(og sætter ind på min egen, så nej - du får ikke min SS-gave

Det gør den som udfylder tolddeklarationen. (Men toldvæsenet kan natuligvis omgøre tydeligvis forkerte deklareringer).Legius wrote:desuden er det jo kun små pakker der kan slippe igennem, men hvem værdi sætter indholdet?
SS er ikke besværligt, man bestiller bare i det land eller EU hvis det er der ens target er, og så lader man egentlig bare nogen fra de flinke selskaber klare resten, har ihvertfald god erfaring med det fra sidste år, hvor jeg fik sendt et par spil afsted i USA og selv modtog en stor kasse fra England med tre spil i, så kan helt klart anbefales.. Overvejede faktisk også om man skulle have deltaget i wargame SS, men det nåede jeg ikke inden det var for sent.Sir William wrote:Lidt ligesom når man køber fra Play.com (Jersey), der angiver de tydeligt uden på pakken hvad værdien af pakken er og det er så den værdi Postdanmark forholder sig til.
Den fornemmelse jeg har er, at der er strammet op på området. Førhen var det "kun" stikprøvekontrol, det er det ikke mere. Tror der er en del penge i det for Staten og en minimal indsats.
Vil følge lidt med i denne SS på BGG, lyder sjovt men kan også virke lidt besværligt når det er på tværs af grænserne.
Jo når ens target bor i Brasilien. Selv brasilianerne siger at det er besværlig for dem hvis de får et target i deres hjemland.Oseali wrote:SS er ikke besværligt
Larsine wrote:Jo når ens target bor i Brasilien. Selv brasilianerne siger at det er besværlig for dem hvis de får et target i deres hjemland.Oseali wrote:SS er ikke besværligt
Jeg har skrevet med flere af dem, og det lyder til at der ikke er nogen vej uden om, man må købe i USA og så betale lige så meget i fragt som selve spillet koster. De har også advaret mod at sende for mere end $50 spil, for så bliver modtageren ramt af 60% import tax, så det er nogen lunde lige så slemt som for os i Europa. Og så skal man sende med USPS, for hvis man sender med DHL eller FedEx kommer der 60% import tax på ligegyldigt hvor meget indholdet koster.
Måske skulle man overveje at starte en spilforretning i Brasilien
Så tilfældigt som muligt og helst ikke DanmarkSir William wrote:Hvordan bliver det egentlig afgjort hvilken verdensdel ens "offer" bor? Angiver I nogle kriterier for hvor personen skal bo eller er det ganske tilfældigt.
Det må trods alt være nemmere og billigere, hvis det er i USA eller EU frem for Sydamerika eller Afrika.
Jeg deltager for første gang i SS selv, men jeg er ret sikker på at det er op til dig selv.Sir William wrote:Hvor meget forventes der, at man gør som SS?
Jeg plejer at have 'the strong silent type'Sir William wrote: Kan I ikke delagtiggøre mig i hvad I gør og hvad der bliver gjort for jer?