Tillykke til Fantask - 40 år
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Tillykke til Fantask - 40 år
Når jeg ser betegnelsen FLGS (Friendly Local Gaming Store) anvendt, tænker jeg automatisk: Fantask. Det var i Fantask jeg købte mine første rigtige spil. Spil som Diplomacy og Civilization. Det var i Fantask, jeg købte mine rollespilshæfter - en kortvarrig passion for mit vedkommende, men nogle fantastiske oplevelser. I Fantask finder man nogle spændende produktgrupper og nogle medarbejdere, der har et forhold til de produkter, de sælger. Det tror jeg er nøglen, hvis man vil overleve i disse tider med internethandel. Da vi en overgang solgte spil fra hjemmesiden, var det altid Fantask vi henviste til, når der var nogen, vi ikke kunne hjælpe.
Det var rart at se, at det blev Marit, der overtog butikken, da den fik ny ejer for nogle år siden. Det lover godt for brætspillenes fremtid i butikken. Nu må man så håbe, at man også i årene fremover kan bevare magien i de gamle lokaler, så der fortsat vil være en god grund til at skyde genvej igennem Pisserenden.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Tillykke til Fantask - 40 år
Personligt købte jeg mit første 'rigtige' spil i Thorngreen i St. Kongensgade - eller var det Bredgade? Og senere blev det hos Jørn Ulf Eriksen og BR på Bremerholmen.
Kan faktisk ikke huske præcis hvornår jeg besægte Fantask for første gang, men i løbet af 80erne blev det absolut mit førende indkøbssted af spil. Og det blev til mange forgæves besøg når man utålmodigt ventede på den næste sending fra Avalon Hill på spil som man forlængst havde læst om i The General.
Men som regel kom jeg ikke tomhændet hjem, og Fantask havde oveniøbet den fantasiste service at man kunne bytte spillet selvom cellophanen var pillet af sålænge brikkerne ikke var trykket ud! Så et var sikkert at købe et ukendt spil med hjem for at læse reglerne!
Det varede noget tid før jeg lærte Marit at kende, og mine tidlige erindringer indeholder snakke med Erik, Christian, Morten og Tommy. Marit lærte jeg faktisk først rigigt at kende da jeg for længst havde udskiftet mine besøg med internettet, da forretningen i en periode næsten ikke have noget udvalg længere. Det fik Marit heldigvis ændret på, og det er glædeligt at se hvorledes spilsektionen har opblomstret gevaldigt under hendes kyndige ledelse!
Og ja - man kan ikke forestille forretningen uden hende!
Kan faktisk ikke huske præcis hvornår jeg besægte Fantask for første gang, men i løbet af 80erne blev det absolut mit førende indkøbssted af spil. Og det blev til mange forgæves besøg når man utålmodigt ventede på den næste sending fra Avalon Hill på spil som man forlængst havde læst om i The General.
Men som regel kom jeg ikke tomhændet hjem, og Fantask havde oveniøbet den fantasiste service at man kunne bytte spillet selvom cellophanen var pillet af sålænge brikkerne ikke var trykket ud! Så et var sikkert at købe et ukendt spil med hjem for at læse reglerne!
Det varede noget tid før jeg lærte Marit at kende, og mine tidlige erindringer indeholder snakke med Erik, Christian, Morten og Tommy. Marit lærte jeg faktisk først rigigt at kende da jeg for længst havde udskiftet mine besøg med internettet, da forretningen i en periode næsten ikke have noget udvalg længere. Det fik Marit heldigvis ændret på, og det er glædeligt at se hvorledes spilsektionen har opblomstret gevaldigt under hendes kyndige ledelse!
Og ja - man kan ikke forestille forretningen uden hende!
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid
Tillykke til Fantask med den flotte alder.
Mit kendskab til Fantask startede i 1992 da jeg købte min første Warhammer pakke. Siden da er jeg kommet der mange gange selvom jeg dengang boede på Bornholm. Hver gang jeg kom forbi København skulle jeg lige en tur rundt om og savle over udvalget. Nu er Warhammer forlængst lagt på hylden og brætspil har overtaget. Derfor er det også en glæde at Fantasks søde ejer Marit har valgt at lægge fokus på bland andet brætspil.
Jeg lærte Marit at kende på Rubicon i 2010 men havde set hende i butikken mange gange inden. Og jeg tager stadig altid et smut rundt om Fantask når jeg er i byen.
Gid at Fantask må bevare magien i de næste 40 år og mere til.
Vi ses derinde lidt senere i dag
Carsten
Mit kendskab til Fantask startede i 1992 da jeg købte min første Warhammer pakke. Siden da er jeg kommet der mange gange selvom jeg dengang boede på Bornholm. Hver gang jeg kom forbi København skulle jeg lige en tur rundt om og savle over udvalget. Nu er Warhammer forlængst lagt på hylden og brætspil har overtaget. Derfor er det også en glæde at Fantasks søde ejer Marit har valgt at lægge fokus på bland andet brætspil.
Jeg lærte Marit at kende på Rubicon i 2010 men havde set hende i butikken mange gange inden. Og jeg tager stadig altid et smut rundt om Fantask når jeg er i byen.
Gid at Fantask må bevare magien i de næste 40 år og mere til.
Vi ses derinde lidt senere i dag

Carsten
Senest spillet:

- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Jeg har lige været der (ankom ca 11:30). Der var kø ud på gaden og butikken var helt fuld med undtagelse af det område hvor de ikke har spil. Alle tog det pænt og fulgte køen rundt i butikken, selv om det tog ca 40 minutter at komme hele vejen igennem. Omsætningen i dag i Fantask må være fænomenal.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Stort tillykke til Fantask.
Jeg mødte første gang Fantask i 1984, hvor jeg havde stiftet bekendtskab med AD&D i gymnasiet, men jeg tror ikke jeg købte noget før foråret 1986 hvor jeg havde gang i min første D&D kampagne.
Siden da har jeg haft mange gode minder, både fra butikke og med medarbejderne i andre sammenhæng, hvoraf Marvel-Morten (diverse tegneserier), Søren (e-mail Diplomacy), Tommy (Den Sorte Dværg), Christian (Pseudo-Dragen) og Marit (RubiCon mmm.) har leveret de bedste.
Siden da har jeg lagt alt for mange penge i butikken, hvis I spørger min kone, men alt for lidt hvis I spørger Marit eller mig!
Jeg ville ønske at jeg kunne komme forbi og hilse på, men det er desværre ikke muligt
Jeg mødte første gang Fantask i 1984, hvor jeg havde stiftet bekendtskab med AD&D i gymnasiet, men jeg tror ikke jeg købte noget før foråret 1986 hvor jeg havde gang i min første D&D kampagne.
Siden da har jeg haft mange gode minder, både fra butikke og med medarbejderne i andre sammenhæng, hvoraf Marvel-Morten (diverse tegneserier), Søren (e-mail Diplomacy), Tommy (Den Sorte Dværg), Christian (Pseudo-Dragen) og Marit (RubiCon mmm.) har leveret de bedste.
Siden da har jeg lagt alt for mange penge i butikken, hvis I spørger min kone, men alt for lidt hvis I spørger Marit eller mig!
Jeg ville ønske at jeg kunne komme forbi og hilse på, men det er desværre ikke muligt

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Stort tillykke til Fantask!
Jeg er kommet i Fantask siden starten af 80'erne. Jeg var allerede faldet over strategi-brætspil (BR på Bremerholm havde et kæmpeudvalg af Avalon Hill-spil, tro det eller ej!), men min spirrende interesse for rollespil (D&D i første omgang) og fantasy- og science fiction-litteratur ledte mig snart i retning af Fantask, og pånær de sidste par år er det et sted jeg har besøgt trofast. Jeg har slet ingen idé om hvor mange hundrede spil, bøger og tegneserier jeg i årenes løb har hjembragt dernede fra, men nogle stykker skal det da nok være blevet til.
Jeg har også haft stor glæde af at kende Marit godt: Vi "hyggestuderede" i en årrække ægyptologi og nærorientalsk arkæologi sammen på Åbent Universitet, og det var en mægtig sjov, hyggelig, og ikke mindst lærerig periode.
Så held og lykke til forretningen fremover!
Jeg er kommet i Fantask siden starten af 80'erne. Jeg var allerede faldet over strategi-brætspil (BR på Bremerholm havde et kæmpeudvalg af Avalon Hill-spil, tro det eller ej!), men min spirrende interesse for rollespil (D&D i første omgang) og fantasy- og science fiction-litteratur ledte mig snart i retning af Fantask, og pånær de sidste par år er det et sted jeg har besøgt trofast. Jeg har slet ingen idé om hvor mange hundrede spil, bøger og tegneserier jeg i årenes løb har hjembragt dernede fra, men nogle stykker skal det da nok være blevet til.

Jeg har også haft stor glæde af at kende Marit godt: Vi "hyggestuderede" i en årrække ægyptologi og nærorientalsk arkæologi sammen på Åbent Universitet, og det var en mægtig sjov, hyggelig, og ikke mindst lærerig periode.
Så held og lykke til forretningen fremover!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Fantask er for mig den lille hyggelige hule, som jeg altid skulle forbi på Københavns-turene som teenager (i starten af 1990'erne), og som jeg siden har besøgt med jævne mellemrum. Det er altid den butik, når jeg taler med brætspils- eller rollespils-newbies, for i Fantask får du en rigtig god vejledning - og mulighed for at gramse på varerne (noget, man godt kan savne lidt med internethandlen i dag).
- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Et stort tillykke til Fantask's 40 år. Har selv "kun" været med i de 38
Og dengang var det hovedsageligt tegneserier jeg købte.
Men en forretning der har holdt ud så længe, må have gjort noget rigtigt.
S

Men en forretning der har holdt ud så længe, må have gjort noget rigtigt.
S