Munchkin med udvidelser sælges

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Locked
normann
50+ indlæg
50+ indlæg
Favoritspil: Dominion, Saint Petersburg, Settlers, Thurn & Taxis.

Munchkin med udvidelser sælges

Post by normann »

Jeg har følgende liggende, som jeg ikke brugere mere:
  • Munchkin (grundspil)
    Munchkin 2 - Unnatural Axe (udvidelse)
    Munchkin 3 - Clerical Errors (udvidelse)
    Munchkin 4 - Need for Steed (udvidelse)
    Munchkin Dice (livspoint-terninger + udvidelse)
Spillet er den gamle udgave, hvor kortene ikke er i farver.

Nyprisen er ca. 700 kroner (priser fra Fantask).

Jeg regner med, at det skal sælges samlet. Hvis det skal sendes med posten er er portoen 50 kroner (2 kilos brev).

Kan jeg få nogle bud?
mrbulow
100+ indlæg
100+ indlæg

Re: Munchkin med udvidelser sælges

Post by mrbulow »

Hvor slidt er det ?
Har de 2 første selv...
Men dem kunne jeg jo tage med på arbejdet (Fritidsklub)

Vil du kun sælge samlet ?
Spilsamling (BGG)
Sidst spillet:
Image
normann
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by normann »

Det er kun spillet 3-4 gange og derfor som nyt. Nogle af udvidelserne er formentlig aldrig blevet brugt.

Jeg regner kun med at sælge det hele sammen, for ellers er der stor sandsynlighed for, at jeg ikke kommer af med det hele. Men du kan jo byde på det hele for den pris, du ellers ville give for det, du skal bruge og så håbe på, at der ikke er andre interesserede, så ender jeg måske med at sælge det hele til dig til den pris, hvem ved?
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Hvor ligger startbuddet?

Regner med at der er en mindstepris som du skal opnå?
normann
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by normann »

Jeg synes bare at folk skal byde, hvad de synes, de vil give, jeg aner det ikke, hvad sådan et sæt er værd. Der skal nok være en mindstepris, men den har jeg ikke tænkt over endnu.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Kender nemlig heller ikke prisen, mest fordi jeg ikke kender spillet. Ved bare det er populært blandt mange unge og jeg overvejer, at ville arrangere en spilledag på vores lokale bibliotek. Her ville det så være ideelt.

Har det også "dårligt" med at give et for lavt bud, men ved ikke hvad der er lavt og hvad der er højt.

Kunne nemt byde 100 kr., men vurderet ud fra nypris, popularitet og stand, er det jo nok alt for lidt.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

sidenote til det at byde...
personligt antager jeg at noget der er brugt, har mistet halvdelen af sin nyværdi.
Derfra kigger jeg så på slitage, udbud/efterspørgsel, osv, og afgiver et bud. Om sælger er enig med mig ved jeg ikke, men jeg synes at det er et fair udgangspunkt for forhandling :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

netsapiens wrote:sidenote til det at byde...
personligt antager jeg at noget der er brugt, har mistet halvdelen af sin nyværdi.
Derfra kigger jeg så på slitage, udbud/efterspørgsel, osv, og afgiver et bud. Om sælger er enig med mig ved jeg ikke, men jeg synes at det er et fair udgangspunkt for forhandling :)
Er ganske god antagelse som jeg er fuldkommen enig i, men det er jo meget godt at have et udgangspunkt for hvad man som minimum forventer at hente hjem.

I dette tilfælde, snakker vi om en "ældre" udgave af spillet, i ganske god stand - nogle slet ikke brugt, popularitet og efterspørgsel kan vurderes ud fra, hvor ofte de sælges. Har vist aldrig set den til salg herinde, ganske få gange på de lidt større danske sider og ellers .......

Ville være ideelt, hvis der fandtes en matematisk model hvor man kunne indtaste oplysningerne og så få en estimeret pris.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Men det handler jo også om, at du som køber skal give en pris som du er tilfreds med uden at du føler, at du har 'snydt' sælger.

Jeg ville vurdere med mig selv - hvor ville jeg synes, at jeg havde gjort et rigtigt rigtigt godt køb, og hvor ville jeg synes, at det var lige på kanten - og så lægge et bud midt i.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Men som sælger har man jo også forskellige priser at arbejde med, hvor meget ville være ideelt at få for det, hvor meget er realistisk og hvad er mit minimum.

Det skal jo gerne ende op med, at både sælger og køber føler at de har gjort en god handel.

Snakker vi om en reelt auktion så bydes prisen op efter udbud/efterspørgsel med en startpris, snakker vi en reel handel starter vi på en fix pris og handler ned.

Måske blevet lidt off-topic.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Sir William wrote:Har det også "dårligt" med at give et for lavt bud, men ved ikke hvad der er lavt og hvad der er højt.
Når nu sælger ikke vi give dig en pris, synes jeg du skal prøve at overvinde den følelse: Det er ikke dit job at gætte hvad sælger anser for en fair pris - det er nemlig meget forskelligt hvad sælgere egentlig forventer at få for deres varer (nogle er tilfredse med at komme af med varen for nærmest hvad som helst, andre forventer at få det meste af nyprisen hjem, og de fleste ligger sikkert et sted der imellem).

Hvad du kan forholde dig til, er hvilken pris du selv vil anse for rimelig. Tag udgangspunkt i den. 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
normann
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by normann »

Jeg har den opfattelse, at prisen på varen er det, som køberne vil betale, så jeg lader folk byde det, de mener varen er værd. Om jeg så vil sælge det til den pris er en anden sag, men lad os lige se, hvad den pris er først :-)
normann
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by normann »

Nå, det lader ikke til at der er nogle bud, så jeg tror at spillet ryger tilbage på hylden. Skal vi så ikke bare lukke tråden?
Locked