Inception

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Inception

Post by Robert »

Jeg så Inception i går. Wow.

De ekseptionelle anmeldelser er fuldt fortjent.
Det var een af de film, hvor jeg sidder lidt bedøvet i biffen bagefter og prøver at fordøje det hele. Og det er i hvert fald ikke sidste gang jeg ser filmen.

Hvis du kan lide en intelligent action film skal du se denne.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Re: Inception

Post by Brichs »

Jeg var også inde og se den i går, i Imperial.

Og ja, den har fortjent de gode anmeldelser - uden tvivl. Tredjebedste film i verden (ifølge IMDBs brugere) er jeg dog ikke enig i.

Super gode skuespiller-præstationer, specielt af de to hovedroller (Leonardo DeCaprio & Ellen Page), samt virkelig overbevisende effekter. Selve konceptet bag filmen er ganske godt fundet på, og godt sat sammen det hele.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: X X
(8 djævle ud af 10)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

R*vgod film. Instruktøren slipper overraskende godt fra at have så mange elementer (action, thriller, drama, humor...) med, og historien er mere original end mange andre film, der pt. kommer frem. Dog er der stadig enkelte klicheer, men... det er jo næsten umuligt at slippe for. Meget smuk filmet i det hele taget. Seks stjerner ud af seks fra min side.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg gik bare og ventede på, at nogen ville starte en Inception-tråd :D

Ja, den er virkelig intens, medrivende og velspillet. I et hav fyldt med hjerneblæste, CGI-overlæssede ligegyldigheder (a la Transformers 2 og G.I. Joe) - som sommerunderholdningen desværre har udviklet sig til - er den et meget velkomment, frisk pust.

Den mangler bare lige det sidste i at være et gennemført mesterværk. Fx synes jeg, at den overforklarer tingene en del (ikke mindst i setup-delen i starten af filmen), og at Nolan gerne måtte have givet mere spillerum til sekvenserne med Mal, Leos "kone". Det er specielt dem, der gør hele filmen vedkommende og følelsmæssigt engagerende, mere end de lidt anonyme James Bond-scener i sne-landskabet.

Men ja, der er nok at tænke over, og jeg glæder mig da også til at se den igen. Og mand, hvor kan en lastbil dog falde langsomt og nervepirrende ;)

Edit:
Brichs wrote:Tredjebedste film i verden (ifølge IMDBs brugere) er jeg dog ikke enig i
Når det handler om denne type film, er IMDBs ratings helt til grin. Der går altid fanboy/anti-fanboy-karaktergivning i det, som man bl.a. også kunne se ifm. The Dark Knight.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jamen, så vil jeg da glæde mig til at se den en af de nærmeste dage ...
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Helle wrote:Jamen, så vil jeg da glæde mig til at se den en af de nærmeste dage ...
Så lad os høre om du er enig i den - næsten - universelle positive bedømmelse.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Yes, jeg har været i biografen for første gang i ... gud ved hvor længe, OG jeg fik set Inception.

Og... Den var da sådan udmærket. Ikke fantastisk, men solid nok underholdning - bare var der alt for meget skyderi efter min smag: Med et idéoplæg som dette burde man ærligt talt kunne have fundet på noget mere begavet at fylde handlingen ud med end blot at indføre skudduel på skudduel. Jeg synes også godt man kunne have grebet chancen og gjort den lidt mere visuelt spektakulær, men hvad...

Filmen havde da absolut også sine gode sider; idéen var god og skuespillet ligeså. En 3½-4 brokkehoveder ud af 6 kan det blive til fra min side. ;)

Og så lige en ting (spoilerspoilerspoiler!!);
Spoiler wrote:Når man på brokker over på forhånd at have fået afsløret den meget overraskende slutning i filmen, er det faktisk i sig selv en spoiler. Blot det at afsløre at filmen har en overraskende slutning er faktisk nok til at man ret tidligt i den kan regne ud, hvad den nødvendigvis må ende med. Just sayin' ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Det var bestemt solid underholdning - jeg var ikke ked af, at jeg for en sjælden gangs skyld fandt vejen til biografen i aftes. Jeg sidder dog også tilbage med en fornemmelse af, at det ikke er en film, jeg vil tænke tilbage på om et års tid - men det ændrer selvfølgelig ikke på det faktum, at jeg var underholdt så længe det varede. Dog virker den overstrømmende modtagelse måske en smule ude af proportioner, men det er klart, at hvis det er G.I. Joe og den slags titler, man sammenligner med, så er den naturligvis på alle måder overlegen.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Fantastisk og sjov idé.

Men der var meget meget lidt spænding. Det var kamp kamp kamp og bomber. Det er som med den slags film, at der er prøvelser langt hen af vejen, men selvfølgelig skal man frem til et eller andet slutspil.

En kompliceret konstruktion af tid, der næsten er mere kunstfærdig end virkningsfuld.
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.

Post by JesperB »

Okay, så vil jeg da gerne som en enlig svale flyve for bi og komme med min, ikke helt så positive kommentar til filmen.

Filmen var fin underholdning, men kan ikke holde det den lover ( i min optik). Når det er sagt, anerkender jeg at der muligvis er noget i filmen jeg har misset, eller bare er blind overfor, da jeg ikke kan få min opfattelse af den til på nogen måde at matche alle de positive anmeldelser.

