Viking con junior

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Viking con junior

Post by Foppwin »

Efter 20 års fravær er det måske tid til at tage til Viking con, men denne gang for at besøge Junior afdelingen. Problemet er bare at Madeline lige er blevet 6 og hvad kan jeg forvente der er for hende.

Er der nogle af jer der har haft jeres 6årige med til Viking con junior, og var den en god tur?
Danny

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Viking con junior

Post by Larsine »

Ja da, jeg har haft børn med på VC fra de var 4 uger gamle, men da spillede de ikke så meget.

Jeg har haft dem med som spillere fra da VC Junior blev introduceret (2003), og der er masser af spil som de kan deltage i, og endda spil som voksne godt gider spille med dem. I 2003 var mine døtre henholdsvis 4, 7 og 10 år gamle, og de spillede en masse forskellige kortspil (Vinx, Magic, Pokemon), masser af terningspil og en del brætspil, og så malede de figurer.

De sidste to år har de dog ikke deltaget i VC Junior, da de heller vi banke de voksne i turneringsspillene, eller selv afholde turneringer.

Jeg har selv hjulpet til i VC Junior, og jeg har i hvert fald introduceret Heckmeck am Bratwurmeck/Pickomino (og det var i "voksen" udgaven), Carcassonne (igen i "voksen" udgaven, dog uden bønder) og Settlers Dice Game til forældre og deres børn.

Ud over dette er der rollespil speciel for børn (Ulvevinter og D&D), figurkrigsspil (Ringenes Herre) og masser af andre spil.

De voksne der hjælper til i VC Junior ved hvilke spil der kan spilles af børn, og er supergode til at introducere og sætte igang, men i min optik virker det bedste hvis børnenes voksne selv gider at være med, for det kan være svært at motiver lille Ole på 6½ år, hvis mor bare står og kigger på.

Rigtig god fornøjelse.

Lars
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Det lyder jo fint nok. Hendes favorit spil er Carcasonne (uden bønder) og rat-a-tat cat. Er det en ide selv at tage spillene med?
Danny

Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Som arrangør af Viking-Con Junior, vil jeg mene at det ikke er nødvendig selv at medbringe spil.

Nu skulle det jo gerne være sådan at du og ddin datter kommer for at lære nye spil at kende.
Jeg kan her løfte sløret for at jeg har pakket og medbringer:

Hey thats my fisch
Can't stop
Schatz der Drachen
Suleika
Woolfy
Heck Meck
Carcassonne + Carcasonn for børn
Level x
Drachen Wurf
Klikado
Magi Labyrinten
o.l.
Så der skulle være noget at gå i gang med.
Image
Post Reply