Sælges/Byttes: Dominion Seaside TYSK VERSION!

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Sælges/Byttes: Dominion Seaside TYSK VERSION!

Post by Mikkel »

Fik dette af min søde Secret Santa - men tysk er ikke min stærke side, så jeg vælger at sælge det, så jeg kan få fat i den engelske version istedet eller bytte det til et andet spil. Jeg har kun taget låget af og sat det på igen - så meget er det brugt!

Så jeg vil sælge det til 250,- INKL. forsendelse eller måske bytte det til et af disse spil på min ønskeliste:

http://www.boardgamegeek.com/wishlist/maxell

UPDATE! Ved køb af Seaside smider jeg spillet Blue Moon oven i handlen!

God jul!
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.

Re: Sælges/Byttes: Dominion Seaside TYSK VERSION!

Post by Mikkel »

BUMP! :)
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Er der nogen der har en rigtig god ide til hvor og hvordan jeg kan få solgt denne her version?

Synes det er så ærgeligt at der stå så godt et spil på min hylde som bare støver til.
Image
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Stunke »

Og eBay er ikke en løsning? Ej heller trading boardet på Board game geek?
It's about playing games, not owning games.
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Stunke wrote:Og eBay er ikke en løsning? Ej heller trading boardet på Board game geek?
God ide! Kendte ikke lige til trading på den side.

Men når jeg går ind og laver en custom search på BGG-trade, så skriver den "You have no items in your want list." Jeg har jo en wishliste - men det er ikke det samme?
Hvor henne angiver jeg mine "wants"?

Og mht. e-bay. Den har jeg heller ikke før prøvet. Skal jeg oprette mig på den tyske e-bay, eller er det ligemeget hvilken man tilmelder sig på?

På forhånd tak :)
Image
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,

Post by ozimek »

maxell wrote:
Stunke wrote:Og eBay er ikke en løsning? Ej heller trading boardet på Board game geek?

Men når jeg går ind og laver en custom search på BGG-trade, så skriver den "You have no items in your want list." Jeg har jo en wishliste - men det er ikke det samme?

Og mht. e-bay. Den har jeg heller ikke før prøvet. Skal jeg oprette mig på den tyske e-bay, eller er det ligemeget hvilken man tilmelder sig på?

Wishlist er én ting, og det er ikke linket til trade-systemet. Det du skal bruge, er den checkbox, som hedder "Want in Trade". Den findes på hvert spil nederst på siden. (samme sted som wish list, plays, rating osv..)
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

ozimek wrote:
maxell wrote:

Smukt! - tak :)
Wishlist er én ting, og det er ikke linket til trade-systemet. Det du skal bruge, er den checkbox, som hedder "Want in Trade". Den findes på hvert spil nederst på siden. (samme sted som wish list, plays, rating osv..)
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

(Håber det er ok med site-admin at jeg lige fortsætter lidt offtopic i denne tråd)

Det er jo sindsygt godt det der trade på BGG! :D

Jeg tjekkede lige Post Danmarks forsendelsespriser til udlandet og de ligger på omkring de 180 for at sende en pakke afsted til stort set alle lande. Så står der nogle kilotillæg - det må være når man runder det første kilo, right? Så hvis jeg sender en pakke afsted til Tyskland, så hedder prisen 177,- + 18,- (hvis pakken vejer lidt over et kilo) = 195,-?

Et andet scenarie: Jeg modtager en pakke fra USA - hvordan og hvorledes så med moms og told og alt det der. Er der forskel i den samlede pris, hvis jeg modtager noget en privat person, i forhold til at købe noget fra en firma?

:)
Image
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,

Post by ozimek »

maxell wrote:(Håber det er ok med site-admin at jeg lige fortsætter lidt offtopic i denne tråd)

Det er jo sindsygt godt det der trade på BGG! :D

Jeg tjekkede lige Post Danmarks forsendelsespriser til udlandet og de ligger på omkring de 180 for at sende en pakke afsted til stort set alle lande. Så står der nogle kilotillæg - det må være når man runder det første kilo, right? Så hvis jeg sender en pakke afsted til Tyskland, så hedder prisen 177,- + 18,- (hvis pakken vejer lidt over et kilo) = 195,-?

Et andet scenarie: Jeg modtager en pakke fra USA - hvordan og hvorledes så med moms og told og alt det der. Er der forskel i den samlede pris, hvis jeg modtager noget en privat person, i forhold til at købe noget fra en firma?

Princippet er genialt, men forsendelsesomkostningerne lægger noget af en dæmper på brugbarheden i praksis. :( Regnestykket bliver hurtigt:

Ny_pris + porto_til_DK < proto_fra_DK + værdi_af_gammelt_spil
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

maxell wrote:Et andet scenarie: Jeg modtager en pakke fra USA - hvordan og hvorledes så med moms og told og alt det der. Er der forskel i den samlede pris, hvis jeg modtager noget en privat person, i forhold til at købe noget fra en firma?

Hvis du køber uden for EU, skal du forvente at der kommer told, moms og gebyr på, også selvom du køber fra en privatperson.

Den eneste fordel ved at købe fra en privatperson, er at de kan skrive at det er gave, hvilket gør at der er større chance for at din pakke slipper genne told-helvede hos Post Danmark.

Alternativt kan de angive en latterlig lille værdi, hvilket igen kan formindske chance for at få pålagt straffen. Men Post Danmark kan finde på at værdiansætte din pakke ud fra indholdet, specielt hvis der står en pris på indholdet.

Lars
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Momsgrænsen er 80 kr, med mindre der er tale om en pakke fra en privat person, hvor der ikke har været en penge transaktion imellem parterne.

Så hvis det er en gave fra en ven, så er grænsen på 300 kr. (er ikke sikker på beløbet)
Har du betalt ham for at købe den, så er grænsen igen 80 kr. (men det kan være sværre for Post DK at bevise.)
Danny

Image
Post Reply