply