Bytte brætspil til konsolspil - 2/9 opdateret
- VideoJakob
- 250+ indlæg
- Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Bytte brætspil til konsolspil - 2/9 opdateret
Hej, jeg har et par brætspil som jeg meget gerne vil have byttet væk til konsol spil af ældre dato. De brætspil jeg har er:
så er der røget et par af de danske udgaver. Har dog nogen af dem som extra på tysk også. Dungeon Twister, Hellas og Indus er alle tre blevet byttet væk, men har dem også i en tysk udgave som jeg gerne vil af med.
Har også SmallWorld i en tysk udgave jeg lige har fået fat i, som jeg skal have afprøvet hvor meget teksten betyder. Men den kommer nok også på listen senere regner jeg med.
Dungeon Twister ( spillet et par gange) TYSK udgave- meget lidt ingame tekst på tysk tjek BGG reserveret til Pytman
Hellas ( spillet et par gange) TYSK udgave - en del ingame tekst tjek BGG
Stratego Legends ( pakket ud aldrig spillet )
Don ( pakket ud aldrig spillet )
Indus ( pakket ud aldrig spillet ) TYSK udgave - ingen ingame tekst tjek BGG
Attack ( spillet et par gange )
Master of Television ( spillet en del gange )
Guinness World Of Record the board game ( spillet 2 gange )
Quo Vadis ( købt brugt, gammel udgave, vist nok uden regler )
specielt er jeg interesseret i gamle spil til
Nintendo (NES 8bit)
Super Nintendo
N64
Mega Drive
Master System
Gameboy og Gameboy Advance
så er der røget et par af de danske udgaver. Har dog nogen af dem som extra på tysk også. Dungeon Twister, Hellas og Indus er alle tre blevet byttet væk, men har dem også i en tysk udgave som jeg gerne vil af med.
Har også SmallWorld i en tysk udgave jeg lige har fået fat i, som jeg skal have afprøvet hvor meget teksten betyder. Men den kommer nok også på listen senere regner jeg med.
Dungeon Twister ( spillet et par gange) TYSK udgave- meget lidt ingame tekst på tysk tjek BGG reserveret til Pytman
Hellas ( spillet et par gange) TYSK udgave - en del ingame tekst tjek BGG
Stratego Legends ( pakket ud aldrig spillet )
Don ( pakket ud aldrig spillet )
Indus ( pakket ud aldrig spillet ) TYSK udgave - ingen ingame tekst tjek BGG
Quo Vadis ( købt brugt, gammel udgave, vist nok uden regler )
Nintendo (NES 8bit)
Super Nintendo
N64
Mega Drive
Master System
Last edited by VideoJakob on Wed Sep 07, 2011 8:42 am, edited 7 times in total.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Re: Bytte brætspil til konsolspil
Men hvilke typer af spil er du interesseret i?VideoJakob wrote:Hej, jeg har et par brætspil som jeg meget gerne vil have byttet væk til konsol spil af ældre dato. De brætspil jeg har er:
Dungeon Twister ( spillet 1 gang )
Indus ( spillet 1 gang )
Nintendo
Super Nintendo
N64
Mega Drive
Master System
Der er jo monstermange spil til Nintendo og GBA
- VideoJakob
- 250+ indlæg
- Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Hej Helle, som udgangspunkt er jeg åben for alt. Har lige erhvervet disse gamle maskiner så lige nu skal jeg egentlig bare have bygget et lille spil bibliotek op. Så leder ikke efter nogen bestemte men kom endelig bare med forslag til byttehandler. Jeg er meget åben for forslag. Så hvis i har en kasse liggende med gamle spil der bare samler støv så lad os handle. 
Jeg har selvfølgelig allerede fået fat i et par stykker, men skriv en liste med hvad i vil af med og så kigger vi på det.

Jeg har selvfølgelig allerede fået fat i et par stykker, men skriv en liste med hvad i vil af med og så kigger vi på det.

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Hej JakobVideoJakob wrote:Hej Helle, som udgangspunkt er jeg åben for alt. Har lige erhvervet disse gamle maskiner så lige nu skal jeg egentlig bare have bygget et lille spil bibliotek op. Så leder ikke efter nogen bestemte men kom endelig bare med forslag til byttehandler. Jeg er meget åben for forslag. Så hvis i har en kasse liggende med gamle spil der bare samler støv så lad os handle.
Det var mest et opklarende spg fordi vi selv spiller nintendo - og derfor tænker jeg netop, at der er meget stor forskel på spil og især er der rigtigt meget skidt. Jeg vil sige, at får du fat i 5-10 gode spil, så har du underholdning i lang tid. Pt. spiller hele familien Dragon Quest IX - sammen og hver for sig på håndholdt nintendo. Hermed en anbefaling givet videre.

