EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Post Reply
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Post by akwlinka »

Har du tid og lyst til at forklarer spil ved Spilfestival lørdag den 26. marts
Det foregår i Vanløse Kulturstationen fra kl. 10.00 - 18.00.

Vi har følgende spil på programmet

7 Wonders
Atlantis
Bohnanza
Carcassonne
Constantinopolis
Dominion
Endeavor
Fresco
Khet
London
Macao
Merkator
Navegador
Smallworld
Sun, Sea & Sand
Ticket to Ride Nordic

Og hvis du især kan hjælpe med følgende spil så de også kan komme på programmet så vil mange mennesker blive glade

Agricola
Castle Ravenloft
Death Angel Card Game
Defenders of the Realm
Dixit
Dungeon Quest
Earth Reborn
Forbidden Island

Innovation
Isla Dorada
Mystery Express
Thunderstone
Hansa Teutonica

Skriv her eller send mig en PB, så du kan komme på listen af hjælpere.

På forhånd tak.

MVH
Annemette
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Post by Stunke »

I kan sagtens låne Agricola af mig med mindre nogen af dem der måske ligger inde med de andre spil I efterlyser også har det til udlån.
Jeg kan dog ikke stille mig selv til rådighed som regelguru.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Post by Frouvne »

Hej Annemette. Kan du ikke skrive et par ord om, hvad man forpligter sig til, hvis man melder sig. Jeg har godt nok været til spilfestival en del gange, men har ganske få erfaringer med at spille ved den lejlighed. Forpligter man sig til at være tilstede i hele tidsrummet? Forventes det, at man deltager i spillene selv eller blot at man igangsætter? Hvor mange eksemplarer af spillene stiller Fantask op med?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Post by Mik »

Jeg er kommet og gået som jeg vil.
Har sat de spil i gang som jeg syntes at jeg magtede, og selv spillet med i nogle af dem.

Det sidste kommer ganske af sig selv: mange kommer som en lille gruppe eller familie, og har måske mest lyst til at spille alene - andre vil gerne have gang i et bestemt spil, som måske kræver at der hele tiden er en tilstede som kan reglerne, og så er det måske nemmest at man selv spiller med.

Men jeg har ofte sagt nedj til at forklare reglerne til et spil, fordi jeg ikke lige havde lyst eller ikke førlte at jeg havde overskud til at forklare netop disse regler.

Og så har såmænd også spillet flere spil af ren og skær lyst. For selv spillevennerne fra Consim og German Games har jo ret til og krav på at få forklaret regler, så her sætter man sig gerne ned.

Jeg skal så lige sige at jeg ikke ved om Annemette og Marit bifalder mit bidrag (eller manglende sådant) når jeg sidder og spiller med Consim'ere, men det foregår typisk når der alligevel ikke har været 'kunder i butikken'.
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: EFTERLYSNING af regelforklarer til spilfestival

Post by akwlinka »

Hej Allan og alle andre der er interesseret eller også gerne vil melde sig.

Som Michael skriver så er det op til hjælperne hvormeget man binder sig til at lave.
Selvfølgelig inden for rimelighedens grænse.

På spilfestival er det meningen at deltagerne skal få den fulde oplevelse af spillene de bliver præsenteret for. Derfor er det fulde spil der bliver spillet, og ikke demo runder (som jeg selv hader).
Når det er de mere komplekse spil det drejer sig om, så er det ofte en god ide selv at spille med. Evt. Et par prøverunder, og så lade deltagerne selv overtage.

Det er også ok bare at forklarer regler og derefter overlade spillerne til sig selv, med mulighed for at kunne tilkalde hjælp igen.

At sidde sammen med "vennerne" hele dagen er ikke ok, men jeg er ret sikker på at de fleste godt kender grænsen.

Nu er det ofte øvede spillere der kommer og efterspørger nyhederne. Og med børnehjørnet har vi fået flyttet de unge og familierne lidt væk fra os.
Image
Post Reply