Hejsa
Jeg overvejede at anskaffe mig udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?
Nå ja og så kan jeg lige indskyde en houserule med at hæve kampværdien på monsterne i et 3 spiller spil med 1 gør kamp delen væsentligt mere spændende..
Kingsburg - og udvidelse
Re: Kingsburg - og udvidelse
Vi har ekspansion og spiller i dag ikke uden.Bigtuna wrote:Hejsa
Jeg overvejede at anskaffe mig udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?
Nå ja og så kan jeg lige indskyde en houserule med at hæve kampværdien på monsterne i et 3 spiller spil med 1 gør kamp delen væsentligt mere spændende..
1) Tokens istedet for terningeslag til kamp, gør det lidt mindre random, og den chit som er tilovers giver point til sidst.
2) Classes, man får en tilfældig class til at starte med som giver en specielle fordele.
3) event cards, ok tilføjelse, hvis man husker at trække dem hver tur.
4) to nye rækker på build kortet, hvilket er en rigtig god ting.
5) udskiftelige rækker, i starten af spillet trækker man to tilfældige nye rækker som man kan replace på ens build chart.
De fem ting gør at spillet bliver lidt forskelligt fra gang til gang, så syntes helt sikkert at det er det værd.
Hej Bigtuna
Du kan gå ind på Boardgamegeek, under Kingsburg og downloade spillet med en glimrende AI. Der kan du prøve udvidelsen og se om det er noget.
Det er dog kun bygningslinjerne, som er med.
Du kan gå ind på Boardgamegeek, under Kingsburg og downloade spillet med en glimrende AI. Der kan du prøve udvidelsen og se om det er noget.

Fedt. Tak for det link.Tobias wrote:Hej Bigtuna
Håber han vil frigive koden, så projektet ikke dør.

Nu er der flere udvidelser i pakken og man behøver ikke at spille med dem alle sammen, kun dem man lyster, men den er klart pengene værd.Bigtuna wrote:... udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?
Kan personligt bedre lide tilfældigheden med terningen for Kongens mænd... men det er en smagssag

- VideoJakob
- 250+ indlæg
- Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Hej siden er lukket ned. Nogen der har et nyt link eller noget til spillet?qute wrote:Fedt. Tak for det link.Tobias wrote:Hej Bigtuna
Håber han vil frigive koden, så projektet ikke dør.