Jeg opfattede filmen som værende en blanding af Mission Impossible(Oceans Elven/12/13), The Matrix og Titanic. Og hver del klare den altså kun middelmådigt, sat sammen hæver det helt sikkert oplevelsen en smule, men stadig ikke meget. Hvad jeg var alle mest skuffende over var, at da de endelig ender med at være i de 3 forskellige lag, hvor jeg synes det var et fedt set up at tiden hele tiden blev forøget med en faktor x, glædet jeg mig til at se hvordan de kunne fortælle 3 forskellige historier, med 3 forskellige tidsrammer. Men det eneste det endte med, var de fortalte den samme historie, nogle "helte" der skal skynde sig at få noget ordnet. Måske er det 3 forskellige måder, men alle tre lag handler bare om hvor travlt de har med at få det og det nået, kedeligt og uinteressant.

Mission Impossible er en bedre spændings film, hvor det handler om at narre nogle med et "skævt" setup. The Matrix er bedre i kategorien af film der sætter spørgsmål ved hvad er virkeligt og hvad er ikke og Titanic er en bedre kærlighedsfilm.

Nå men det var mine 2 cent, som jeg godt har fundet ud af er alene med ;o)

/J
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

JesperB wrote:Mission Impossible er en bedre spændings film, hvor det handler om at narre nogle med et "skævt" setup. The Matrix er bedre i kategorien af film der sætter spørgsmål ved hvad er virkeligt og hvad er ikke og Titanic er en bedre kærlighedsfilm.
Hæ, meget præcist beskrevet. Jeg er helt enig.
What are you, like 80?
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

JesperB wrote:Okay, så vil jeg da gerne som en enlig svale flyve for bi og komme med min, ikke helt så positive kommentar til filmen.

Filmen var fin underholdning, men kan ikke holde det den lover ( i min optik). Når det er sagt, anerkender jeg at der muligvis er noget i filmen jeg har misset, eller bare er blind overfor, da jeg ikke kan få min opfattelse af den til på nogen måde at matche alle de positive anmeldelser.

Jeg opfattede filmen som værende en blanding af Mission Impossible(Oceans Elven/12/13), The Matrix og Titanic. Og hver del klare den altså kun middelmådigt, sat sammen hæver det helt sikkert oplevelsen en smule, men stadig ikke meget. Hvad jeg var alle mest skuffende over var, at da de endelig ender med at være i de 3 forskellige lag, hvor jeg synes det var et fedt set up at tiden hele tiden blev forøget med en faktor x, glædet jeg mig til at se hvordan de kunne fortælle 3 forskellige historier, med 3 forskellige tidsrammer. Men det eneste det endte med, var de fortalte den samme historie, nogle "helte" der skal skynde sig at få noget ordnet. Måske er det 3 forskellige måder, men alle tre lag handler bare om hvor travlt de har med at få det og det nået, kedeligt og uinteressant.

Mission Impossible er en bedre spændings film, hvor det handler om at narre nogle med et "skævt" setup. The Matrix er bedre i kategorien af film der sætter spørgsmål ved hvad er virkeligt og hvad er ikke og Titanic er en bedre kærlighedsfilm.

Nå men det var mine 2 cent, som jeg godt har fundet ud af er alene med ;o)

/J
Jeg synes da ikke, at du er alene med ikke at være så begejstret. Jeg var ikke begejstret. Jens var ikke begejstret og Allan peger på, at filmen er glemt om et år ... så jeg synes ikke, at du er så alene endda. Jeg synes, at ideen er god, men da jeg på vej hjem i dag, skulle beskrive filmen, kunne jeg ikke komme i tanke om, at jeg følte noget eller identificerede mig med de personer, der var på lærredet.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:
JesperB wrote:Mission Impossible er en bedre spændings film, hvor det handler om at narre nogle med et "skævt" setup. The Matrix er bedre i kategorien af film der sætter spørgsmål ved hvad er virkeligt og hvad er ikke og Titanic er en bedre kærlighedsfilm.
Hæ, meget præcist beskrevet. Jeg er helt enig.
Det er jeg til gengæld ikke, men jeg har heller aldrig været så vild med MI ;)
Matrix vil jeg langt hellere fremhæve som en film, der virkelig trak actionscenerne op til et helt nyt og spektakulært niveau (og knapt så meget for mindfuck-delen), og Titanic er en af de bedste kærlighedsfilm, uanset om man er til Leodrengen eller ej.

Og jeg synes som sagt, at Inception var en god film, fordi den turde mere historiemæssigt, end mange andre film gør i dag. Jeg havde ikke forventet vilde mindfucks, men jeg synes, at den del var ok repræsenteret (selvom der meget gerne måtte have været mere af den).

Og så er jeg vild med action (uden dog at være G.I. Joe-segmentet ;))
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Måske denne her bliver bedre? http://www.youtube.com/watch?v=jHJwgA54Gqk
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Caniggia wrote:Måske denne her bliver bedre? http://www.youtube.com/watch?v=jHJwgA54Gqk
That's more like it! :mrgreen:
What are you, like 80?
Post Reply