Helle
- VideoJakob
- 250+ indlæg
Helle wrote:Hej JakobVideoJakob wrote:Hej Helle, som udgangspunkt er jeg åben for alt. Har lige erhvervet disse gamle maskiner så lige nu skal jeg egentlig bare have bygget et lille spil bibliotek op. Så leder ikke efter nogen bestemte men kom endelig bare med forslag til byttehandler. Jeg er meget åben for forslag. Så hvis i har en kasse liggende med gamle spil der bare samler støv så lad os handle.
Det var mest et opklarende spg fordi vi selv spiller nintendo - og derfor tænker jeg netop, at der er meget stor forskel på spil og især er der rigtigt meget skidt. Jeg vil sige, at får du fat i 5-10 gode spil, så har du underholdning i lang tid. Pt. spiller hele familien Dragon Quest IX - sammen og hver for sig på håndholdt nintendo. Hermed en anbefaling givet videre.
![]()
Helle
Mange tak Helle,
ved godt at nintendo er kendt for at udgive meget skidt til deres maskiner, men som sagt er jeg lige nu mest interesseret i at komme af med mine brætspil og få byttet til konsol spil.
Så hvis i har nogle spil liggende som i synes er dårlige jamen så er jeg ikke afvisende for at gøre en handel. Det kan da kun blive win win.

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
VideoJakob wrote:...men som sagt er jeg lige nu mest interesseret i at komme af med mine brætspil og få byttet til konsol spil.

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Hvorfor så chokeret, Lars?Larsine wrote:VideoJakob wrote:...men som sagt er jeg lige nu mest interesseret i at komme af med mine brætspil og få byttet til konsol spil.![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg kan da godt forstå at VideoJakob foretrækker videospil.
Jakob, og evt. købere:
Hvis Quo Vadis er Reiner Knizia's spil (Hans im Glück/Amigo/Mayfair) kan reglerne hentes på BGG
- VideoJakob
- 250+ indlæg
Mik wrote:Hvorfor så chokeret, Lars?Larsine wrote:VideoJakob wrote:...men som sagt er jeg lige nu mest interesseret i at komme af med mine brætspil og få byttet til konsol spil.![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg kan da godt forstå at VideoJakob foretrækker videospil.
Jakob, og evt. købere:
Hvis Quo Vadis er Reiner Knizia's spil (Hans im Glück/Amigo/Mayfair) kan reglerne hentes på BGG
Griner foretrækker nu ikke konsol spil, har bare sorteret kraftigt i dem der aldrig er gang i. Har ikke helt tabt forstanden.

Og tak for hjælpen angående Quo Vadis, ja det er Reiner Knizias spil der er tale om.
Re: Bytte brætspil til konsolspil - 29/8 nye spil
Er du kun interesseret i rene byttehandler?
-Jesper
-Jesper
- VideoJakob
- 250+ indlæg
Helst bytte handler, men fortæl mig dine tanker så ser vi.pytman wrote:Er du kun interesseret i rene byttehandler?
-Jesper

- Jakob
Er bare interesseret i dit Dungeon twister.. Har dog vidst et enkelt eller to NES spil liggende, men ved ikke hvilken stand de er i.. Tjekker når jeg kommer hjem fra fynsland af...VideoJakob wrote:Helst bytte handler, men fortæl mig dine tanker så ser vi.pytman wrote:Er du kun interesseret i rene byttehandler?
-Jesper
- Jakob
- VideoJakob
- 250+ indlæg
super gør det så snakker vi videre senere så.pytman wrote:Er bare interesseret i dit Dungeon twister.. Har dog vidst et enkelt eller to NES spil liggende, men ved ikke hvilken stand de er i.. Tjekker når jeg kommer hjem fra fynsland af...VideoJakob wrote:Helst bytte handler, men fortæl mig dine tanker så ser vi.pytman wrote:Er du kun interesseret i rene byttehandler?
-Jesper
- Jakob

- weilmann
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Nintendo???
Er det den gamle NES maskine du har fået fat på?
Mvh
Martin
Martin
- VideoJakob
- 250+ indlæg
Ja blandt andet så der er gået totalt retro i den.weilmann wrote:Nintendo???

- weilmann
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Lækkert!
Nå men, jeg har da nogle RIGTIGT gamle spil du kan se på - jeg forfatter lige en liste til dig i aften
Nå men, jeg har da nogle RIGTIGT gamle spil du kan se på - jeg forfatter lige en liste til dig i aften

Mvh
Martin
Martin