Lav dollarkurs
- Sir William
- 1000+ indlæg
Lav dollarkurs
Dollarkursen er på vej ned og er allerede nede i et lavt leje, så det er vist nu der skal shoppes eller hva?
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.ph ... 46&forside
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.ph ... 46&forside
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Re: Lav dollarkurs
Altså du kan købe Mansions of madness til 56 dollars * 5 ... hvilket er 280,-.
Dertil kommer forsendelse og moms - momsen er 25% - (momsen skal betales af både forsendelse og varekøbsprisen. Der er ingen told på brætspil. MEN postdanmark har et gebyr for at fortolde varen alligevel - dette var tidligere på 150,-. Hvilket betyder, at du sikkert nærmer dig den pris, som det kan købes for i Danmark.
Så med et enkelt spil kan det ikke betale sig - men hvis man skulle købe mere kunne det nok godt.
Men der er jo også shopUSA og lignende, og der tror jeg, at gevinsten er større.
Tidligere var det ofte sådan, at et spil, der kostede x dollar kom til at koste x euro og kom til at koste x*10 danske kroner. Eksempelvis 60 dollars, 60 Euro og 600 kroner - og hvis det stadig er nogenlunde sådan det fungerer, så burde det kunne betale sig på en eller anden måde at udnytte den lave kurs.
Dertil kommer forsendelse og moms - momsen er 25% - (momsen skal betales af både forsendelse og varekøbsprisen. Der er ingen told på brætspil. MEN postdanmark har et gebyr for at fortolde varen alligevel - dette var tidligere på 150,-. Hvilket betyder, at du sikkert nærmer dig den pris, som det kan købes for i Danmark.
Så med et enkelt spil kan det ikke betale sig - men hvis man skulle købe mere kunne det nok godt.
Men der er jo også shopUSA og lignende, og der tror jeg, at gevinsten er større.
Tidligere var det ofte sådan, at et spil, der kostede x dollar kom til at koste x euro og kom til at koste x*10 danske kroner. Eksempelvis 60 dollars, 60 Euro og 600 kroner - og hvis det stadig er nogenlunde sådan det fungerer, så burde det kunne betale sig på en eller anden måde at udnytte den lave kurs.
Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet 

- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Lyder da interesant - siær hvis man kan få Mansion of Madness til de penge + lidt oveniOseali wrote:Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet

Kræver at der er en som gør det, og så får oprettet en fordelingsnøgle til at betale gebyrene baseret på hvor stort et indkøb man laver, altså hvis jeg bestiller spil for 10% af det samlede beløb skal jeg betale 10% af gebyret. Sad for sjov og tastede lidt på shopusa og fik flg (kurs 5,01):maxell wrote:Lyder da interesant - siær hvis man kan få Mansion of Madness til de penge + lidt oveniOseali wrote:Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet
100$ = 806 kr (8,06 kr/$)
200$ = 1.511 kr (7,55kr/$)
300$ = 2.216 kr (7,39kr/$)
500$ = 3.627 kr (7,25kr/$)
Hvis man bestiller ved Coolstuffinc får man gratis fragt over 100$, men man skal op på et samlet indkøb på ca 300$ for at det bliver rigtig sjovt så hvis man sidder og tumler med tanken om at bestille hjem for 300$ kan man få Mansion of madness for 56$*7,39kr/$=414 kr EDIT: faktisk er prisen ved CSI 52$*7,39=385 kr
Den eneste årsag til at jeg ikke vil påtage mig opgaven er at det vil blive en masse fragt som skal sendes ud fra Aalborg til resten af landet, istedet for det evt er en kbhavner som står for det og kan distribuere mere lokalt (aner ikke om det er sådan i gør

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Husk på at momsgrænsen er 80 kr, så hvis varens pris er under der, så skal der ikke betales moms eller post danmarks gebyr.
Og det er varens pris uden fragt. Kommer prisen over skal fragt regnes med i moms udregningen.
Og det er varens pris uden fragt. Kommer prisen over skal fragt regnes med i moms udregningen.
Danny

- Sir William
- 1000+ indlæg
Købte en bowler i går og får den leveret af UPS. Har fået besked om at moms m.m. skal afregnes med UPS.
Ifølge SKAT skal jeg betale moms af købsprisen, moms skulle ikke afregnes på fragt som jeg forstår det.
Så må jeg se om de er billigere end PostDanmark.
Nogen der har erfaringer med UPS?
Havde overvejet ShopUSA, men kunne virkelig ikke se nogen besparelse ved det.
Og så blev jeg klogere igen
Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.
Stadig billigt, da en tilsvarende hat kostede væsentlig mere i Danmark og det ikke var muligt at opdrive den i England.
Ifølge SKAT skal jeg betale moms af købsprisen, moms skulle ikke afregnes på fragt som jeg forstår det.
Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.
Stadig billigt, da en tilsvarende hat kostede væsentlig mere i Danmark og det ikke var muligt at opdrive den i England.
- Helle
- 5000+ indlæg
Hvis du læser sætningen fra told og skat vil du se, at der står varens pris + fragt - og det er denne pris, der skal beregnes moms af. Jeg har haft importeret via et rigtigt 'fragtfirma', så jeg er ret sikker.Sir William wrote:Købte en bowler i går og får den leveret af UPS. Har fået besked om at moms m.m. skal afregnes med UPS.
- Sir William
- 1000+ indlæg
@Helle
Det var også det jeg konkluderede, da jeg læste SKATs regler igennem.
Stadig billigere at købe via USA med den lave kurs.
- Helle
- 5000+ indlæg
Ok, så misforstod jeg dig.Sir William wrote:@Helle
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Ja, det ville nok være muligt at finde nogle stykker, der kunne være interesseret i at lægge nogle varer i indkøbskuren, hvis man organiserer et sådant tiltag...Oseali wrote:Hvis der er nogen som arrangere noget shopUSA fælles halløj, så er jeg da gerne med på at betale yderligere fragt for at få min andel sendt videre i landet

frouvne, administrator

Vi har orkestreret noget lignende herinde sidste gang, kursen var under 5. Det gik via Shopusa, og jeg mener, at vi endte på en "effektiv" kurs på omkring 7,5 (altså med moms osv.)
- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Korrekt, men kursen var faktisk omkring 5,20 kr da vi gjorde det, så 4,90 vil måske betyde en ShopUSA kurs på 7,3Caniggia wrote:Vi har orkestreret noget lignende herinde sidste gang, kursen var under 5. Det gik via Shopusa, og jeg mener, at vi endte på en "effektiv" kurs på omkring 7,5 (altså med moms osv.)

S