Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Djengis Con d. 13-15 maj 2011

Post by Stony »

Så må jeg hellere se at komme på banen.

Jeg vil de kommende dage begynde at udarbejde et skema, så folk der eventuelt gerne vil have et eller andet bestemt spil på bordet, så småt kan planlægge hvad de vil spille hvornår. Der vil som altid også være folk, der hellere vil tage det som det kommer, og det skal de naturligvis være velkomne til. Men folk må meget gerne melde ud, hvis de gerne vil køre en seance med et bestemt spil, og så eventuelt udstikke hvornår det eventuelt kunne være. (Lørdag formiddag, fredag aften eller hvad ved jeg....)

Jeg vil også bede folk om at bekræfte deres tilmelding, ved at betale for deltagelsen. Der er pt. tre ledige pladser, såfremt der skulle være nogen der lurepasser. :)
Jeg vil gerne bede folk om at have betalt inden den 01. maj. Derefter vil jeg lade ikke-betalte pladser blive åbne for eventuelle andre interesserede. Jeg sender en PM til de tilmeldte med kontonummer.
Sidst spillet:
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Så er der sendt betalingsinformationer til følgende:

Helle + Frouvne
Robert
Bugge
Sir William
Jens Hoppe
Tobias
Maibritt + Gunness
Helle + Maxell
KrammeB + Black Sea
MortenL
Eik
Aratar + Team Jylland
adam
larkin
Carsten
Foppwin
Jesper
JensH

Dermed er vi (stadig) 27 deltagere, og der er 3 ledige pladser såfremt der måtte være interesserede.
Sidst spillet:
Image
Carsten
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid

Post by Carsten »

Hej,

Jeg kommer desværre til at melde fra, da jeg er forhindret den pågældende weekend :(

Hav en rigtig god tur allesammen

VH Carsten
Senest spillet:

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Carsten wrote:Jeg kommer desværre til at melde fra, da jeg er forhindret den pågældende weekend :(
Ærgeligt. Bedre held næste år. :)

Jeg vil så småt begynde at udarbejde et skema, hvor folk kan plotte spil ind, som de gerne vil introducere. Det må være op til dem der introducerer spillet, at få det sat på kalenderen på et bestemt tidspunkt. Derefter kan folk så tilmelde sig de spil de gerne vil sikre sig en plads til.

Jeg regner med at tilbyde at introducere Runewars. Jeg regner med at det vil blive lørdag efter aftensmaden, at jeg smider det på bordet. Det er et af de længere spil, og jeg vil ikke blive overrasket om det går hen og blive over midnat før spillet er afsluttet. Der kan være op til fire deltagere i alt, så det giver tre ledige pladser. Skulle der være bredere interesse for spillet, kan det være vi kan arrangere et eksemplar mere, og så kan jeg forsøge at forklare regler for begge borde på een gang.

Desuden vil jeg i år forsøge helt at "outsource" madlavningen til aftensmaden lørdag. Så hvis nogen har mod på at tage sådan en opgave, regner jeg med at tre forskellige personer hver især laver mad til cirka otte-ti personer. Så burde vi være dækket ind. Det vil så være rart om vi kan koordinere lidt, så der ikke står tre personer på samme tid og gør krav på hele køkkenet. Sidste år lavede jeg mad hjemmefra, som så "bare" skulle lunes, og så skulle der koges nogle ris. Helle lavede det meste af forarbejdet hjemme, og der skulle laves lidt i hytten inden det var helt klar. Tobias valgte at gå i køkkenet og lave hele arbejdet på selve dagen. Så folk foretrække forskellige løsninger. Det skal naturligvis ikke koste folk noget, så hvis blot man gemmer kvitteringerne, så dækker jeg naturligvis det hele ud af de penge folk har betalt for at være med.
Sidst spillet:
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Steen, jeg melder mig naturligvis til at deltage i madlavningen.
Jeg ved ikke, om der er noget specielt du gerne vil have produceret? Jeg vil foretrække, hvis jeg kan lave det hjemmefra og så bare gøre det sidste klar i hytten.

Hvis nogen har en plads i en bil fra en station i Høvelte området (ikke dig, Steen, du har nok at lave), så vil kødgryderne rigtigt gerne have et lift :wink:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Hvis nogen har en plads i en bil fra en station i Høvelte området (ikke dig, Steen, du har nok at lave), så vil kødgryderne rigtigt gerne have et lift :wink:
Det er der jo tradition for at jeg gør. Så kan Allan stå for navigationen. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:Hvis nogen har en plads i en bil fra en station i Høvelte området (ikke dig, Steen, du har nok at lave), så vil kødgryderne rigtigt gerne have et lift :wink:
Glimrende med gode traditioner, så er det lige før, at maden også skulle være traditionel.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:
Det skal være mig en sand fornøjelse! Vi nøjes bare med at melde os til spil de to sidste dage... :D
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Er der nogen, der evt vil introduceres til / vil spille Burgen/Burgundy spillet?
Eller som kunne have lyst til at spille Kongens musketerer (Musqueters du Roy).

... Helle, der tydeligvis mangler en ordbog.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Helle wrote:Er der nogen, der evt vil introduceres til / vil spille Burgen/Burgundy spillet?
Eller som kunne have lyst til at spille Kongens musketerer (Musqueters du Roy).

... Helle, der tydeligvis mangler en ordbog.
Har lige læst om begge spil og begge virker til at være ganske spændende omend de vidst hver især repræsenterer hver sin genre.

Vil da meget gerne introduceres til dem, men lige nu har jeg også givet udtryk for at ville introduceres til både High Frontier, Mansion of Madness og Sid Meiers Civilization så jeg vil også undgå at gabe over for meget.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Er der nogen, der evt vil introduceres til / vil spille Burgen/Burgundy spillet?
Det vil jeg gerne :) (som jeg vist også skrev tidligere).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Er det monstro på tide med en dedikeret "Jeg vil gerne introducere følgende spil på DC"-tråd?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Det vil jeg gerne :) (som jeg vist også skrev tidligere).
Det var nok før jeg havde spillet det, eller også har jeg glemt det i sommervarmen.
Men jeg vil i hvert fald gerne spille det og også gerne introducere.
Jeg har prøvet det et par gange nu - og jeg tror, at jeg vil se, om jeg ikke kan få kopieret siden med specialbrikker inden DC. Den kunne være rar at sidde og vifte med :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Er det monstro på tide med en dedikeret "Jeg vil gerne introducere følgende spil på DC"-tråd?
Det syntes jeg i hvert tilfælde lyder som en god idé. Jeg har allerede mistet en smule af overblikket i denne tråd og formoder at det kun bliver værre, hvis vi også fortsætter med at diskutere spil-programmet her.
frouvne, administrator

Image
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Frouvne wrote:
Gunness wrote:Er det monstro på tide med en dedikeret "Jeg vil gerne introducere følgende spil på DC"-tråd?
Det syntes jeg i hvert tilfælde lyder som en god idé. Jeg har allerede mistet en smule af overblikket i denne tråd og formoder at det kun bliver værre, hvis vi også fortsætter med at diskutere spil-programmet her.
Og hvad kan man lære af det? :shock:

S
Post Reply