Lav dollarkurs

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Lav dollarkurs

Post by Sir William »

Dollarkursen er på vej ned og er allerede nede i et lavt leje, så det er vist nu der skal shoppes eller hva?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.ph ... 46&forside
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Lav dollarkurs

Post by Mikkel »

Kan det betale sig med fragt og al den told og moms der bliver pålagt?
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Altså du kan købe Mansions of madness til 56 dollars * 5 ... hvilket er 280,-.
Dertil kommer forsendelse og moms - momsen er 25% - (momsen skal betales af både forsendelse og varekøbsprisen. Der er ingen told på brætspil. MEN postdanmark har et gebyr for at fortolde varen alligevel - dette var tidligere på 150,-. Hvilket betyder, at du sikkert nærmer dig den pris, som det kan købes for i Danmark.

Så med et enkelt spil kan det ikke betale sig - men hvis man skulle købe mere kunne det nok godt.
Men der er jo også shopUSA og lignende, og der tror jeg, at gevinsten er større.

Tidligere var det ofte sådan, at et spil, der kostede x dollar kom til at koste x euro og kom til at koste x*10 danske kroner. Eksempelvis 60 dollars, 60 Euro og 600 kroner - og hvis det stadig er nogenlunde sådan det fungerer, så burde det kunne betale sig på en eller anden måde at udnytte den lave kurs.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet :-)
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Post by Mikkel »

Oseali wrote:Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet :-)
Lyder da interesant - siær hvis man kan få Mansion of Madness til de penge + lidt oveni :D
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

maxell wrote:
Oseali wrote:Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet :-)
Lyder da interesant - siær hvis man kan få Mansion of Madness til de penge + lidt oveni :D
Kræver at der er en som gør det, og så får oprettet en fordelingsnøgle til at betale gebyrene baseret på hvor stort et indkøb man laver, altså hvis jeg bestiller spil for 10% af det samlede beløb skal jeg betale 10% af gebyret. Sad for sjov og tastede lidt på shopusa og fik flg (kurs 5,01):

100$ = 806 kr (8,06 kr/$)
200$ = 1.511 kr (7,55kr/$)
300$ = 2.216 kr (7,39kr/$)
500$ = 3.627 kr (7,25kr/$)

Hvis man bestiller ved Coolstuffinc får man gratis fragt over 100$, men man skal op på et samlet indkøb på ca 300$ for at det bliver rigtig sjovt så hvis man sidder og tumler med tanken om at bestille hjem for 300$ kan man få Mansion of madness for 56$*7,39kr/$=414 kr EDIT: faktisk er prisen ved CSI 52$*7,39=385 kr

Den eneste årsag til at jeg ikke vil påtage mig opgaven er at det vil blive en masse fragt som skal sendes ud fra Aalborg til resten af landet, istedet for det evt er en kbhavner som står for det og kan distribuere mere lokalt (aner ikke om det er sådan i gør :-)) Og gerne en som har tidligere erfaring vil være godt, får jeg gætter mig jo bare frem :-)
Image
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Husk på at momsgrænsen er 80 kr, så hvis varens pris er under der, så skal der ikke betales moms eller post danmarks gebyr.

Og det er varens pris uden fragt. Kommer prisen over skal fragt regnes med i moms udregningen.
Danny

Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Købte en bowler i går og får den leveret af UPS. Har fået besked om at moms m.m. skal afregnes med UPS.

Ifølge SKAT skal jeg betale moms af købsprisen, moms skulle ikke afregnes på fragt som jeg forstår det.

Så må jeg se om de er billigere end PostDanmark.

Nogen der har erfaringer med UPS?

Havde overvejet ShopUSA, men kunne virkelig ikke se nogen besparelse ved det.

Og så blev jeg klogere igen

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Stadig billigt, da en tilsvarende hat kostede væsentlig mere i Danmark og det ikke var muligt at opdrive den i England.
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Mener UPS har et gebyr på 8 eller 16 kroner.
Ellers er det fedex.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Sir William wrote:Købte en bowler i går og får den leveret af UPS. Har fået besked om at moms m.m. skal afregnes med UPS.

Ifølge SKAT skal jeg betale moms af købsprisen, moms skulle ikke afregnes på fragt som jeg forstår det.

Så må jeg se om de er billigere end PostDanmark.

Nogen der har erfaringer med UPS?

Havde overvejet ShopUSA, men kunne virkelig ikke se nogen besparelse ved det.

Og så blev jeg klogere igen

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Stadig billigt, da en tilsvarende hat kostede væsentlig mere i Danmark og det ikke var muligt at opdrive den i England.
Hvis du læser sætningen fra told og skat vil du se, at der står varens pris + fragt - og det er denne pris, der skal beregnes moms af. Jeg har haft importeret via et rigtigt 'fragtfirma', så jeg er ret sikker.
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

@Helle

Det var også det jeg konkluderede, da jeg læste SKATs regler igennem.

Stadig billigere at købe via USA med den lave kurs.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Sir William wrote:@Helle

Det var også det jeg konkluderede, da jeg læste SKATs regler igennem.

Stadig billigere at købe via USA med den lave kurs.
Ok, så misforstod jeg dig.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Post by Frouvne »

Ja, det ville nok være muligt at finde nogle stykker, der kunne være interesseret i at lægge nogle varer i indkøbskuren, hvis man organiserer et sådant tiltag... :)
frouvne, administrator

Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Caniggia »

Vi har orkestreret noget lignende herinde sidste gang, kursen var under 5. Det gik via Shopusa, og jeg mener, at vi endte på en "effektiv" kurs på omkring 7,5 (altså med moms osv.)
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Caniggia wrote:Vi har orkestreret noget lignende herinde sidste gang, kursen var under 5. Det gik via Shopusa, og jeg mener, at vi endte på en "effektiv" kurs på omkring 7,5 (altså med moms osv.)
Korrekt, men kursen var faktisk omkring 5,20 kr da vi gjorde det, så 4,90 vil måske betyde en ShopUSA kurs på 7,3 :?:

S
Post Reply