SecretSanta online at Boardgamegeek

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: SecretSanta online at Boardgamegeek

Post by Mikkel »

Robert wrote:
Reglerne er klare nok - mindst $50 og det handler om at give, ikke om at få.
Nu skriver du mindst 50$...så må jeg spørge (lidt dumt måske, men hellere være sikker): Er det pr. sending eller er det 50$ som minimum for alle de ting man har tænkt sig at købe?

Nu fik jeg en ide - tyv-stjålet herinde fra :mrgreen: , jeg vil sende en pakke til mit offer som bor i USA. I den pakke skal der indeholde nogle ting som symbolisere den danske jul. Bl.a. lidt klejner og andet godt.

:D
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Det plejer at hedde sig at man skal give et spil som koster i omegnen af $50, hvilket svarer til de fleste spil som Ticket to Ride, Zooloretto, Puerto Rico og lignende. Det er dog ikke et krav, men blot en vejledning. Jeg har altid givet lidt mere, men med den store fragtudgift jeg får i år, bliver det kun til et enkelt spil.

Hvis man er i stand til at finde spillene billigere end standard prisen, så er der jo ikke noget krav om at det skal koste $50, blot at det er i den størrelsesorden, så man ikke nøjes med at give et lille spil (Bohnanza, San Juan og lignende).

Til gengæld er min RPGSS target fra Belgien, så nu må vi se hvad jeg kan finde til ham.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Det er min $50 incl. shipping.

Dette er klippet fra reglerne, som kan findes her:
You should buy at least one game for the person who you are giving a gift to, and the total value of the gift should be at least $50 USD (combined MSRP of game(s) purchased + shipping costs). This is roughly what it would cost to buy and ship a new copy of Ticket to Ride or Dominion from your FLGS. There is no problem, of course, with going above and beyond - sending two, three, or even more games! And you can make it truly special if you can personalize the gift somehow.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Robert »

maxell wrote:Nu fik jeg en ide - tyv-stjålet herinde fra :mrgreen: , jeg vil sende en pakke til mit offer som bor i USA. I den pakke skal der indeholde nogle ting som symbolisere den danske jul. Bl.a. lidt klejner og andet godt.
Hmm - det er ulovligt at tage madvarer med ind i USA når man rejser dertil - så det er formentlig også ulovligt at sende dem med posten herfra.
Så du skal nok skrive noget andet udenpå pakken.
Min profil på BGG
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.

Post by Mikkel »

Robert wrote:
maxell wrote:Nu fik jeg en ide - tyv-stjålet herinde fra :mrgreen: , jeg vil sende en pakke til mit offer som bor i USA. I den pakke skal der indeholde nogle ting som symbolisere den danske jul. Bl.a. lidt klejner og andet godt.
Hmm - det er ulovligt at tage madvarer med ind i USA når man rejser dertil - så det er formentlig også ulovligt at sende dem med posten herfra.
Så du skal nok skrive noget andet udenpå pakken.
Noget andet end...?
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Robert »

maxell wrote:Noget andet end...?
Tja ... det er selvfølgelig et spørgsmål om det amerikanske toldvæsen forstår "klejner".
Det er et stykke tid siden jeg har sendt noget til USA, mem så vidt jeg husker skal man skrive noget udenpå der identificerer indholdet.
Min profil på BGG
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Faerun wrote:http://boardgamegeek.com/thread/451808/ ... tores-2009

Den her er liste af sidste år :]
Ihh...! Tager jeg helt fejl - eller findes der ikke en en liste til 2010? Var bare sikker på at jeg havde fundet den - men nu er den væk! Ihhhh!
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

1000 mange tak! :)
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Robert wrote:Det er min $50 incl. shipping.

Dette er klippet fra reglerne, som kan findes her:
You should buy at least one game for the person who you are giving a gift to, and the total value of the gift should be at least $50 USD (combined MSRP of game(s) purchased + shipping costs). This is roughly what it would cost to buy and ship a new copy of Ticket to Ride or Dominion from your FLGS. There is no problem, of course, with going above and beyond - sending two, three, or even more games! And you can make it truly special if you can personalize the gift somehow.
Nå men så får mit target bare en tom kasse, for portoen alene er næste $50 :(
Post Reply