Lav dollarkurs

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Lav dollarkurs

Post by Aratar »

Vi har i Århus lige lavet en bestilling gennem SHOPUSA, som gav en kurs på 5,20 og 5,10 på henholdsvis coolstuffinc- og SHOPUSA-betalingen, og det gav en effektiv kurs på knap 8 kroner. Selve bestillingen var på 217 dollars, og SHOPUSA krævede 116 dollars til fragt, told og moms og forsikring.

De har dog netop lavet deres fragtdel om, så man aktivt skal vælge mellem skib eller fly. Det betyder, at man reelt er nødt til "at krydse af i skib som foretrukket fragter", hvis man er i tvivl om pakkens størrelse, da store pakker koster væsentlig mere, når de sendes med fly. Jeg har fået meddelelse om, at vores pakke blev sendt fra USA for en uges tid siden, så nu er jeg spændt på, om den kommer snart og er sendt med fly, eller om den tøffer rundt med et skib og ankommer om 3 uger ;-)

/HC
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Lav dollarkurs

Post by Oseali »

Vil lige runde tråden af med at minde om at den britiske pund også er meget lav for tiden, 8,67 kr/£ hvilket også kan gøre steder som boardgameguru til interessant
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Lav dollarkurs

Post by Sir William »

Nogen der har en ide om, hvor lang tid der går fra f.eks. UPS kommer med en ekstra regning fra moms m.m. ved varer der er leveret fra USA.

Fik en pakke i mandags fra USA leveret af UPS, men har endnu ikke modtaget en ekstra regning.

Bare nysgerrig for hvornår jeg kan forvente den, hvis den altså kommer. Varen kom jo trods alt via Tyskland så måske....
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3745
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Lav dollarkurs

Post by Jens_Hoppe »

For ... godt et år siden modtog jeg noget med UPS, som de havde fortoldet på vegne af SKAT. Dengang fik jeg også bare varen udleveret uden at have betalt noget, men der gemte sig en regning på bagsiden af følgesedlen, så vidt jeg husker. Fortoldningsgebyret var højere end Post Danmarks. :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Lav dollarkurs

Post by Sir William »

Synes ellers jeg har kigget efter en sådan regning uden succes, regnede med den kom med posten så.

Må jo så bare kigge en ekstra gang.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Lav dollarkurs

Post by Sir William »

Nå, måtte jo hellere ringe til dem.

Er sendt til mig den 16. maj så må jo være på vej. Ca. 124 kr. i adm. gebyr, det er vel nogenlunde det samme som hos PostDanmark.

Underlige var bare, at de kaldte det fortoldningsgebyr når det reelt er administrationgebyr.

Så et stk. Bowler for ca. 700 kr., stadig billigere end købt i Danmark.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Lav dollarkurs

Post by Brichs »

Postens gebyr er på 160, så der er en fin besparelse på gebyret. Dog ikke så fitn som FedEx's 14-16 kroner :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply